Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bestekameraten min har vært utro, hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Bestekameraten min har vært utro mot dama si.

 

Jeg fikk vite det på forrige lørdag.

 

På søndagen gikk jeg fram og tilbake og fram (istedenfor å gå i sirkel) i timesvis og ante ikke hva jeg skulle gjøre. Dette har plaga meg såpass lang tid at jeg lager nå en tråd om det.

 

Vel, på lørdagen, så var dama hans var hos ei venninne, så da ble det guttekveld på oss. Det ble drikking.

 

På et tidspunkt på den kvelden, så drar han opp mobilen sin og viser fram bildene sine. "Det er hun, dette er hun". Alle nakenbilder. Så sier han; "Dette er Hildegunn". Jeg kjente igjen navnet. Så spurte jeg om jeg kunne få se det igjen, og han bladde tilbake. Jeg kjente henne ikke igjen i ansiktet, men bildet ser sånn ut;

 

Hun er naken liggende på en seng. Puppene er små, mens brystvortene er fine og små og hadde en fin farge. Glana lenge på de. Hun hadde en liten trekant. Fitteleppene var feite, men musa så deilig ut. I musa var det en kuken til kameraten min. Hun er brunette btw. Hun er veldig pen, og kroppen var god som gull. Ganske slan. Hun var veldig blek på det bildet.

 

Det bildet har brent seg fast på hornhinna mi.

 

Hvorfor jeg hang meg opp i henne og ikke de andre jentene?

 

Fordi jeg husker denne jenta.

 

Hun var på fest hos kameraten min i fjor sommer. Hun sjamerte meg i senk. Jeg fikk ta bilde av henne, ansiktet altså, mens hun så søt ut. Jeg var såpass full at jeg gjorde det to ganger med timers mellomrom, og bildet ble omtrent det samme. Hun sa at hun hadde type, og det var derfor jeg ikke prøvde meg på henne. Andre gangen hun var på fest, så tenkte jeg å spørre om telefonnummret hennes, men turte ikke. Hun hadde jo type. Det hadde vært fånyttes. La henne ikke til på Nettby heller, men tror jeg sendte noen få meldinger med henne der.

 

Kameraten min må ha hatt andre tanker.

 

Uka etter fest #2, så fikler han med mobilen. Han sier at han har fått bilder av henne (jeg går utifra naken eller ganske utfordrende), og så sier han (og det er kanskje dette som plager meg mest); "Dere hadde vært et fint par". (Jeg kan utdype følelsene mye mer på dette området.)

 

Han kommer aldri til å si når han pulte henne, men jeg går utifra at det var da. Altså, omtrent i august i fjor. Nå er vi i februar.

 

De to (kameraten min og dama hans) har vært sammen i tre år nå.

 

(Tenkte dette skulle bli en avhandling, men avslutter her.)

 

En ting til; Da jeg skulle gå den lørdagen, så tar jeg på meg skoa og sier: "Jeg kommer ikke over at du har pult Hildegunn". Så sier han: "Dette snakker vi ikke om." Vet han at han har gjort noe galt? Hvor mange har han egentlig hatt på de siste tre åra?

 

Enda en ting til: Jeg og bestekameraten min har vært venner i omtrent 14 år, eller deromkring.

 

Spørsmålet mitt; Hva gjør jeg nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Visste det var noe jeg hadde glemt å si (det er mange andre ting også).

 

Jeg er 28, han er 27, dama hans er 19, utrojenta er 20 tror jeg.

 

edit: Og ja, jeg ser også det på som skryting i høy og stor grad. Hvorfor? Han er kontroll på seg selv selv når han er full. Han må være absolutt, absolutt dritings for å ikke vite han han gjør. Så dette hadde han kontroll på. Han viste meg mobil med vilje. Han valgte seg å vise meg de bildene, og hvilke bilder. Han har selv valgt å være utro.

 

Men hva har alt det med meg å gjøre?

 

Jeg mener at det er galt. Veldig galt. Svært uakseptabelt galt.

Endret av MRN
Lenke til kommentar
Men du henger deg opp i dette fordi du var interessert i Hildegunn, var det, det du mente? Pluss at han har vært utro mot jenta si såklart..

Ja, fordi jeg var sjalu. (Eller er, men det er faktisk det samme.)

 

Ja, hang meg opp i dette, fordi det var det eneste beviset på at han hadde pult mens han hadde vært sammen med dama si. Som jeg vet for sikkert. Hadde han vist bilder av damer han har nedlagt for 3+ år sida, så hadde jeg ikke sagt noe.

Lenke til kommentar

Dette skal du drite i å gjøre noe mer. Det virker som om du vil ta hevn på kompisen din, fordi han har knulla en du har en overfladisk forelskelse i. At du har møtt henne på en fest, er ingen grunn for kompisen din å la være å være med en søt jente... Men jeg synes kompisen din er ganske barnslig som går rundt å skryter av bildene, mens han har kjæreste... men sånn er jo vi gutter. Selv om det han har gjort ikke er helt bra, er det ikke din oppgave å avsløre dette, på noen måte :nei:

Lenke til kommentar

Den er vanskelig den der. Men det du må gjøre er jo og veie opp kameratskapet mot den jenta du er interessert i. Er det verdt det at du mister kompisen din? Vil du ha henne som kompisen din allerede har ligget med? Vil du være ansvarlig for at kompisen din og dama hans gjør det slutt? At kompisen din kommer til å bli fly forbanna på deg?

 

Ja, masse spm, men dette har du sikkert spurt deg selv om allerede..

 

Jeg er litt der at folk må få velge selv om de vil innrømme utroskap, det eneste du kan gjøre er og prøve og snakke fornuft inn til kompisen din. Om han er en bra kompis du ikke vil miste, ja da hadde jeg ikke avslørt han.

