Gå til innhold

Test: Insigna HPA-3


Anbefalte innlegg

Det er jo helt utrolig at det går an å skrive en sånn artikkel uten at man med et ord nevner den økte faren for hørselsskader når man utsetter ørene for høy og/eller langvaring lydpåvirkning.

Og det trenger heller ikke være så høyt for å vere skadelig i og med at man får lyden rett inn i øret og mot trommehinnen. Det ytre øret er utformet for å fange opp og dempe lyden før den når inn til trommehinnen. Spesielt med In ear propper så blåses jo lydbølgene rett inn i øret.

 

Forsterkere trengs jo heller sjeldent om man bruker in-ear propper, siden man trenger såpass lavt volum for at de skal høres godt. Forsterkere trengs for store høytalere, og i dette tilfellet - for tungdrevne hodetelefoner.

 

 

Selv bruker jeg et par Beyerdynamic DT 770 Pro koblet til en Corde 3Move fra Meier Audio. Den er større og tyngre enn den som anmeldes her, men fungerer godt, og jeg kjøpte den ikke for å ha den med meg over alt. Når jeg bruker den på PC'en kobler jeg til den med en USB-kabel, og slipper å bruke av batteriet. Da har jeg også en fysisk volumkontroll tilgjengelig, så jeg slipper å styre med volumet i oppgavelinja om jeg er i et fullskjermsprogram.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
Den ligner veldig på FiiO E3. Og fra omtalen er det også store likheter. FiiO E3 har blitt mye diskutert på head-fi.org, og er blitt kjent som en utrolig bra og rimelig hodetelfon-forsterker. På DX selges den for $6.74 inkludert levering.

 

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14823

 

Den ser veldig lik ut. Muligens bare en rebrand?

 

Har en FiiO E3 selv og må si at jeg er fornøyd med jobben den gjør for å kunne bruke BD DT770 80 ohms.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

er ikke store forskjellen på lyden, men vil ikke si det blir bedre. Mer grøtete, mer ekko på vokal. I mine ører blir lyden dårligere. Forøvrig testet jeg den på et sett med høretelefoner til telefon som også har mic. Den fungerte dårlig siden det nå er 3 kontakt punkter på pluggen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...