Gå til innhold

Problemer med Inteno fra nextgentel


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har problemer med min inteno router fra nextgentel. Saken er at linja fungerer helt ok hvis jeg ikke kjører noe annet enn firefox/internett explorer. Men hvis jeg starter f.eks bitcomet så får jeg en helt syk ping og hastigheten detter kraftig. Vi snakker ping på opp mot 1500ms på det verste.

 

Jeg har prøvd å åpne port for bitcomet uten at det hadde noe å si. Jeg prøvde å bytte til Azureus men da viste det seg at etter noen minutter mistet jeg all kontakt med routeren. Hvis jeg slår den av og på så mister jeg bare kontakten med den igjen etter noen minutter. Den mister også forøvrig kontakt med internett.

Har laget statisk IP til maskinen for å ikke plutselig få ny IP av inteno routeren med tanke på NAT. Har også deaktivert UPNP i bitcomet.

 

Jeg er ca 1.2km unna sentralen og det beste av alt er at jeg har en 20mbits linje og den leverer 10mbit.. Flott.

 

Er det noen som kan hjelpe meg med dette eller har noen tips? Utorrent var det neste programmet jeg tenkte å prøve.

Endret av Revox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Problemet er nok at routeren din (Inteno) ikke tåler mange tilkoblinger, som BitTorrent/P2P gjerne bruker. Dette gjør at routeren din kneler, og deretter gir høy ping og umulig å åpne www, f.eks.

 

Det du må gjøre er å redusere antall tilkoblinger i BitComet. Ikke helt sikker på hvor det ligger i denne klienten, men du skal finne noe under innstillinger.

 

Denne står gjerne på 200, så vil anbefale deg å redusere til 100 for å se om det hjelper.

Om det ikke hjelper, så må du redusere ytterligere.

 

En annen måte å få bedre ping på er å redusere hastigheten litt, maks upload dreper ping.

Lenke til kommentar

Max upload er begrenset til under 20KB. Antall tilkoblinger er sjeldent over 100 uansett.

 

En ting som jeg glemte å nevne er at jeg har 2 laptop'er koblet til samme router trådløst. Og disse kan surfe som aldri før mens denne maskinen bare surrer (mens bitcomet kjører) Så må vel være mulig å kunne gjøre noe i software på dette området?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...