Gå til innhold

BK: Venter på bussen


tomsi42

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg liker slike abstrakte bilder, men savner mer trøkk i bildet. Ble litt blasse farger for meg, hadde sikkert gjort seg i HDR.

 

Rosseha

Kan egentlig være enig i fargne ble litte blasse. Men HDR vil nok være overkill - det holdt å dra litt hardere i spakene:

 

 

 

 

 

Når jeg leste tittelen tenkte jeg med en gang at dette måtte være ditt verk.

Noen må jo legge ut slike bilder, når PMnormal er opptatt på andre hold.

 

Likte forøvrig bildet, men litt synd det skulle ligge snø der, og den lille biten med tagging i toppen. Ser for meg at bildet hadde vert bedre uten.

Snøen kan jeg være enig i, grafittien tar jeg ikke så tungt.

 

Tom

Lenke til kommentar
Herlig. ;) "Far og sønn sitter å venter."

Det var faktisk noe slikt jeg tenkte da jeg så disse to rørene første gang. Vurdrte å kalle bildet "Venter på bussen" ;)

 

Tom

Faktisk synes jeg "Venter på bussen" er en enda bedre tittel. Rent personlig synes jeg dette er et av dine beste bilder. Så får vi bare vente til noen kommer å påpeker at deler av snøen er utbrent.. Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Så får vi bare vente til noen kommer å påpeker at deler av snøen er utbrent..

Det trenger vi ikke, siden "noen" har påpekt det alt.

Jeg kan ikke se at noen har nevnt utbrent snø enda. Forøvrig var det et sleivspark til "perfekt-teknisk-kvalitet-perfeksjonistene" her inne, som gjerne ofte henger seg opp i det tekniske fremfor det billedlige.
Lenke til kommentar
Forøvrig var det et sleivspark til "perfekt-teknisk-kvalitet-perfeksjonistene" her inne, som gjerne ofte henger seg opp i det tekniske fremfor det billedlige.

Jeg forstod det, men kunne ikke dy meg siden det var du som faktisk brakte det på bane.

Joda jeg ser jo den, det er litt det samme som når noen kommer å klager på at folk klager..
Lenke til kommentar

Wahey. Den tittelen var arbeidstittel på en serie jeg holdt på med for lenge sida. :)

 

Liker bildet, i alle fall versjon 2. Den første var litt slapp.

 

Motivet er veldig estetisk og visuelt harmonisk. Behagelig å se på. Hadde dette vært en vin, synes jeg den hadde vært rund, halvtørr rødvin. Fra nord i Portugal, kanskje.

 

Er dere 100% sikker på at snøen er utbrent ?

 

Tom

Jeg var sikker helt til du spurte. :)

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar
Er dere 100% sikker på at snøen er utbrent ?

Nei, det har jeg ikke vurdert i det hele tatt. Jeg har kun forholdt meg til uttalelser.

 

Men siden du spør, så sjekket jeg histogrammet nå. Det tyder på at snøen _ikke_ er utbrent.

 

Edit: Forøvrig tilhører jeg ikke menigheten som mener at dette er ditt beste bilde.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar
Er dere 100% sikker på at snøen er utbrent ?

Nei, det har jeg ikke vurdert i det hele tatt. Jeg har kun forholdt meg til uttalelser.

 

Men siden du spør, så sjekket jeg histogrammet nå. Det tyder på at snøen _ikke_ er utbrent.

Det er nær på, men jeg har sett på histogrammene på vinterbildene som jeg har tatt i vinter at de stopper brått, men før de er utbrente. Både på Canon og Olympus. Uansett om bildet er riktig eksponert eller undereksponert. Pga. flatt lys?

 

Edit: Forøvrig tilhører jeg ikke menigheten som mener at dette er ditt beste bilde.

Det er er greit. Men da er det nærligende å spørre hva du synes er det beste? ;) Jeg klarer ikke å bestemme meg ...

 

Tom

Lenke til kommentar
Det er er greit. Men da er det nærligende å spørre hva du synes er det beste? ;) Jeg klarer ikke å bestemme meg ...

Jeg vet ikke om jeg har sett alle bildene dine en gang. Har du et galleri hvor jeg kan se alle? Men jeg synes f.eks. at det bildet som Lefdal knabbet var bedre.

Jeg har ikke et skikkelig galleri. Jeg får lage det på SmugMug når jeg kommer tilbake fra ferien.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...