Gå til innhold

Ny gaming PC


Anbefalte innlegg

hovedkort: Asus P5Q3, P45, Socket-775, ATX, DDR3

GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16

prossessor: Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz Socket775

6MB, BOXED m/vifte 1333Mhz

RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 4GB, DHX

2x2 GB, (Intel Extreme), CL7-7-7-20

skjermkort: Asus Radeon HD 4670 1GB GDDR3

PCI-Express 2.0, DVI/HDMI/HDCP

PSU: OCZ StealthXStream strømforsyning 600W

20/24pin ATX/BTX/PCI Express/SATA

sound: Creative SB X-Fi XtremeGamer Retail PCI

CPU vifte: Zalman CPU-kjøler CNPS9700LED

Socket 775/754/939/940/AM2, med lys

harddisk: Hitachi Deskstar T7K500 500GB S-ATA II

16MB cache 7200RPM 3.0 GB/s

kortleser: Multikortleser 3.5" USB2 sort

CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD (bulk

kabinett: APLUS Twin Engine sort, u/PSU

Side og front med 250mm Vifte

 

Har tenkt på å kjøre Windows Vista 64bit versjonen. har jeg nok ram? fikk høre at du må ha 4gig ram for å kunne kjøre den.

Endret av jack11728
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, de ser ikke så verst ut, men hva skal du bruke den til? Er det hardcore gaming? Personlig så ville jeg gjort det litt annerledes.

 

Jeg vet ikke hvor mye det ovenfor koster eller hva budsjettet ditt er(?), men jeg ville vurdert å ha 8gb minne istedenfor 4gb. Kanksje redusere minnehastigheten noe, så får du kanskje råd til 8gb ddr3? Det koster mer for Core i7, men det er den nyeste prosessoren såvidt jeg har skjønt. Den er også 4-kjerners, mens det du har valgt er 2-kjerners. Noe som vel kanskje har aller mest å si hvis du skal multitaske/kjøre veldig tunge programmer. Hvis jeg har skjønt forskjellen (hvis ikke får noen andre forklare :p) så er prosessoren din raskere - la oss si en kjapp porsche, mens den billigste Core i7 er en ikke-fullt-så-kjapp porsche, men en jeep, som klarer å dra et mye tyngre lass. Det samme gjelder vel minnet, der du også har valgt raskere minne fremfor mye minne. Tror det kan lønne seg om det er spillmaskin du er ute etter.

Lenke til kommentar

Vil først anbefale deg å bytte skjermkort.. til noe i 48xx serien eller Nvidea sine tilsvarende (GTX260 osv). Om du ikke har råd til det børr du droppe det ekstra lydkortet. Det skjermkortet du har valgt er et mer Middrange skjermkort. altså ikke helt et gamer skjermkort.

Mener også å ha hørt at Creative ikke har vært så flink med 64 -bits driverne sine (om de i det heletatt har noen?), får de fleste vil hovedkorte du har valgt. ha godt nok integrert lydkort.

 

Et budsjett, ville ha hjelpet oss å finne ut tips.

 

Har samme cpu kjøler, må indrømme at den er litt vanskerlig å sette i (spesielt om man er dum nok som meg. Og ikke sette den fast når man har hovedkortet ut av kabinettet. Begynte faktisk å blø når jeg sloss får og få den inn).

 

Du må ikke ha 4GB ram får å kjøre 64-bits vista. men man må ha 64-bits xp/vista/7 får å utnytte 4GB ram (jada fins linux/mac alternativer, men vet ikke mye om det. Og siden dette skal være en gamer så anbefales det jo ikke helt).

 

Edit: la til litt mer info.

Endret av Ragugo
Lenke til kommentar

Mitt forslag:

 

DDR2 basert P45 hovedkort. feks dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=97206

 

4GB med rimelig 2x2gb minne. feks disse:

https://prisguiden.no/product.php?productId=98648

 

Dropp lydkortet.

 

Bytt CPU kjøler. til feks denne:

https://prisguiden.no/product.php?productId=93109

 

Legge pengene i et kraftigere skjermkort, feks GTX 260.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Gå helt klart for DDR2. Du vil ikke få noen ytelsesforbedring med DDR3, og DDR2 er vesentlig billigere. Du vil nok klare deg fint med 4gig en god stund. Med Vista er 2gig "anbefalt".

