Gå til innhold

Garanti KOSS?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liten vits å lage ny post, så jeg spør her;

 

Jeg kjøpte meg et KOSS The Plug earbud øreplugger (slike som har myke dibbedutter til å trøkke inn i øra)

 

Har hørt fra flere at dette skal være noe av det beste på lyd.

 

Men, for å være helt ærlig, syntes jeg det er for mørk lyd. ALt for mye bass i helhets bilde. Bassen er super, men når resten av lyd bilde ligger under bassen hele tiden blir det slitsomt.

 

Er det slik det er, eller er mine defekte?

 

(Har prøvd på flere anlegg + minske bass settings osv)

 

.exe

Lenke til kommentar
Liten vits å lage ny post, så jeg spør her;

 

Jeg kjøpte meg et KOSS The Plug earbud øreplugger (slike som har myke dibbedutter til å trøkke inn i øra)

 

Har hørt fra flere at dette skal være noe av det beste på lyd.

 

Men, for å være helt ærlig, syntes jeg det er for mørk lyd. ALt for mye bass i helhets bilde. Bassen er super, men når resten av lyd bilde ligger under bassen hele tiden blir det slitsomt.

 

Er det slik det er, eller er mine defekte?

 

(Har prøvd på flere anlegg + minske bass settings osv)

 

.exe

 

 

 

Det er nok bare sånn de er...

Lenke til kommentar
Jobber i butikk som selger Koss. Du kan dra de gjennom skogen etter traktor om du vil. Alle som selger Koss skal ta imot retur. de sendes til reptratører. tar alt fra 3 uker til 1og1halv måned.

Bare si til ekspeditøren at den er ødelagt, drit i hvordan.

 

Ellers må jeg anbefale PortaPro om jeg skal anbefale noen. Veldig bra lyd.

Men helt ærlig suger kvaliteten enormt!

Virker litt amerikansk. Stort og flott og sprekt, men går i stykker etter kort tid.

Ikke rart de har livstid.

Noen kunder har nå levert sine Porta Pro 6 ganger det siste året!

(kan jo begynne å lure på om de faktisk sleper de etter traktoren :) )

 

Nå er jeg så dritt lei av å høre på sånne som deg som sier at du kan ødelegge øretelefonene/ørelyderne (?) og så gå å bytte de!

 

Hvorfor får ikke jeg bytta min KOSS Portapro da?

 

Faren min kjøpte de i Oslo for 3-4 måneder siden, til bare 550kr eller noe, men kviteringen er borte, og jeg gidder ikke dra inn til oslo bare pga. av det... Uansett husker jeg ikke hvilken butikk det var heller...

 

problemet er at den "regulerbare" bøylen som går over hodet er blitt litt bøyd. Ikke mye, men så mye at det blir et lite mellomrom mellom de to metalbøylene som gjør at det av og til lugger i håret. Dette er ikke noe stort problem, bare litt iriternede. Det andre problemet er at de enten sitter veldig dårlig på (altså at de fort kan dette av hvis jeg skulle riste hodet opp og ned, eller løpe, selv om jeg ikke ofte gjør det) eller sitter feil hvis jeg strammer de. Med at de sitter feil mener jeg at putene ikke går ordentlig rett over øret, men sitter skjevt. Det med når de sitter feil bare for at de skal være stramme nok fører også til at det ser ganske dumt ut siden klokkene står skjevt.

 

Derfor bøyde jeg dem litt ekstra for at man tydelig skulle kunne se at det var en feil (ganske dumt gjort, men jaja... :lol: )

 

Så gikk jeg på Free Record Shop, Ekspert, en hifibutikk, aliance, tower og et par til butikker tror jeg.

 

Alle stedene kom jeg med den samme historien:

 

At jeg hadde kjøpt de der men ikke hadde kvitering. At de var blitt bøyd når de lå i et rom bak i en sekk. Og at jeg vanligvis ikke ville reklamert på et produkt for noe sånnt, men pga livstids garantien så forventa jeg litt mer. Jeg sa at jeg hadde hørt at det bare skulle være å gå i butikken hvor du hadde kjøpt KOSS-øretelefoner og få reklamert med en gang. JEg sa også at jeg hadde hørt at man ikke trengte kvitering en gang.

 

Men selvfølgelig nekta alle for dette. Noen sa også at Koss hadde noe nye greier med at det var litt strengere + at man måtte betale porto selv, og at hvis man valgte å bytte de, måtte man ta kontakt med Koss selv, og at det var umulig å bytte de i butikken hvor du hadde kjøpt de.

 

Desutten sa noen til og med at de var usikre på om den såkalte "livstidsgarantien" dekket slike ting som at bøylen var bøyd for mye. De mente altså at jeg hadde behandla den uforsiktig...

 

Når jeg kom hjem var jeg forbanna, men jeg klarte likevel å få bøyd bøylen tilbake slik den var før jeg prøvde å bytte den (tok riktig nok nesten 1time å sitte å bøye fram og tilbake helt til den var OK), altså ikke perfekt sånn som det var når jeg fikk de, men slik at det helt fint går ann å bruke de... MEN med noen mangler, altså at de ikke sitter like bra som når de var nye.

Lenke til kommentar
det jeg har blitt fortalt av en jeg kjenner som jobber på "Fona" i Stavanger....er at garantien gjelder for absolutt alle skader på PortaPro....mens alle de andre modellene gjelder garantien bare hvis de sprenges (altså hvis du spiller for høyt og de blir ødelagt)..

 

jeg har en kamerat som har vært og byttet portapro'ene sine 3-4 ganger for både knekte deler, og rare ulyder i elementene...

 

jeg har koss "ThePlug" ørepropper selv..og de anbefaler jeg på det sterkeste! fikk sjokk da jeg prøvde dem første gang..at det gikk an å få så bra lyd i noen bittesmå propper..hehe...

 

en kompis av meg røk av ledningen på sine portaPro, altså at ledningen røyk av den ene klokka. han fikk ingen garanti da.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg leverte inn mine Koss KTX Pro1 til FreeRecordShop, det tok over 2 MÅNEDER før jeg fikk de tilbake.

Da jeg kom hjem så jeg på lappen som fulgte med, der sto det:

 

Returårsak: ?Lyd?

Ingen feil funnet

 

Argh.. Hvordan kan de si det!

Jeg hører jo STOR forskjell på venstre og høyre øre!

Dvs: Venstre øre er merkbart dårligere til å spille av skarpe toner og bass, og ved enkelte låter skurrer venstre øre.

Hvis jeg lar høyre øre spille alt, skjer ikke dette.

 

Kjøpsloven:

Dersom selgeren ikke klarer å rette samme feil på to forsøk, kan du kreve prisavslag eller heve kjøpet. forbrukerportalen.no

 

Kan jeg med dette få nye? Eller gjelder ikke dette på slik type garanti?

Lenke til kommentar

står det ikke:

"Lifetime warranty. No questions asked"

på pakken?

Betyr ikke det at de ikke har lov å spør hvordan du ødela de og at de ikke har noen rett til å ikke fikse øreklokkene dersom de mistenker at de har blitt ødelagt bevist.

Greit nok å betale 50 kr i porto, men fikses på garantien skal de uansett.

Lenke til kommentar

Alle butikker jeg har vært i, inkl der jeg jobber, tar imot Koss uansett tilstand.

 

Megavolt: Det skal ikke ha noenting å si! Livstidsgarantien gjelder også på at ikke bøylen skal bli bøyd! Er bøyla bøyd er det jo tross alt defekt...

 

Prøv flere steder

evt riv ledningen ut av hodetelefonen, så sier du at den datt ut, pluss at bøyla er skjeiv.

Lenke til kommentar

Jeg har byttet mine porta pro 2 ganger, første gangen fordi de ble sprengt og bøyla ble skeiv, i tillegg var putene ødelagt. Andre gangen knakk de i sekken og jeg fikk nye. Personen som ekspederte meg i butikken skrev på meldingen som skulle sendes med hodetelefonene til koss "helt fucked up".Alt i alt er jeg ihvertfall veldig fornøyd med livstidsgarantien til koss :-)

Lenke til kommentar

Jeg har byttet mine porta pro 2 ganger, første gangen fordi de ble sprengt og bøyla ble skeiv, i tillegg var putene ødelagt. Andre gangen knakk de i sekken og jeg fikk nye. Personen som ekspederte meg i butikken skrev på meldingen som skulle sendes med hodetelefonene til koss "helt fucked up".Alt i alt er jeg ihvertfall veldig fornøyd med livstidsgarantien til koss :-)

Lenke til kommentar

Jeg har byttet mine porta pro 2 ganger, første gangen fordi de ble sprengt og bøyla ble skeiv, i tillegg var putene ødelagt. Andre gangen knakk de i sekken og jeg fikk nye. Personen som ekspederte meg i butikken skrev på meldingen som skulle sendes med hodetelefonene til koss "helt fucked up".Alt i alt er jeg ihvertfall veldig fornøyd med livstidsgarantien til koss :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...