Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

angst, depresjon og spillavhengiehet


Gjest spiller

Anbefalte innlegg

Gjest spiller

kort sagt så har jeg angst og depresjon, også lurer jeg på hva spilling kan ha med det å gjøre.

 

ikke pengespill men xbox og slikt. finnes det kilder på om angsten blir værre av å spille? spillingens effekt på angsten og slik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alltid lurt å ha noe å koble fra med. Og i ditt tilfelle funker vell spill bra?

 

Spilleavhengighet kan vell du ikke si du har før du begynner å skulke skole/jobb, fritidsaktiviteter/venner for å heller spille. Men å ha noe å koble av med mener vertfall jeg bare er bra, så lenge det ikke blir alt for mye!

 

Hvordan var det før du begynte å spille xbox da?

Lenke til kommentar

Hei. Jeg brukte spill som "flukt fra virkeligheten" da jeg hadde det tungt. Jeg måtte innrømme at jeg hadde problemer før jeg kom meg videre.

 

kort sagt så har jeg angst og depresjon, også lurer jeg på hva spilling kan ha med det å gjøre.

 

ikke pengespill men xbox og slikt. finnes det kilder på om angsten blir værre av å spille? spillingens effekt på angsten og slik?

Lenke til kommentar

Spill fjerner alt angst og bekymringer, men det er bare midlertidig. Etterpå har du bare mer av det. Stresset blir ikke borte, det bare gjemmer seg og vokser. Til slutt får du bare en tom følelse når du spiller, du nyter det ikke. Kanskje du er på det stadiet allerede? Da er den eneste grunnen til at du spiller å få vekk angst og depresjoner. Det fører til at du som person har vanskelig for å utvikle deg. Spill kan lære deg ting, men ikke i den tilstanden.

 

Du står stille som person. Angsten og depresjonen blir bare verre og verre. Du blir også mentalt avhengig av å spille. Mental avhengighet fører til angst, depresjoner og masse stress. Stress kan føre til mye mer.

 

Om du har angst og depresjoner bør du få deg proffesjonell hjelp så snart som mulig. Om du føler at du ikke orker det så snakk i alle fall med noen du kan stole på. Nær familie er bra.

Endret av Mynotir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...