Gå til innhold

erfaring med n95 8gb


starfox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

N95 8GB er seriøst den beste mobilen jeg har eid hittil. Kjøpte den rikignok for over et år siden, men den er så allsidig at det skal i grunnen mye til for at jeg skifter den ut. Sverget fra T68-tiden til Sony Ericsson, men etter T610 og senere to P-serie telefoner gikk jeg over til Nokia N95 8GB og det var en ren befrielse.

Kommer nok snart bedre mobiler, den er jo ikke state-of-the-art lenger, men uansett _svært_ så bra.

Lenke til kommentar
N95 8GB er seriøst den beste mobilen jeg har eid hittil. Kjøpte den rikignok for over et år siden, men den er så allsidig at det skal i grunnen mye til for at jeg skifter den ut. Sverget fra T68-tiden til Sony Ericsson, men etter T610 og senere to P-serie telefoner gikk jeg over til Nokia N95 8GB og det var en ren befrielse.

Kommer nok snart bedre mobiler, den er jo ikke state-of-the-art lenger, men uansett _svært_ så bra.

er batteriet ok på den?spiller ca en time musikk når jeg går tur.må den laddes da eller holder det,har hørt mye negativt om batterikapasiteten på n95 8gb

Lenke til kommentar
N95 8GB er seriøst den beste mobilen jeg har eid hittil. Kjøpte den rikignok for over et år siden, men den er så allsidig at det skal i grunnen mye til for at jeg skifter den ut. Sverget fra T68-tiden til Sony Ericsson, men etter T610 og senere to P-serie telefoner gikk jeg over til Nokia N95 8GB og det var en ren befrielse.

Kommer nok snart bedre mobiler, den er jo ikke state-of-the-art lenger, men uansett _svært_ så bra.

er batteriet ok på den?spiller ca en time musikk når jeg går tur.må den laddes da eller holder det,har hørt mye negativt om batterikapasiteten på n95 8gb

 

Batteritiden står ikke tilbake for de det er naturlig å sammeligne seg med.. klart noe dårligere en det du har i dag må du kanskje regne med, men til gjengjekld har du masse som trekker mere strøm, bla en stor skjerm.

Om den tåler 1 time musikk, har jeg ikke testet.. men det regner jeg med ikke skal være noe problem.

Lenke til kommentar

Jeg har eid en Nokia N95 8GB i godt over 1 år. Aldri hatt problemer med den. GPS på mobilen i tillegg til SportsTracker er genialt. Du ser hvor du har gått tur/syklet og kan laste over til GoogleMaps. Musikkavspilleren er helt grei - men det finnes jo bedre på den siden. Lyden med gode hodetelefoner er veldig bra uansett.

 

Anbefaler uansett at man bruker Opera Mini eller en annen browser enn den innebygde. Skal jeg si noe negativt så er det at menysystemet til tider kan være tregt, men jeg har heller ikke flashet noe firmware så det kan være fikset mye på det nå.

 

Jeg betalte kr 6000 for telefonen uten abo, og har aldri angret.

 

Edit: Selvfølgelig en N95 jeg har - ikke N85 som jeg bommet på og skrev først...

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Har hatt min i over ett halvt år nå og er godt fornøyd med den. Mange muligheter og veldig behagelige taster. Klikker mye på de nyere n96 og n85, men liker knappene på n95 8gb mye mer. N96 er ikke verdt forskjellen opp i pris i forhold til n95 8gb vil jeg påstå.

 

Har du store nok lommer og installerer opera mini så er du i boks med en veldig solid teknisk telefon. Kameraet fungerer veldig bra ute i dagslys, men er ikke noe fres innendørs (halvmørke) eller når det er litt mørkt.

 

I tillegg har du series 60 os som gjør at du slipper begrensninger som feks 130 meldinger og slike ting. Har du lagringsplass kan du ha så mange meldinger og bilder, musikk osv du bare makter. Er en god del gratis tema og programvare på nett til telefonen og dette operativsystemet også så en trenger ikke en AppStore som apple for å få mye morro installert.

 

Litt treig overføring på usb, usikker på om det bare er usb 1 eller om det er 2 på telefonen så om du skal overføre noen GB så forvent det å ta lang tid. Brukte 80 minutt når jeg kopierte 3,5 GB med bilder og småfilmer når jeg var på ferie sist.

