Kris Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 Visste ikke helt hvor jeg skulle sette denne, så håper at mod kan flytte denne hvis den er satt i feil forumkategori. Men til spørsmålet: Jeg skal ha en ting på alle mine sider, som jeg skal endre på nesten hver dag. F.eks så har jeg disse sidene her: www.krissinside.no/en.html www.krissinside.no/to.html www.krissinside.no/tre.html På hver av de sidene skal jeg ha en liten tekst med noe info som jeg vil endre på uten å måtte gå inn på hver eneste side og endre. Så jeg bare kan endre på en av sidene så blir resten endret samtidig. Hvordan gjør jeg det?
JanFr Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 Du kan for eksempel lage en side som heter: www.krissinside.no/info.html Deretter legger du til en "iframe"-kode på de andre sidene. Den legger du inn der du vil at infoen skal komme. Så kan du bare endre info.html, voila: Det kommer på alle de andre sidene Test ut "iframe"-koder her (ANBEFALES!) Si ifra hvis det er noe du lurer på?
JanFr Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 Får jeg se resultatet? Gøy å se hvordan du løste det Kanskje jeg kan lære noe av deg igjen
Kris Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Skrevet 25. februar 2009 I info la jeg: <html> <body> Masse info. </body> </html> På hver side jeg vil ha infoen på la jeg denne koden: <html> <body> <iframe src ="http://minwebside.no/info.html" width="100%" height="350"> <p>Din nettlesern støtter ikke iframe. Defor blir ikke dette innholder vist riktig.</p> </iframe> </body> </html>
JanFr Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 På hver side jeg vil ha infoen på la jeg denne koden: <html> <body> <iframe src ="http://minwebside.no/info.html" width="100%" height="350"> <p>Din nettles[b]ern[/b] støtter ikke iframe. Defor blir ikke dette innholde[b]r[/b] vist riktig.</p> </iframe> </body> </html> nettleseren innholdet
Demantios Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Slutt og bruk iframe da! Internett skal utvikle seg, ikke bruk koding fra gamle dager <?php include("info.html") ?>
NoTrace Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 iframe er håpløst. Bruk php kommandoen som beskrevet over i stedet!
Kris Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Skrevet 26. februar 2009 nettlesereninnholdet Bare satte sammen noe for å se om det funket, så skrev det litt fort, så da ble det noen feil Slutt og bruk iframe da! Internett skal utvikle seg, ikke bruk koding fra gamle dager <?php include("info.html") ?> Takk! Den funket mye bedre
Kris Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Skrevet 26. februar 2009 Har fått et lite problem her nå. Det er at jeg har info.html på minwebisde.no/info.html. Så infoen virker på minwebside.no/index.php, men ikke på andre sider som minwebside.no/ettellerannet/herviljegharinfo.php Må jeg legge inn info.html på alle mapper jeg har, eller kan jeg gjøre noe annet for å få det til? Nå bruker jeg <?php include("minwebside.no/noe/info.html") ?> men det virker ikke på minwebside.no/ettellerannet/index.php Har prøvd med <?php include("http://minwebisde.no/info.html") ?> men det virker heller ikke. Så hvordan får jeg til det uten å måtte oppdatere info-fila på mange steder?
Kris Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Skrevet 26. februar 2009 (endret) Ingen av de funket Edit: <?php include("../info.html") ?> funket allikevel Tusen takk for hjelpen Endret 26. februar 2009 av Kris.
JanFr Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 (endret) (Her stod det noe som ikke er nødvendig lenger etter at brukeren over oppdaterte posten sin...) Forresten må jeg få beklage at jeg ga han "iframe"-koden. Ikke helt inni PHP enda... Endret 26. februar 2009 av JanFr
Kris Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Skrevet 26. februar 2009 Får et lite problem når jeg skal ha det sånn her: minside.no/en/to/tre/index.php Det funker på en og to, men når jeg kommer til tre funker den ikke. Hva må jeg gjøre for å få den til å funke der?
Kris Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Skrevet 26. februar 2009 Prøvde det før jeg spurte her, men funket ikke det heller.
aCa Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Beklager litt rask svar istad... Hvis du skal ned enda ett nivå i strukturen er det ikke ... men ../../ Du kunne prøvd: include $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/info.html'; Da burde du ikke trenge å endre denne pathen etter hvilken fil du inkluderer koden. PS: Synes forresten dere var litt vel overkritisk til bruk av iframe her. Jeg er 100% enig at iframe ikke passer for dette formålet med det er enkelte ganger iframe kan være nyttig!
NoTrace Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Hehe, selvfølgelig, var litt kjapp i avtrekkeren der. Forøvrig passer ikke iframe til så mye, og er generelt knotete...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå