Gå til innhold

Hvordan miste minst mulig muskler ved slanking


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har overhode ingenting og si hva du gjør, vist du spiser alt du kommer over..

 

Jeg har tatt av meg 6 kilo fett på 6 uker, uten og jogge eller gå en eneste tur!

 

Tell kalorier!

 

En måte for og finne ut dette er: Hvor aktiv er du? fra en skala på 30 til 40, hvor 30 er lite aktiv og 40 er meget aktiv..

Vist du føler at du er 35, passe aktiv i løpet av dagen, så ganger du det med vekten din. F.eks 80 kilo!

 

35*80=2800.. Da er 2800 kalorier det normale du skal ligge på for og ikke gå opp i vekt, og ikke gå ned i vekt..

 

Vist du spiser mat så du havner på 2000 kalorier, vil du ligge i ett underskudd på 800 kalorier vær dag..

 

En uke er 7 dager, 800 kalorier * 7 = 5600 kalorier.. Da går du ned circa 0.8 kilo fett vær uke.. Du kan presse deg ned til at du spiser 1700 kalorier vær dag. Da vil du i løpet av en uke gå ned 7700 kalorier som er circa 1.1 kilo fett..

 

Du burde ikke gå ned så mye mer 1 til 1.5 kilo i uken, er du mye høyere en det vil du fjerne muskler.. husk og drikk mye vann!

 

For all del, jo mer du trene jo mer kan du spise :) Det er mange måter og ta av seg, men dette er slik jeg gjør det.. og det funker bra, jeg trener hele kroppen på 4 dager også da!

Lenke til kommentar

Mye bra i dette svaret, men en vesentlig ting er utelukket.

Selv om alt med kalorier her stemmer, er det også viktig HVA du spiser.

Om du spiser kake for 1700 kalorier hver dag, vil du miste mer muskler enn hvis du har et sunt kosthold med mye proteiner.

 

Du spør om du skal spise frokost før du jogger. Det er ikke så avgjørende NÅR du får i deg kaloriene, så om du spiser mange små måltid i løpet av en dag eller et stort på kvelden, gjør dette samme nytta, så lenge det totale kaloriantallet er det samme.

Lenke til kommentar
Mye bra i dette svaret, men en vesentlig ting er utelukket.

Selv om alt med kalorier her stemmer, er det også viktig HVA du spiser.

Om du spiser kake for 1700 kalorier hver dag, vil du miste mer muskler enn hvis du har et sunt kosthold med mye proteiner.

 

Du spør om du skal spise frokost før du jogger. Det er ikke så avgjørende NÅR du får i deg kaloriene, så om du spiser mange små måltid i løpet av en dag eller et stort på kvelden, gjør dette samme nytta, så lenge det totale kaloriantallet er det samme.

 

Ja, det er veldig viktig.. Få i deg mye proteiner.. Er det 1-2 gram per kilo av kroppsvekten de sier? Er litt usikker på det..

Lenke til kommentar

Jeg har ingen spørsmål angående hva jeg skal spise. Planen min går ut på å spise kun polysakkarider, proteiner og essensielle fettsyrer. Jeg skal ellers holde fett til et absolutt minimum (under 10% av totale kalorier), ettersom det er lite praktisk å kutte ut fett til middag over lengre tid. Og det blir jo ellers vanskelig å få i seg alle nødvendige vitaminer og mineraler.

 

Jeg lurer fortsatt på om det er en god idé å droppe frokosten før jeg tar meg en joggetur.

 

 

Fra og med neste uke begynner jeg å jogge på morgenkvisten. Jeg kommmer til å bruke ganske nøyaktig 50 min per joggetur med 180-200 jevnt i puls.

 

Mandag

Jogging, boksetrening

 

Tirsdag

Jogging, styrketrening (treningsstudio)

 

Onsdag

Boksetrening

 

Torsdag

Jogging, styrketrening (treningsstudio)

 

Fredag

Boksetrening (ekstra hard)

 

Lørdag

Jogging, styrketrening (treningsstudio)

 

Søndag

Jogging

 

En økt med boksetrening varer i én og en halv time. På mandager og onsdager er det moderat intensitet inntil det siste kvarteret, og da kommer pulsen opp i 190. Samme med fredager, bare at der begynner peset en halvtime før slutt.