 

Støtter meg i det hele tatt til det som blir sagt her. Ville kanskje gått for en Mist PSU istedet da disse er billigere (og har 5 års garanti). De duger også (har en selv).

 

Creative har, for å si det pent, dummet seg ut på driversiden i det siste. Så jeg styrer unna så sant jeg kan. Vet ikke hvor gode 64-bit driverene deres er, men de har jo bevisst stengt funksjonaliteter ute ved å "sperre" for de på drivernivå. Med en slik kundebehandling velger jeg heller konkurrenter.

Lenke til kommentar

Budsjette tenkte jeg meg rundt 1 0000kr.

 

Fikk sett litt på tilbakemeldinger, mange her sier at jeg skal droppe lydkortet? Hvordan skal jeg få lyd da? Støtter ikke vista 64 lydkortet jeg har valgt?

 

 

Ja jeg er ute etter en raskt pc både til 3dmax\photoshop og gaming PC

hvis det er mulig da. Men bare det er raskt til å kjøre programmer uten problemer som er hovedsaken da:P

 

 

Hvorfor DDR2 ikke DDR3? Siden DDR3 er den nye ram teknologien. men tok et lite sjekk på hovedkortet her og denne de to ser like ut iforhold til meg. Får man bedre ytelse av DDR3?

 

 

Når det står feks "2xPCI-Ex(2.0)16" Betyr det at jeg kan kjøre dual skjermkort, siden det er 2 slot på hovedkortet, om jeg tar det riktig?

Er det noe spesielt jeg må passe på for å kjøre 2 skjermkort?

Endret av jack11728
Lenke til kommentar
Ja, de ser ikke så verst ut, men hva skal du bruke den til? Er det hardcore gaming? Personlig så ville jeg gjort det litt annerledes.

 

Jeg vet ikke hvor mye det ovenfor koster eller hva budsjettet ditt er(?), men jeg ville vurdert å ha 8gb minne istedenfor 4gb. Kanksje redusere minnehastigheten noe, så får du kanskje råd til 8gb ddr3? Det koster mer for Core i7, men det er den nyeste prosessoren såvidt jeg har skjønt. Den er også 4-kjerners, mens det du har valgt er 2-kjerners. Noe som vel kanskje har aller mest å si hvis du skal multitaske/kjøre veldig tunge programmer. Hvis jeg har skjønt forskjellen (hvis ikke får noen andre forklare :p) så er prosessoren din raskere - la oss si en kjapp porsche, mens den billigste Core i7 er en ikke-fullt-så-kjapp porsche, men en jeep, som klarer å dra et mye tyngre lass. Det samme gjelder vel minnet, der du også har valgt raskere minne fremfor mye minne. Tror det kan lønne seg om det er spillmaskin du er ute etter.

 

Jeg vet ikke om personen her er kjent med overklokking, men selv uten så er 920 (den billigiste i den nåværende i7 serien) på nivå med noen av de kraftigste x48 prosessorene til over x3 prisen, testet selv, og med overklokking (som er relativt lett på den, igjen av egen erfaring.) så når den på imponerende 4 GHz stabilt, og det er et veldig fint tall, og hvordan hele systemet jobber med minnet er boostet som F i det nye sokkelsystemet. kan gi en del bedre ytelse i ren fil orientert jobbing (encoding/rendering) og har sett at de jobber mye bedre med sli/crossfire så er noe å se på det og. trekanals ddr3 minne er jo et STORT pluss i gaming.

 

men akk, det er pengene for hk og minne som virkelig avgjør hva man skal gå for, jeg mener personelig at ytelse/pris ratioen er verdt det i mine øyne. (som måtte bygge fra scratch uansett)

 

men OT:

rigget ditt ser bra ut, er ikke det mest hardcore ute på markedet. men det emst hardcore er som oftest et nisje produkt, så gikk for samme gpu som deg (club 4 ice) og blod oc'et den. virkelig nice på crysis.

Lenke til kommentar
Budsjette tenkte jeg meg rundt 1 0000kr.

 

Fikk sett litt på tilbakemeldinger, mange her sier at jeg skal droppe lydkortet? Hvordan skal jeg få lyd da? Støtter ikke vista 64 lydkortet jeg har valgt?

 

 

Ja jeg er ute etter en raskt pc både til 3dmax\photoshop og gaming PC

hvis det er mulig da. Men bare det er raskt til å kjøre programmer uten problemer som er hovedsaken da:P

 

 

Hvorfor DDR2 ikke DDR3? Siden DDR3 er den nye ram teknologien. men tok et lite sjekk på hovedkortet her og denne de to ser like ut iforhold til meg. Får man bedre ytelse av DDR3?

 

 

Når det står feks "2xPCI-Ex(2.0)16" Betyr det at jeg kan kjøre dual skjermkort, siden det er 2 slot på hovedkortet, om jeg tar det riktig?

Er det noe spesielt jeg må passe på for å kjøre 2 skjermkort?

 

ddr3 er bedre, men som han over sikkert ville frem til ikke verdt prisen i manges øyne. jeg gikk nå for det, og kan ikke si jeg angrer, men husk at du må ha trekanals ddr3 før det er stort poeng i det. og hvis det står at det er 2x pci-e x 2.0 16 er det akkurat som det sier, to pci-e (2.0) x16 slots. men ting å huske på for å kjøre 2 stk skjermkort samtidig, er at du har crossfire (ATI sin dual gpu løsning, du får ofte alt du trenger med i pakken og ja, gir ca 1/3 ytelses økning, så sats heller pengene dine på et bedre kort. crossfire må være av to fra samme serie, ikke en 4850 og 4870 men feks 2 stk 4870.)

 

SLI (nvidia sin løsning, har ikke sett så mye inn i det, men hørt den er en del bedre og med mer åpenhet med at kort fra forskjellige serier kan settes i sli, og mer enn 2 stk noe som ikke crossfrire kan. eller er jeg heeelt på jordet her?)

OT, med et budsjett på 10 000 er det etter min mening bedre å kjøpe gode high end parts (ikke nisje produkter, ettersom det er for folk som spyr penger.) også kansje senere sette et ekstra skjermkort i.

Lenke til kommentar
Budsjette tenkte jeg meg rundt 1 0000kr.

 

Fikk sett litt på tilbakemeldinger, mange her sier at jeg skal droppe lydkortet? Hvordan skal jeg få lyd da? Støtter ikke vista 64 lydkortet jeg har valgt?

 

 

Ja jeg er ute etter en raskt pc både til 3dmax\photoshop og gaming PC

hvis det er mulig da. Men bare det er raskt til å kjøre programmer uten problemer som er hovedsaken da:P

 

 

Hvorfor DDR2 ikke DDR3? Siden DDR3 er den nye ram teknologien. men tok et lite sjekk på hovedkortet her og denne de to ser like ut iforhold til meg. Får man bedre ytelse av DDR3?

 

 

Når det står feks "2xPCI-Ex(2.0)16" Betyr det at jeg kan kjøre dual skjermkort, siden det er 2 slot på hovedkortet, om jeg tar det riktig?

Er det noe spesielt jeg må passe på for å kjøre 2 skjermkort?

 

ddr3 er bedre, men som han over sikkert ville frem til ikke verdt prisen i manges øyne. jeg gikk nå for det, og kan ikke si jeg angrer, men husk at du må ha trekanals ddr3 før det er stort poeng i det. og hvis det står at det er 2x pci-e x 2.0 16 er det akkurat som det sier, to pci-e (2.0) x16 slots. men ting å huske på for å kjøre 2 stk skjermkort samtidig, er at du har crossfire (ATI sin dual gpu løsning, du får ofte alt du trenger med i pakken og ja, gir ca 1/3 ytelses økning, så sats heller pengene dine på et bedre kort. crossfire må være av to fra samme serie, ikke en 4850 og 4870 men feks 2 stk 4870.)

 

SLI (nvidia sin løsning, har ikke sett så mye inn i det, men hørt den er en del bedre og med mer åpenhet med at kort fra forskjellige serier kan settes i sli, og mer enn 2 stk noe som ikke crossfrire kan. eller er jeg heeelt på jordet her?)

OT, med et budsjett på 10 000 er det etter min mening bedre å kjøpe gode high end parts (ikke nisje produkter, ettersom det er for folk som spyr penger.) også kansje senere sette et ekstra skjermkort i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...