Gå til innhold

NRKs nettradio fungerer ikke:(


Kjeven

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, NRKs nettradio fungerer ikke for meg. Å åpne selve nettradioen går fint, men den nekter å spille. Dette gjelder uansett hvilken kanal og båndbredde jeg bruker. Har snoket litt rundt på maskinen, men finner ingenting som ser ut til å blokkere nettradioen (ikke dermed sagt at det ikke er der). Har også lagt www.nrk.no i listen over klarerte områder, uten hell. Bruker IE7, og det akter jeg å fortsette med.

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg har hatt problem med å spele av dei fleste sendingane i nettarkivet deira dei siste to dagane. Kanskje det er eit teknisk problem hjå dei?

Tror ikke det, da jeg har hatt dette problemet en stund.

 

Jeg testet nrkMP3, og det fungerte fint i ie7, på en xp maskin

Mmm, har testet på to andre maskiner, en Vista og en XP, + en mobil her hjemme, fungerte fint på alle tre. Er rimelig sikker på at problemet ligger på PC-en min, men finner som sagt ingen brannmur e.l. som ser ut til å blokkere noen programmer relatert til NRKs nettradio.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Oppdatering: Etter å ha snoket litt rundt på nettet, kan det virke som om dette ikke har med NRKs nettradio å gjøre, men heller Windows Media Player. Har prøvd litt rundt, og den generelle erfaringen er at nettradioer som bruker WMP fungerer ikke, andre gjør det. Tilfeldighet?

 

Så spørsmålet blir vel da: Hvorfor fungerer ikke WMP-streaming på maskinen min, og hvordan kan jeg løse det?

Lenke til kommentar
Folkensssssss...

 

Jeg har søkt litt rundt på Google, men jeg finner ingenting nyttig/som jeg skjønner noe av.

 

Ville det hjulpet å avinstallere Windows Media Player?

 

Dette problemet har jeg sett på flere maskiner på jobb.

Prøv: start > programs > accessories > communications > new connection wizard

 

kjør gjennom valgene, og jeg er rimelig sikker på at radio vil fungere igjen...

 

Jeg vet ikke nøyaktig hva som gjør at dette fikser det, men det har fungert på samtlige maskiner på jobb som har hatt dette problemet...

 

lykke til

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Så, jeg har søkt og søkt, men jeg finner ingenting som hjelper... Om noen vet hva som er galt her, hadde jeg blitt glad.

 

Problemet ligger i at selve radioen nekter å starte. Ingen feilmeldinger eller noe, den bare starter ikke. Jeg trykker på Play, men ingenting skjer. Bestemte meg for å prøve å avinnstalere/reinnstalere WMP tidligere i dag, men WMP ligger ikke i listen over Programmer og funksjoner. Hva nå?

 

PS: Har oppdatert fra IE7 til IE8, men det hjalp fint lite.

Lenke til kommentar
Du kunne vel ikke være så snill å fortelle meg hvordan jeg bytter fra streaming med WMP til streaming med VLC?

 

Du må nok streame direkte i vlc :=) - www.videolan.org

 

NRK opplyser vel om URL for streaming på nettsidene, men alle de andre linkene finner du enkelt med et googlesøk.

Lenke til kommentar
Du må nok streame direkte i vlc :=) - www.videolan.org

 

NRK opplyser vel om URL for streaming på nettsidene, men alle de andre linkene finner du enkelt med et googlesøk.

Finner ingenting om streaming på NRKs nettsider, og skjønner heller ikke hva slags "linker" jeg må finne via Google. Jeg må innrømme, jeg har aldri skjønt greia med å nekte å fortelle folk hva de må gjøre, og i stedet bare be dem søke på Google. Som nevnt ørten ganger før i denne tråden, så har jeg allerede Googlet alt mellom himmel og jord, men ikke funnet noe jeg fikk noe nyttig ut av. Her er det jo tydelig at jeg ikke kan en dritt om streaming, mens du tydeligvis vet hva jeg må gjøre. Hvorfor kan du ikke da bare fortelle meg det?

 

Sorry hvis jeg høres irritert ut, men jeg har prøvd å finne en løsning på dette problemet siden i fjor vinter, og jeg er såpass oppegående at jeg tror jeg hadde funnet den hvis den var "et enkelt Googlesøk" unna.

Lenke til kommentar
Sorry hvis jeg høres irritert ut, men jeg har prøvd å finne en løsning på dette problemet siden i fjor vinter, og jeg er såpass oppegående at jeg tror jeg hadde funnet den hvis den var "et enkelt Googlesøk" unna.

 

Vel, vel ;) - grunenn til at jeg henviste til google var selvsagt at jeg ikke hadde dette i hodet selv, men et rask søk på google på "radio norge streaming url" så finner jeg følgende liste på første resultatside; http://www.balsfjord.com/guider/playstatio...ia-til-ps3.html

Her finner du url'er til mange norske nettradioer, og tilsvarende lister finnes i andre søkeresltater. - Og så ser jeg tordenflesk har linket til NRK siden for deg.

 

Så da er det bare å laste ned å installere VLC, velge "open network" fra menyen og lime inn en URL..... (alle url'er du finner vil nok ikke virke, og det hender du får feilmelding på noen som virker allikevel - bare å prøve seg frem)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Har dette problemet hjemme også, der det fungerer utmerket på en pc, mens en annen ikke vil spille av i det hele tatt. Kan alltids bruke en annen avspiller til å spille av streamingfilene for radiokanalene, men er litt verre når det kommer til arkivmaterialet i nettradio. Ønsker at det skal fungere i nettleseren, da tjenesten brukes av flere personer. Det er tungvint og vanskelig å hente ut linkene til hvert arkivopptak for så å åpne i feks VLC - etter et par minutters leting klarte ikke jeg å finne noen lenker i kildekoden.

 

Det er frustrerende, for klarer ikke å finne løsning på dette noen steder.

 

Kjører Windows 7, med WMP12 påen Acer-PC. Det gjelder både for pcen der NRK nettradio fungerer, og for pcen der NRK nettradio ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...