Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows Desktop Manager / DirectX fungerer ikke.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nettopp bygget en ny pc.

 

HK: MSI K9AG Neo2-Digital

RAM: 4GB OCZ

CPU: Amd Athlon x2 6000+

 

Kjører vista-32 på den. Problemet er at etter at jeg har startet windows så går det 3-10 minutter før jeg får beskjed om at desktop windows manager har sluttet å fungere. Windows går da til basic theme og alt ser ut til å fungere. Hvis jeg prøver å starte et spill så fngerer det i noen sekunder før lyd/bilde stopper opp i noen sekunder og det hele gjentas.

 

Tenkte først at det var det innebygde skjermkortet som var problemet og kjøpte derfor et Ati radeon 4850, men problemet er fremdeles det samme. Alle temperaturer er normale (cpu under 45 grader)

 

Noen som har peiling på hva som kan være feil her? Alle drivere er oppdatert. Bios er nyeste versjon(nei, jeg har ikke oppdatert den). Jeg tenker at det må være et eller annet som svikter på hovedkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Har nettopp bygget en ny pc.

 

HK: MSI K9AG Neo2-Digital

RAM: 4GB OCZ

CPU: Amd Athlon x2 6000+

 

Kjører vista-32 på den. Problemet er at etter at jeg har startet windows så går det 3-10 minutter før jeg får beskjed om at desktop windows manager har sluttet å fungere. Windows går da til basic theme og alt ser ut til å fungere. Hvis jeg prøver å starte et spill så fngerer det i noen sekunder før lyd/bilde stopper opp i noen sekunder og det hele gjentas.

 

Tenkte først at det var det innebygde skjermkortet som var problemet og kjøpte derfor et Ati radeon 4850, men problemet er fremdeles det samme. Alle temperaturer er normale (cpu under 45 grader)

 

Noen som har peiling på hva som kan være feil her? Alle drivere er oppdatert. Bios er nyeste versjon(nei, jeg har ikke oppdatert den). Jeg tenker at det må være et eller annet som svikter på hovedkortet.

 

Om fargeoppsettet til skjermkortet endres under spilling til basic har det noe og si på instillingene du har valgt på options i spilene dine. Prøv og endre på eventuelle instillinger, dette som du har skrivd her har skjedd på meg å, endre på instillingene og test det da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...