Gå til innhold

SB-600 Trådløs styring


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har akkurat invistert i en SB-600 blitz til mitt Nikon D90 kamera.

 

Har klart å koble den opp tråløst, men det jeg sliter med er at blitzen i kameraet blinker fortsatt.

 

Har gått inn i menyen til kameraet og valgt å skru av den interne blitzen, men like fordømt blinker den hver gang (sammen med den trådløse).

 

Er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan fikse dette? Ønsker kun at SB-600 skal blinke.

 

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det Lazy sa

 

Hvis du ønsker å bare bruke internblitsen til styring av SB-600, sett den til commander, gå inn i instillingene til denne som commander og sett den til "- -".

 

Da vil den ikke ha noe som helst innvirknig på bildet. Ved å sette denne til i-TTL, så vil den fylle ut til "riktig" kompensering. Og M så må du stille hvor mye du vil at internblitsen skal fylle ut på bildet.

 

Slå opp i e2 i manualen og les dette kapittelet!

 

Håper dette var forståelig :)

Lenke til kommentar
Eventuelt et par RadioPoppers eller noen av de nye PocketWizardene, da går alt over radiobølger :grin:

Helt klart en mulighet, og langt bedre på store avstander - men har merket meg at SU-800 for min del gjør jobben utrolig bra. Testet PocketWizard'er, men konkluderte med at det kun medførte mer arbeid for å oppnå det samme. Andre har muligens andre erfaringer :)

 

Eneste negative jeg har å si om SU-800 er det totalt tilbakestående batteriet!!! (les: batteritype).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Brukergrensesnittet og styringsmulighetene på SU-800 er bare helt fantasisk... Skjønner hvorfor det ikke har kommet noe ny modell av denne ennå, nærmere perfeksjon skal man lete lenge etter. Har prøvd meg å kjøre trådløs blitsstyring via D300 i ettertid, det bare funker ikke når man har brukt SU-800 en stund.

Lenke til kommentar

Takker for svar:)

 

Har prøvd å ta ett bilde mot ett speil, og ser at det blinker litt av blitzen på kameraet selv om jeg har stillt det inn på "--".

 

Grunnen til at jeg gjerne skulle hatt den til å være helt mørk er at jeg skal ta endel bilder inn i ett saltvannsakvarie og tenkte å ha den trådløse over karret. Hvor vidt det vil bli noen refleksjoner av det lyset som kommer fra den interne blitzen her jeg ikke fått testet ut enda. Får krysse fingrene, men var absolutt ett godt tips med den plata som kan settes foran. Får nok bestille meg en sånn.

Lenke til kommentar

Lyset du ser du ser i speilet er ettergløden fra blitsen pga kommunikasjonsblinkene til de/den trådløse blitsen(e), til "vanlig" bruk vil ikke dette ha noen betydning. Hvis du ikke skal ta veldig mange bilder, kan du rett og slett bare prøve å holde en finger et lite stykke forran blitsen, eller prøve å dandere en Post-It lappe forran blitsen. Hvis du skal ta veldig mange bilder, kan en SU-800, eller en SB-800/900 vendt bort fra akvariet, være en bedre løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...