teknikk Skrevet 17. februar 2009 Skrevet 17. februar 2009 Lurer på om jeg husker riktig, når jeg nå skal koble ekstralysa på den nye bilen. Rød ledning skal på + og og Brun ledning skal på jord (-). Så har vi gul/grønn ledning som jeg mener skal klipses på fjernlys-ledningen slik at de slår inn sammen med originale fjernlys. Stemmer dette?
Henrikenn Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Rød skal på + ja. Gul/grønn skal til jord Og brun skal da til styring på releet.
Guggedal Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Ett relè er merket med tall. 30 = alltid strøm. Direkte koblet til batteriet innom en sikring. Sikringen skal ligge NÆRME batteriet. 87 = strøm til lyktene 85 = jord 86 = styrestrøm fra en ledning til lykt, e.l.
teknikk Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Skrevet 22. februar 2009 Ok! takk takk, det viste seg faktisk at gul/grønn var styringskabelen og at den brune skulle til jord eller - da. Den gul grønne hadde en slik kobling på seg, slik at man kan koble seg inn på andre kabler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå