Gå til innhold

Nok futt i strømforsyningen?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har nytt maskinvare på vei, og lurte i den forbindelse på om PSU'en min har nok trøkk til å støtte opplegget.

 

Sjekket "eXtreme Power Supply Calculator Lite v2.5" men er litt skeptisk til resultatet på 405 Watt, kanskje noen kan komme med innspill.

 

Strømforsyningen jeg har er en MIST 580W. Den driver i dag en C2D E6850 med 4gb OCZ DDR2, et Nvidia 8800 GTS 512 og 3 interne HDD, hvorav 1 er 10.000rpm. HK er Asus P5K SE.

 

Nye riggen blir;

 

Asus P6T Deluxe v2.0

Intel Core i7-920

Asus Geforce GTX 285 1GB

OCZ Platinum XTC DD3/1600 6GB (3x2gb)

2 x Samsung SP F1 1TB HDD

1 x Samsung SP 500GB HDD

1 x WD Raptor, HDD 10.000 RPM

 

Oppsettet går i en Antec P182, med standardvifter (tror det er tre stykker).

 

Hva tror dere? Bare å bestille en PSU på 850W eller kan jeg vente til det blir SLI? :ph34r:

 

På forhånd takk for innspill,

 

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den psu blir faset ut nå av en grunn.

 

TDP 183W for GTX 285

Full load på ditt system vil være maks 400W

i SLI med 2 slike kort ca 556W

så PSU vil holde, men på din neste upgrade hust at du vil ha min 2x 8pin pci-e , min 4 pci-e 6pin og nok A på 12v linjene.

 

Med mine 295 i quadsli kunne jeg ikke hatt under 1200W

Disse kortene synker i pris og om 1 år kommer mange til å sitte på x-58kort og skaffe seg brukte 295/280 eller tilsvarende fra ati og da tipper jeg vi ser en del psu problemer fremover.

post-64596-1234988790_thumb.jpg

post-64596-1234988801_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

*sheesh* heavy oppsett du har - klarer du Crysis på fullt? :whistle:

 

Fra spøk til alvor, betryggende at PSU holder, vet det har vært mye sleivspark mot MIST, men min har vært uproblematisk.

 

Har PSU'en manglende connectors til skjermkortet pt, eller blir det først når jeg kjører SLI?

 

Har jo en Corsair 750W i maskinen på jobb.. vurderer "the old switch-a-roo". ;)

 

For øvrig takk for godt svar!

 

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar

Om denne er fra 13. april 2005 eller nyere burde den ha bedre kondensatorer men jeg synnes du burde oppgradere uansett.

 

Om du skulle få den til å boote vil den kjøre på maks belastning, den har en bratt kurve på slutten fra stille til bråkete.

Du vil kunne få lavere fps og noe lag/frys Bsod.

 

Du gjør også resten av komponentene dine en tjeneste ved å bruke er god nok psu. Selv fikk jeg en synlig Fps boost fra 550w til 850W på mitt gamle 9800gx2 QE6700 oppsett

 

 

Mist byttet til kvalitetskondensatorer etter press fra brukere fra dette forumet, men er usikker på når dette tredde i kraft. Det er et skille på god og dårlig Mist ett sted tilbaket.

 

*sheesh* heavy oppsett du har - klarer du Crysis på fullt?

Hva som er fullt er det ikke noe svar på.

Har en 1600x1200 skjerm nå og directx10 og har gjennomsnittlig 80fps med 4AA

Øker jeg AA burker jeg opp minnet på kortet og disken begynner å jobbe.

Har 10k disk men det blir ikke bra uansett.

Endret av War
Lenke til kommentar

:dremel: tok meg bryet å faktisk åpne kabinettet nå og titte på den. Tok feil vedrørende MIST, det var den gamle forsyningen.

 

Det jeg har er en "Hiper" 580W PSU.

 

Fullt navn "HIPER HPU-4M580-PU".

 

sorry for at jeg blander kortene, har aldri helt blitt gira på PSU'er og slikt. :innocent:

 

Uansett - hvordan forandrer det saken - er det godt trekk å bytte med Corsair 750?

 

Kan legge til at jeg uansett ikke kommer til å kjøre SLI på noen av disse PSU'ene, da kan jeg like godt kjøpe en "årntli" en. :)

 

takk for alle svar, forresten -

 

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...