Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Etter å ha søkt rundt på nettet, har jeg registrert at dette er noe mange har problemer med. Det jeg sikter til er å kjøre CS (1.6) i OpenGL-modus i Windows Vista. Jeg formaterte nettopp maskinen og CS fungerte helt fint i XP. I Vista klarer jeg imidlertid ikke spille i annet enn Software og Direct3D. Sistnevnte fungerer forholdsvis greit, men jeg sliter med fps drops. Dette har jeg prøvd: - Reinstallert driver - Installert nyere driver - Kjørt Steam i kompatibilitetsmodus (XP SP2) - Brukt launch options til å "tvinge" CS til å kjøre i OpenGL - Googlet som en pasient Må jeg kaste inn håndkleet, eller finnes det håp? Brodern hadde samme problem med sin maskin, men det ordnet seg med ny driver. Skjermkortet jeg har er ATi mobility radeon X1700 (kanskje det vanskeligste kortet til ATi å finne driver til), men med tanke på at spillet kjørte fint i XP, tror jeg neppe det er her problemet ligger. Andre spill som Fallout 3 kjører som før (med litt lagg som følge av overgangen til et tyngre OS). Noen tips?
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Det gjorde jeg nå og det fungerte ikke.
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Forsøk å laste ned/oppdatere DirectX. :-) Hvorfor skal man egentlig laste ned DirectX, når DirectX og OpenGL ikke er det samme? Det blir nesten som å laste ned en ATI driver til et nVidia skjermkort.
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 (endret) Installerte XP. Skal aldri ha ATi i maskinen min igjen. Endret 4. mars 2009 av Slettet+9817234daf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå