Gå til innhold

[Løst]Rettigheter ved returnering via angrerett etter Retur (Doa) på Komplett.no


Anbefalte innlegg

Hei!! Har støtt på et problem her! Kjøpte meg et His Radeon HD 4850 512Mb IceQ4 Turbo, fikk det og satte det i pcen men det ble bare firkantede ruter i mange farger på skjermen! Testet det da på en pc nr 2 jeg har og fikk samme problemet! Sendte det dermed tilbake for doa men ble testet ok!. Fikk det tilbake igjen og testet det igjen og skjedde det samme, testet det så i naboens pc og funket fint, og testet han's kort i min "Nvidia 8800Gtx" og funket fint! Har derfor vært i kontakt med komplett.no for retur via angrerett med det vil de ikke gå med på siden 14 dager er gått! Lurer dermed på om det er noen av dere som har peiling på hvilke rettigheter jeg har så lenge kortet har vært inne for doa i mellomtiden. :roll: Ps er 1 måned siden det ble bestilt og ca 7 dager siden motatt etter doa!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angreretten gjelder vel i 14 dager uansett, det du skulle ha gjort er å benytte angreretten i første omgang, nå er det forsent.

Når du testet kortet i naboens pc siste gang fungerte det sier du, dvs at Komplett ikke fant noen feil er sannsynlig. Det kan virke som det er hovedkortet ditt som har kompatabilitetsproblemer med grafikkortet, eller at det er PSU som har problemer.

Lenke til kommentar
Hvis du har mange harddisker, prøv å ta ut de som ikke er kritiske, slik at du evt kan sjekke om det er PSU som er for svak.

 

I tillegg burde du også oppdatere bios. Er ofte slik at en gammel bios ikke altid takler nyeste typer kort etc.

 

Har prøvd og update bios og koble ut hardisker. Har også testet naboens kort som krever 450w pcu, altså 50w mer en mit og det funket fint!

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Forsøk oppgradering av bios

 

Hvilken PSU har du?

 

Du har nok desverre ingen angrerett. Den må man bruke innen 14 dager. Du skulle spesifisert angrerett da du sendte inn kortet. Komplett har sitt på det rene, man må spesifisere at man benytter angreretten ved å fylle ut et "angrerettsskjema".

Lenke til kommentar

Ja Komplett har nok alt sitt på det tørre, du har det hele og fulle ansvaret får å kontrollere at varen er kompatibelt med det du har fra før.

 

Allikevel synes jeg Komplett burde vise litt fornuft i denne saken, han kunne som sagt brukt angreretten men valgte å la Komplett behandle det som en DOA sak, at da angreretten er utgått når han finner ut at det er hos han problemet ligger bør egentlig ikke skyldes han. Det er jo liten tvil om at han hadde brukt angreretten hvis han hadde visst dette først...

 

Angreretten burde gjelde i 14 dagers bruk (dvs fradrag for når man ikke har varen tilgjengelig)

Lenke til kommentar
Ja Komplett har nok alt sitt på det tørre, du har det hele og fulle ansvaret får å kontrollere at varen er kompatibelt med det du har fra før.

 

Allikevel synes jeg Komplett burde vise litt fornuft i denne saken, han kunne som sagt brukt angreretten men valgte å la Komplett behandle det som en DOA sak, at da angreretten er utgått når han finner ut at det er hos han problemet ligger bør egentlig ikke skyldes han. Det er jo liten tvil om at han hadde brukt angreretten hvis han hadde visst dette først...

 

Angreretten burde gjelde i 14 dagers bruk (dvs fradrag for når man ikke har varen tilgjengelig)

 

Helt enig med deg rookie!! Er nå i kontakt med "høyere makter" i komplett.no, så vi får se om det årner seg til slutt!:-)

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Har det vært oppe før om man har anledning til å returnere defekte varer som en angrefrist? (kan selvsagt en problemstilling om varen faktisk ble testet før den ble returnert, men dog)

 

Tilbake OT; eg har kjørt et ASUS 4850 kort med både iC2D 5400(mobile)+270W PSU og en iC2D E8400 + 350W PSU - så med mindre trådstarter er "juse watt" eller mangler ekstra strømkabel til kort (men da skulle det gitt melding om det) så er neppe PSU problemet (spesielt siden har har koblet fra unødige disker m.m. som evt kunne forklare høyt strømforbruk).

 

Støtter nok oppdatering av bios, evt prøv bytte av minne..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...