Gå til innhold

[Løst]Trenger hjelp til WHS connector og RDC


tommyjo

Anbefalte innlegg

Kjører WHS på serveren og vista på 2 stasjonære og 1 bærbar.

Har samme problemet på alle.

Alle pcene kjører connector software.

 

1. Når jeg starter WHS console, så får jeg beskjeden "incorrect password"

Det er litt merkelig siden jeg ikke har noe problemer med å logge på serveren med det

samme passordet. (administrator password)

 

2. Får enten feilmeldingen "This computer can't connect to the remote computer"

når jeg skriver "server" i feltet for Computer eller bruker ip adressen \\xxx.xxx.x.x

 

3. Det går fint å logge inn på xxx.homeserver.com og laste opp og ned filer,

men prøver jeg "Remote Connect" og skriver passordet til serveren, da lukker vinduet

seg og jeg er tilbake i "home" vinduet i internet exploreren.

 

- Alle pcene får koblet seg til via network connections.

- Alle brukernavn og passord fungerer fint. Alt er samkjørt og resatt 2 ganger.

- Mymovies via Mediacenter fungerer pefekt.

- Brannmuren er slått av og routeren, som er en netgear, gir automatisk ip adresser.

- Brukergrupper er godkjente og Terminal Services er oppe og går.

 

Har sett på diverse forum, men til ingen nytte.

Er det noen WHS-guruer her som har kjennskap til problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La oss begynne på sprøsmål nr 3.

 

Vist jeg skjønner dette rett så prøver du å starte remote desktop via en nettleser? Hvilken type nettleser er det du bruker? IE, Firefox, opera?

 

Når det gjelder selve connectoren så regner jeg med at du har avinstallert og installert på nytt?

Lenke til kommentar
La oss begynne på sprøsmål nr 3.

 

Vist jeg skjønner dette rett så prøver du å starte remote desktop via en nettleser? Hvilken type nettleser er det du bruker? IE, Firefox, opera?

 

Når det gjelder selve connectoren så regner jeg med at du har avinstallert og installert på nytt?

 

Jepp. Bruker kun IE. Connectoren har jeg avinstallert et par ganger og lagt inn igjen.

Nå har jeg også fjernet NET-frame versjonene etter 2.0 (etter anbefaling fra et forum)

men det hjalp lite.

Lenke til kommentar

1. Er du sikker på at det brukernavnet og passordet som du logger deg inn på din vista maskin er det samme som kontoen du har opprettet i WHS consollet? Eks. på din vista maskin har du brukeren Per med passordet Per. Du må så ha satt opp en bruker i WHS consollet som har samme brukenavn og passord. Hvilken versjon nr av connectoren kjører du? Er vista maskinene dine x64 eller x32 maskiner.

 

2. Dette kan skyldes brannmur på dine klienter, sjekk at du har tillatt printer og fildeling på dei maskinene som dette gjelder.

 

3. Åpne opp IE, gå til tools og velg internet options. Gå så til arkfanen Programs og trykk på manage add-ons. Finn den som heter Microsoft RDP client control og sjekk at denne er enablet.

Lenke til kommentar
1. Er du sikker på at det brukernavnet og passordet som du logger deg inn på din vista maskin er det samme som kontoen du har opprettet i WHS consollet? Eks. på din vista maskin har du brukeren Per med passordet Per. Du må så ha satt opp en bruker i WHS consollet som har samme brukenavn og passord. Hvilken versjon nr av connectoren kjører du? Er vista maskinene dine x64 eller x32 maskiner.

 

2. Dette kan skyldes brannmur på dine klienter, sjekk at du har tillatt printer og fildeling på dei maskinene som dette gjelder.

 

3. Åpne opp IE, gå til tools og velg internet options. Gå så til arkfanen Programs og trykk på manage add-ons. Finn den som heter Microsoft RDP client control og sjekk at denne er enablet.

 

1. Ja. Dette er dobbeltsjekket og sjekket det igjen etter å ha lest innlegget ditt.

Alle systemene er x32.

2. All deling er tillatt. Jeg skrev ut en testside fra den bærbare via serveren igår.

3. Fant bare denne: Microsoft Terminal Services Client Control (redist)

og den var enablet. Det er visst samme greiene som Microsoft RDP CC eller?

 

Skal liksom logge på serveren kun via RDC eller home server consolen. Vil ikke bruke IE.

Endret av tommyjo
Lenke til kommentar

Vist du kun skal logge på med RDP så er det barre til og gå til kjør modulen i vista og skriv inn følgende "mstsc.exe" Fyll inn brukernavnet og passordet til administratoren på WHS maskinen.

 

Når det gjelder connectoren din så er jeg litt usikker på hva som kan være galt. Det du eventuellt kan prøve på er å kjøre restore på selve WHS maskinen. Men før du gjør det kan du jo sjekke at det er siste versjon av connector som er installert, ja jeg vet jeg maser om dette :) du finner versjons nr i kontrollpanelet under installer/fjerne programvare ved å høyreklikke på connectoren.

 

Du hadde rett add-on installert, var barre jeg som glemte noen bokstaver.

 

Kjører du noen spesielle programvare på WHS uten om det som følgte med? Tenker da spesiellt på antivirus etc.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...