Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Belkin N wireless router - et pussig problem


Anbefalte innlegg

Hei

Nå har jeg knota litt for lenge med min nyanskaffede Belkin N wireless router (F5D8233ea4)

 

Etter at den forrige routeren døde i et stømbrudd, måtte jeg plukke frem den veldig gamle routeren min, den funka passe bra (men jeg kom på hvorfor jeg bytta den:-) Den detter ut litt for ofte, så jeg tok turen til Elkjøp og plukket opp en Belkin router. Glad og lykkelig dro jeg hjem for å montere den (artig å få tilfredsstilt duppedittbehovet i ny og ned).

Tok routeren ut av esken, fulgte anvisningen som sto på esken (tre veldig enkle trinn) kobla til modemet, alle lys som skulle tennes funka.

Satte cd-plata i spiller, det dukket opp en automatisk konfigurasjon som det bare var å trykke ok, så var alt ferdig.

Testa internett på den stasjonære pcen og alt funka fett.

 

Gikk ned i stua, og koblet til den bærbare pcen min, smukk-smukk-smukk alt ok. Azureus-vuze putla og gikk fint.

Trykket så på internet eksplorer for å surfe litt, da begynte trøbbelet.

 

Internett fungerer ikke. Sprang opp til den stasjonære for å teste der, neida ikke noe nett der heller (men Azureus-vuze fungerer prikkfritt).

Kødder med innstillingene i routeren i en stund uten å finne noe som helst. kommer ikke på internett i det hele tatt. Eneste måten å komme på nettet er å koble fra den bærbare pc, restarte routeren og da kan jeg surfe fra den stasjonære pcen. med en gang den bærbare kobler til, så faller interett ut på begge pcene (men Azureus-vuze putrer og går).

 

Noen som kan fatte hvor problemet ligger?

 

For ordens skyld:

Den stasjonære bruker win xp.

Den bærbare bruker vista.

 

På forhånd takk

og en liten takk til deg kjære nabo som har åpent nettverk, hvem enn du er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må sette ned antall forbindelser i Vuze. Det er nok routeren din som ikke takler så mange forbindelser som du har nå. Det som skjer er at prosessoren i routeren blir så belastet med bittorrent at den ikke greier å slå opp DNS som oversetter navn til ipadresser for websider.

 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg dratt tilbake på Elkjøp og byttet routeren i en D-link DIR-655. Den tåler mye mere torrentrafikk enn de fleste andre routere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...