 

Kjedelig at en ikke kan lade telefonen med usb, men for å få det må du kjøpe n85 ( som jeg ikke liker knappene på heller)

 

Her har du specs:

http://www.gsmarena.com/nokia_n95_8gb-2088.php

 

OM du handler en bør du laste ned nokia software updater og sjekke om du kan oppgradere til nyere firmware. Har kommet noen nyheter i de siste versjonene.

Lita side som har mye n95 stoff:

http://www.nokia-n95.net/

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar
Jeg har eid en Nokia N95 8GB i godt over 1 år. Aldri hatt problemer med den. GPS på mobilen i tillegg til SportsTracker er genialt. Du ser hvor du har gått tur/syklet og kan laste over til GoogleMaps. Musikkavspilleren er helt grei - men det finnes jo bedre på den siden. Lyden med gode hodetelefoner er veldig bra uansett.

 

Anbefaler uansett at man bruker Opera Mini eller en annen browser enn den innebygde. Skal jeg si noe negativt så er det at menysystemet til tider kan være tregt, men jeg har heller ikke flashet noe firmware så det kan være fikset mye på det nå.

 

Jeg betalte kr 6000 for telefonen uten abo, og har aldri angret.

 

Edit: Selvfølgelig en N95 jeg har - ikke N85 som jeg bommet på og skrev først...

hva menes med å bytte til opera?er det noe man kn gjøre selv?har ikke så mye greie på akkurat det området

Lenke til kommentar
den høres ok ut.kansje jeg skel svikte se so jeg har sverget til i alle år.må si at sonyericsson c905 frister veldig den og.men har hørt at gpsen er bedre på nokia,er litt opptatt at det skal være gps.

 

Har selv også brukt SE mange år og valget står nå mellom C905 og N95 8GB.

 

Som jeg kan se så har telefonene følgende fordeler (etter mitt behov) som den andre telefonen ikke har:

 

N95 8gb

 

- 2.8" skjerm

- 8GB minne

- VGA opptak

 

 

C905

 

- Super kameramobil

- Mindre slerk enn N95

- Bedre batteritid

 

Er det noen flere punkter som er viktig å ta med?

Lenke til kommentar

N95'en min har ikke noe slark i skyvedekslet, og den er nå rundt 15 måneder gammel.

 

Kamera på mobilen er noe jeg helst IKKE ville ha hatt, men det blir jo en personlig preferanse uansett. Bilder på mobil blir uansett ikke gode - uansett hvor mange piksler eller god blits - mener nå jeg, da...

 

Batteriet på N95 synes jeg er helt greit - men der har jo SE stort sett vært bedre enn Nokia i mange år. Bruker man GPS så suger det fort ut batteriet, ja... Men i bil har man jo billader.

 

Til trådstarter: Opera Mini laster man ned fra www.opera.com - en mye bedre nettleser enn Nokias innebygde. Dette er meget enkelt via mobilen - og gratis.

Lenke til kommentar
Har telefonen fått noen oppgradering for hardware eller software siden den kom ut for 1 år siden?

Flere. Nokia slipper gjevnlig oppdateringer til de fleste modellene sine.

Hardwaren forblir stort sett den same.

 

ja dette var ikke enkelt,vi får se hva det blir til.til dere som har gps på mobilen.koster det noe å bruke den?tenker på om wapen blir aktivert,når man bruker gpsen

Bruken av selve GPS-en er gratis, det som koster er navigasjons-lisensen. Kommer som regel med en 3månders gratis periode, lisensen er for å bruke navigeringen, altså den pila og stemmer som guider deg dit du skal. Dette trenger du ikke for å kun få frem kart med en dott som viser deg hvor du er / beveger deg.

 

GPS er kun mottak av signler, litt på samme måte som man tar inn radio signaler, så dette koster ingenting. Flere telefoner har også noe som heter aGPS, som gjør at telefonen også bruker GSM signaler (mobilnettet) til og finne posisjonen din. Dette kan koster litt i datatrafikk, men det er ikke snakk om mange ørene.

 

En annenting som kan koste er om mobilen selv på laste ned kart, dete ungår du ved og legge inn kartene du treger, gratis, via pc. Nokia jobber heletiden med og forbedre kartene sine, så det kan være greit og oppdatere de i blant. Dette gjøres gratis via PC-Suit.

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...