Gå til innhold

ATI RADEON 4870 viftestøy. Produksjons feil?


Tim

Anbefalte innlegg

Jeg har dette kortet og sliter med at viften lager en "skrapelyd" når den starter. Denne lyden kommer ikke når viften er i gang, da lager den vanlig viftelyd. Det er i det viften skrur seg på at den kommer. Dette kortet er tydeligvis programert slik at viften ikke går på før temperaturen når 70 grader. Derfor skrur den seg av og på hele tiden. Tilogmed når jeg scroller i itnernett explorer!

 

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan stille viften manuelt til å stå på prosentvis hastighet. Dette gjøres ved å;

 

1. Gå i Catalyst Control Center (det røde ikonet nede til høyere i startlinjen).

 

2. Åpne den og sørg for at du har den på "advanced view".

 

3. Velg ->ATI Overdrive

 

4. Trykk på nøkkelikonet for å aktivere

 

5. Trykk "Enable manual fan control"

 

6. Velg f.eks 35% noe som burde være stille nok, såfremt viften ikke skraper på dette punkt.

 

Thats it :) Håper det var til hjelp, og kan løse skrapelydene.

Lenke til kommentar
Jeg har dette kortet og sliter med at viften lager en "skrapelyd" når den starter. Denne lyden kommer ikke når viften er i gang, da lager den vanlig viftelyd. Det er i det viften skrur seg på at den kommer. Dette kortet er tydeligvis programert slik at viften ikke går på før temperaturen når 70 grader. Derfor skrur den seg av og på hele tiden. Tilogmed når jeg scroller i itnernett explorer!

 

Hva skal jeg gjøre?

 

 

Send kortet på Service og beskriv problemet, Det er en feil på vifta og den MÅ byttes

 

Hilsen Andreas

Endret av Nosst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...