Gå til innhold

Få koblet reciever uten wifi på trådløsnett?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en reciever i hjemmekinoanlegget som har mulighet for nettverkstilkobling (RJ-45), men ikke trådløsnett. Jeg har trådløsnett hjemme, men har ikke lyst å legge opp ekstra kabler til recieveren. Hvilke muligheter har jeg for å få koblet recieveren på nettet?

 

Det jeg i utgangspunktet så for meg var en trådløs router nr2 satt opp som en repeater, slik at jeg kan ta ut kablet nett fra denne, men det er på en måte litt bortkastet å ha den stående å sende ut nett i stua hvor det allerede er grei dekning på nettet. Kan man sette opp en trådløsrouter til å være en slags "passiv repeater" - dvs bare ta imot de trådløse signalene og formidle dem videre til kabler ut fra routeren?

Jeg kan ikke så mye om disse tingene, det finnes kanskje mer elegante løsninger?

 

mvh

Frank

Endret av Frankium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle routere som støtter f.eks DD-WRT firmware kan settes opp som en klient slik du ønsker. Et annet alternativ er homeplug som er nettverk over strømnettet.

Betyr det at jeg kan sette opp en router med DD-WRT firmware til å være "passiv mottaker", dvs at den ikke sender ut trådløsnett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...