Gå til innhold

[Løst]Programvare for Canon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

I forbindelse med flytting, har cd'n med den programvare som fulgte med mitt kamera forsvunnet. Alt jeg finner på Canons sider er updates - altså ikke noe "utgangspunkt".

Er programvaren mulig å laste ned et sted? Jeg skulle så gjerne hatt EOS Utility og DPP...

Tror nok du kan få det om du kontakter Canon og har "lisens" nummeret på ditt kamera, lurt å registrere seg også hos Canon.

RandiA

Lenke til kommentar

Det går helt fint å installere programmene fra kun oppdateringsfilene på hjemmesiden. Det krever dog minimal fikling med registerredigering i Windows (Usikker på om dette kan gjøres på Mac). Det er veldig enkelt.

 

Kjør programmet "regedit". Under "HKEY_LOCAL_MACHINE" finner du "SOFTWARE". Legg til nøkkel ved navn "Canon", hvis den ikke finnes fra før. Under denne legger du til nøkkel ved navn "DPP". Hvis du vil installere Eos utility legger du til "EOS utility" under "Canon". Samme gjelder nøkkel ved navn "Zoombrowser EX". Alt nevnt ovenfor skal skrives uten anførselstegnene.

 

Når oppdateringsprogrammene til eksempelvis DPP (Digital Photo Professional), som du finner på Canons hjemmeside, ser at det finnes en nøkkel i registeret, vil det installere programmet på PCen. Fungerer helt smertefritt. Fint hvis man har mistet CDen, eller kjøper brukt av en som har rotet bort CDen (slik jeg gjorde). Skjønner ikke helt hvorfor ikke Canon opplyser om dette på sin hjemmeside, da det jo er personer med Canon-kamera som vil ha glede av programmene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...