Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en starter 1/30 ganger.


Anbefalte innlegg

Her er problemet:

Når jeg skrur på PC'en går det 2-3 sekunder, også skrur den seg av igjen. Det høres virkelig ut som om den starter normalt, harddiskene og alt begynner å spinne. Noen ganger tar det litt lengre tid, andre ganger litt kortere. Noen ganger hender det også at den bare starter uten harddisker/skjerm/tastatur osv., altså, den bare står og durrer med vifter uten at noe skjer. Føles nesten som at den må bli "varm", for etter en suksessfull boot kan jeg restarte som jeg vil.

 

HW-specs (Fra komplett.no kvitteringen):

Hovedkort: EVGA nForce 780i SLI, Socket-775, DDR2.

Prosessor: Intel Core# 2 Quad Q9550 2.83 GHz Socket LGA775, 1333MHz, 12MB, BOXED w/ fan.

RAM: Corsair Dominator TWIN2 X8500, 2048MB, DDR2, 2x1GB(KIT),DHX, E.P.P, CL5-5-5-15-2T.

Skjermkort: XFX GeForce 8600GT 540M 512MB DDR2, PCI-Express, DVI/TV-Out, 540/800Mhz.

PSU: Zalman PSU 600W, Ultra Silent, SLI, Modular, 6xSATA, 120mm fan.

 

+ 5 vifter i kabinettet, og 1 IDE-disk ;)

 

Har satt den sammen selv, er lenge siden jeg har bygget PCer, så merker at jeg ikke er oppdatert på alt det nye. Men, PC'en kjører 100% når den først starter.

 

Screenshot fra OCCT: http://bildr.no/view/350284

Endret av akee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en gammel Pentium 4-maskin som oppførte seg på nøyaktig samme måte. I mitt tilfelle var det hovedkortet som begynte å bli dårlig (dårlige kondensatorer). Levde med dette i et års tid, før jeg ble lei og kjøpte meg ny maskin.

 

Siden maskinen tross alt gikk 100% når den først startet, så satte jeg den opp som server, og lot den gå hele tiden. Det funket i to-tre måneder, før den begynte å spontanreboote, klage over "PCI bus-errors" osv. Alle andre komponenter funker fortsatt fint, men hovedkortet har tatt kvelden.

Lenke til kommentar

Bruker selv å bli irritert på slike som rakker ned på 680/780-chipsettene men nå begynner til og med jeg å bli overgitt.

 

Har hatt intet mindre enn fire 680i-kort som har tatt kvelden, og "word on the street" (som de sier på Hitra) er at 780i fortsetter i samme traurige løypa.

 

Kan være at kortet ganske enkelt har sluttet på fungere.

Lenke til kommentar

Jeg hadde bare trøbbel med hovedkortene mine , alle nforce.

Vennene mine hadde de samme kortene og de samme problemene.

 

Vi bestemte oss for å sende inn alle hovedkortene i en gigantisk pakke

(Retur, skrev at produktet ikke holdt den kvaliteten vi ble lovet)

for eks at det tok X antall ram.

 

Så kjøpte hele gjengen gigabyte og ingen har hatt minneproblemer siden.

Skal ikke spekulere og sverte nvidia men vi ble iallefall lei.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Milde moses for en produsent a, høres jo helt sykt ut at hvert eneste kort de produserer skal være klikk :D Men hvis det ikke finnes noen _teknisk_ grunn til at det her skjer så får jeg vel bare bytte det inn i et annet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...