 

 

Du spør om du skal spise frokost før du jogger. Det er ikke så avgjørende NÅR du får i deg kaloriene, så om du spiser mange små måltid i løpet av en dag eller et stort på kvelden, gjør dette samme nytta, så lenge det totale kaloriantallet er det samme.

 

Så klart der er en forskjell. Om jeg ikke har blodsukker når jeg begynner å jogge, vil kroppen min tvinges til å fremstille dextrose ved å bruke kroppsfett og muskler. Spiser jeg frokost med karbohydrater før jeg jogger, vil jeg ikke begynne å tappe energi fra kroppen før jeg har brukt energien fra frokosten. Vanskeligere er det ikke.

 

Jeg har hørt at du bevarer musklene bedre om du spiser frokost først. Om det faktisk er noe i akkurat det, det vet jeg ikke.

Endret av Magnus_L
Lenke til kommentar
Tror denne tråden kan være noe for deg:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=57286.0

 

Leser du det vil du nok få et par aha-opplevelser.

 

Det sto nederst at dersom jeg har lite kroppsfett, vil jeg ganske riktig forbrenne mer lagret energi dersom jeg hopper over frokosten. Jeg har 7-8% kroppsfett nå, og jeg skal gå ned til 4-5%. Dere skal vite at jeg har ikke tenkt å opprettholde denne fettprosenten i stort mer enn to måneder.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sånn delvis riktig all-over her.

 

Det er enkelte ting som må være til stede.

1) Kaloriunderskudd, ca 22-28 kcal pr kg kroppsvekt pr dag ( justeres etter behov /fremgang)

2) Proteininntak, iallefall på 2 tallet, på 3 tallet om du har en høy intensitet på treningen

3) Vektløftig, du må løfte noen vekter 2-3 ganger i uken eller så vil du garantert miste mye masse, snakk om 50/50 her.Vekttreningen er for å beholde massen på en ditett, ikke øke den.

 

 

Fra kosten er regnestykket ca 500kcal mindre en vedlikeholdskaloriene , pluss 500kcal ifra trening pr dag.

Det utgjør ca 7000kcal i uka som blir ca 1kg ned i uka inkl væske.

 

Isteden for å bare jogge kan forbrenningstreningen bestå av for eks 4x4.

Lenke til kommentar

nå har jeg ikke lest gjennom hele tråden nøye, mnoen har med fare for at noen av nevnt det før meg..

 

legg deg høyt på proteiner, 3-4 gram per kg kroppsvekt, vær dag, proteinsyntesen er høyest dagen derpå, så ikke bare drikk shake på treningsdager, som de fleste hobbymosjonister gjør..

 

lag en kostholdsplan, som du følger slavisk, inkluder fett, proteiner og carbo, tommelfingerregelen min er: 3-4 gram per kg kroppsvekt med protein, 2-3 med carbo, 1 med fett...

 

og hold deg i kcal underskudd, ellers kommer du så og si ingen vei..

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Det har overhode ingenting og si hva du gjør, vist du spiser alt du kommer over..

 

Jeg har tatt av meg 6 kilo fett på 6 uker, uten og jogge eller gå en eneste tur!

 

Tell kalorier!

 

En måte for og finne ut dette er: Hvor aktiv er du? fra en skala på 30 til 40, hvor 30 er lite aktiv og 40 er meget aktiv..

Vist du føler at du er 35, passe aktiv i løpet av dagen, så ganger du det med vekten din. F.eks 80 kilo!

 

35*80=2800.. Da er 2800 kalorier det normale du skal ligge på for og ikke gå opp i vekt, og ikke gå ned i vekt..

 

Vist du spiser mat så du havner på 2000 kalorier, vil du ligge i ett underskudd på 800 kalorier vær dag..

 

En uke er 7 dager, 800 kalorier * 7 = 5600 kalorier.. Da går du ned circa 0.8 kilo fett vær uke.. Du kan presse deg ned til at du spiser 1700 kalorier vær dag. Da vil du i løpet av en uke gå ned 7700 kalorier som er circa 1.1 kilo fett..

 

Du burde ikke gå ned så mye mer 1 til 1.5 kilo i uken, er du mye høyere en det vil du fjerne muskler.. husk og drikk mye vann!

 

For all del, jo mer du trene jo mer kan du spise :) Det er mange måter og ta av seg, men dette er slik jeg gjør det.. og det funker bra, jeg trener hele kroppen på 4 dager også da!

 

Du er rett og slett genial:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...