Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Gjennoppretning av pc- fail


Anbefalte innlegg

Halloen!

Er ny bruker her, og dette blir min første post (ønsk meg velkommen!).

 

Men har hatt problemer med min bærbare PC. Det er en typ HP PC som ungdommer på den norske skole for utdelt. Er nå slik at det er virus og tull innpå, så tenkte etter flere års forbruk, var det på tide å gjennopprette pcen, altså reinnstalere windows og slette alt som er på- få den god som ny. Desverre fulgte det aldri med en gjennoppretnings CD så tok en rå sjanse ved å bruke en CD som hører til den stasjonære PC'en.

 

Det funket, stasjon C ble revoveret, men nå kommer ikke PCen igang igjen! Hvor den stasjonære på dette punktet starter automatisk en innstalasjon av PCen for å komme i gang etter en recovery, står denne fast og kommer ikke forbi den MS DOS aktige siden som kommer opp i starten. Noe hjelp å få?

 

Takker for all hjelp og tips jeg måtte kunne få!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet. :yes:

 

Hvilken HP laptop er det snakk om da? Kan hende at den laptopen har en såkalt recovery partisjon (skjult del av hard disken) og da du formaterete hard disken, fjernet du MBR til det recovery porgrammet.

 

Så enda en gang, hvilken HP modell er det snakk om? Dette burde stå ett eller annet sted på selve laptopen, eventuelt kan du finne en etikett under laptopen som sier noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...