Gå til innhold

Program for masse-kjøring av batch-filer


cdr

Anbefalte innlegg

Bla nedover - endret emnet.

 

 

Jeg er på leting etter et program som matcher beskrivelsen i tittelen. Hittil har jeg brukt AviSynth Batch Scripter og tilpasset det til mitt behov. Men programmet har altfor mange begrensinger, og er klumsete å bruke.

Kort fortal; et program som kan håndtere hundrevis av filer - enten ved dra&slipp eller å skanne mapper - og bruke disse til å lage batch-filer.

 

Eksempel:

D:\WinRar\WinRAR.exe A -k -ep1 -m0 -v200m -df -t "F:\TEST\test1.rar" "F:\TEST\test1"
D:\WinRar\WinRAR.exe A -k -ep1 -m0 -v200m -df -t "F:\TEST\test2.rar" "F:\TEST\test2"
D:\WinRar\WinRAR.exe A -k -ep1 -m0 -v200m -df -t "F:\TEST\test3.rar" "F:\TEST\test3"
D:\WinRar\WinRAR.exe A -k -ep1 -m0 -v200m -df -t "F:\TEST\test4.rar" "F:\TEST\test4"
D:\WinRar\WinRAR.exe A -k -ep1 -m0 -v200m -df -t "F:\TEST\test5.rar" "F:\TEST\test5"

 

I Avisynth Batch Scripter, ville 'oppskriften' sett slik ut:

D:\WinRar\WinRAR.exe A -k -ep1 -m0 -v200m -df -t "%PATH%\%CLIP%.rar" "%PATH%\%CLIP%.%EXT%"

Programmet søker gjennom en eller flere mapper, etter én type filer og bruker disse i skriptet.

 

 

På forhånd, takk for alle innspill!

Endret av RaScZaK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke svaret på spørsmålet, men tenker følgend: Et script, enten det er bat, vbs eller js er jo ment for å gjøre en rekke jobber i slengen, så hvorfor masseprodusere skript-filer da?

 

Jeg tror også at den oppgaven du tenker på er såpass spesiell at det kanskje ikke finnes komerse programmer der ute som er designet for akkurat dette.

 

Hvis du lærer deg å skripte i vbs eller liknende, så kan jeg anta du bruker ca en dag på å programmere en skript-fil som gjør akkurat det du ber om her. Foretrukket skript er vbs, da js-filer ikke støtter enkle ja/nei bokser og inputbox.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takker for innspillet!

 

Det var nok litt klønete beskrevet(skylder på dårlig døgnrytme ^^), har endret tittelen til noe mer beskrivende.

 

Jeg er kort fortalt ute etter et program for masse-kjøring av kommandolinje-program, som beskrevet i første post. Altså, kjøre batch-filer uten å måtte skrive dem selv.

 

Jeg er kjent med at vbs-skript kan være løsningen, men som siste utvei - ettersom jeg må sette meg mer inn i skriptingen.

 

Forslag? ^_^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...