Gå til innhold

Bytte av bank


Del1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det jeg ikke er fornøyd med er at jeg bare har 12 uttak fra kapitalkontoen... Og renten er dårlig, men det er det vel på mange av bankene nå. Har bare hørt at Postbanken er dårlig til å ha "store" penger i (?)

Endret av Del1
Lenke til kommentar
Jeg har ingen anbefaling, bruker i dag både Skandiabanken og Nordea. Jeg i min livssituasjon kunne ikke gått kun over til Skandibanken. Tviler på at jeg kunne få låne over 100% til hus f.eks, slik som det gikk etter endel dilldall i Nordea.

 

Skandiabanken er en fornuftig bank som ikke låner ut 100% ja. Som hverdagsbank er den derimot suveren.

Lenke til kommentar

Men igjen ya bank og Norwegian duger ikke når du en dag skal ha lån eller andre ting når du virkelig har behov for hjelp av banken. Hverdagsting er skandiabanken og de andre fine men til de store tingene må du satse på banker med filial.

 

Men jeg har som trådstarter ett kundeforhold i Postbanken, men ser virkelig ikke problemet med kun 12 uttak i sparekonti. Er jo der man sparer pengene sine, kan vel ikke kalles sparekonti om man skal ha ut penger der hele tiden. Så hva vil du med pengene dine egentlig?

Lenke til kommentar
Men igjen ya bank og Norwegian duger ikke når du en dag skal ha lån eller andre ting når du virkelig har behov for hjelp av banken. Hverdagsting er skandiabanken og de andre fine men til de store tingene må du satse på banker med filial.

 

Hva er det du snakker om ?

Lenke til kommentar

Jeg synes personlig Skandiabanken knuser alle andre nettbanker når det gjelder brukervennlighet og kundeservice.

De har åpen kundeservice alle dager, 365 dager i året.

 

 

Edit: Skandiabanken er medlem av det norske banksikringfondet nå, så du er garantert inntil 2 millioner av dine innskudd om banken skulle gå konkurs..

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
Men igjen ya bank og Norwegian duger ikke når du en dag skal ha lån eller andre ting når du virkelig har behov for hjelp av banken. Hverdagsting er skandiabanken og de andre fine men til de store tingene må du satse på banker med filial.

 

Hva er det du snakker om ?

 

Bank Norwegian tilbyr ikke boliglån, kun sparing, forbrukslån og brukskonto.

Lenke til kommentar
Spar der det er best å spare, lån der det er best å låne. Å skulle utvikle et slags "kundeforhold" med en bank mtp. eventuelle lån i fremtiden er bare naivt.

alt er relativt, har sett det er blitt gitt 0.5-1% renterabatt for folk med godt kundeforhold, det kan jo bli endel iløpet av 30 års løpetid..

Lenke til kommentar
Spar der det er best å spare, lån der det er best å låne. Å skulle utvikle et slags "kundeforhold" med en bank mtp. eventuelle lån i fremtiden er bare naivt.

 

Si ikke det. Var min faste bank som ikke bare var villig å strekke seg lengst mtp min drømmebolig, men som også hadde det beste rentetilbudet.

Lenke til kommentar
Ikke bare det, sjansen for at man kan vise til ett godt kundeforhold gjennom flere år og man har visst ett godt økonomi hjelper også mye når man skal søke om lån.

 

Ja det trodde jeg også... Inntil for ett år siden. Jeg har vert trofast bankkunde med stabile forhold siden jeg var 15 år. Men min bank hadde ingen sjangs til å gi like bra tilbud som nabo-banken, som jeg ikke har hatt noe forhold til tidligere. Det har vel kanskje noe å gjøre med at banker gjerne vil overta kunder fra andre banker..

Lenke til kommentar
Ja det trodde jeg også... Inntil for ett år siden. Jeg har vert trofast bankkunde med stabile forhold siden jeg var 15 år. Men min bank hadde ingen sjangs til å gi like bra tilbud som nabo-banken, som jeg ikke har hatt noe forhold til tidligere. Det har vel kanskje noe å gjøre med at banker gjerne vil overta kunder fra andre banker..

 

Dette er omtrent som mine erfaringer. Kom lenger med en 2 minutters telefonsamtale med en helt fremmed bank enn jeg gjorde med "min bank". Etter det har jeg kun gått etter det som er mest lønnsomt der og da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...