 

 

Det finnes masse andre jenter der ute som du kan bli forelsket i, det må ikke være henne som allerede har vært på kompisen din.. Nei, minst mulig drama er best.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

har du et eller annet forhold til dama hans?

 

Jeg antar at du har et nærmere forhold til kompisen din. Du kan rettlede ham. Gi ham tips og råd om hva du synes er best. Men du kan ikke kreve at han skal følge dem. Vil han ikke ha rådene dine, så kan du ikke tvinge dem på ham.

 

Jeg ville ikke lagt meg opp i hva han driver med. Det er han du er kompis med, ikke dama. (Hvis jeg har forstått det rett).

 

La ham selv møte konsekvensene av sine valg :)

Lenke til kommentar

Kvinnelig vennskap:

En kvinne kommer ikke hjem en natt ... Morgen etter sier hun at hun sov hos en venninne. Mannen ringer de 10 beste venninnene: ingen har sett fruen i løpet av natten!

Mannlig kameratskap:

En mann kommer ikke hjem en natt... Morgenen etter sier han til sin frua at han sov hos en kamerat. Fruen ringer de 10 beste kameratene: 8 stykker bekrefter at hennes mann sov hos dem, 2 påstår at han fremdeles er der....

Lenke til kommentar

Da hadde jeg sagt "jeg er lei for det, men jeg valgte og la det være opp til kjæresten din og avsløre seg selv. Jeg ville holde meg mest mulig nøytral i en umulig situasjon, og om du ikke vil være vennen min lenger så skjønner jeg det" Det er hva jeg hadde sagt og følt. Sier ikke at du skal si eller gjøre det samme som hva jeg hadde gjort selvsagt.

 

Men er du venn med dama hans?

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Da hadde jeg sagt "jeg er lei for det, men jeg valgte og la det være opp til kjæresten din og avsløre seg selv. Jeg ville holde meg mest mulig nøytral i en umulig situasjon, og om du ikke vil være vennen min lenger så skjønner jeg det" Det er hva jeg hadde sagt og følt. Sier ikke at du skal si eller gjøre det samme som hva jeg hadde gjort selvsagt.

 

Men er du venn med dama hans?

Ja, føler at jeg er venn med dama hans.

 

Spørsmålet er jo hvor mye...

 

I dette tilfelle; Kamerat > dama hans. Helt klart. Det er han som er limet mellom oss tre. Uten han, hadde jeg sikkert ikke vært så veldig venn med dama hans, nei.

 

Jeg bare synes så utrolig synd på henne.

 

Ikke nok med at typen hennes er utro, kanskje med mange, og det vil skje igjen, men han de som visste om det, aldri så ifra. Nå har jeg visst om det i 6 dager. Hva med 6 måneder? 6 år? Når de får seg barn?

Lenke til kommentar

uff, ja.. jeg føler med deg :no:

 

Kanskje det er en ide og snakke med kompisen din om det, og legge ut for han de bekymringene dine? Og at du faktisk føler moralen din blir satt på spill fordi han gjør dette? At du ikke vil bli sittende med denne hemmeligheten og se dama hans i øynene hele tiden og vite at hun blir lurt trill rundt?

 

Han må da ha dårlig samvittighet selv også??

 

Urettferdig byrde på deg, men allikevel må han jo få leve slik han vil..

 

Nei, vanskelig dilemma.

 

Kanskje du faktisk bare må bite i det sure eple og la dette løse seg av seg selv? Håpe på at han innrømmer det eller at hun fersker han?

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
uff, ja.. jeg føler med deg :no:

 

Kanskje det er en ide og snakke med kompisen din om det, og legge ut for han de bekymringene dine? Og at du faktisk føler moralen din blir satt på spill fordi han gjør dette? At du ikke vil bli sittende med denne hemmeligheten og se dama hans i øynene hele tiden og vite at hun blir lurt trill rundt?

 

Han må da ha dårlig samvittighet selv også??

 

Urettferdig byrde på deg, men allikevel må han jo få leve slik han vil..

 

Nei, vanskelig dilemma.

 

Kanskje du faktisk bare må bite i det sure eple og la dette løse seg av seg selv? Håpe på at han innrømmer det eller at hun fersker han?

Jeg begynner å nærme meg en besluttning. Jeg begynner å nærme meg det at jeg sier at jeg er veldig uenig i det han har gjort. Men jeg kommer ikke til å tvinge han til å si det. "Enten sier du det, eller så sier jeg det." Det kommer jeg ikke til å gjøre.

 

Han har ikke dårlig samvittighet. Hvorfor skulle han ellers skryte? Og jeg er sikker på han kommer til å gjøre det igjen. Forskjellen fra da og nå, er at han ikke kommer til å "skryte" det til meg igjen.

 

Jeg skulle ønske at hun fant ut av det. At noen andre sa det. At det ikke ble min feil. Men dama hans er det mest naive mennesket jeg har møtt - dessverre.

Lenke til kommentar

Tro meg, en dag kommer han til og tråkke feil.. Om han velger og være en player, ja så skal han være jævlig god for å kunne klare og dekke alle sporene etter seg. Pluss at han har null kontroll på hva de jentene han surrer med sier til andre osv..

 

What goes around-type ting.

 

Han kan løpe så fort han kan når han begynner og innse at han har tatt seg vann over hodet, men han klarer ikke gjemme seg for alltid, fordi han rett og slett mister kontrollen etterhvert over situasjonen. Han er dømt til å mislykkes.

Lenke til kommentar
Mulig det bare er meg, men hva om kompisen din og dama har et åpent forhold? Hypotetisk såklart, da jeg ikke kjenner de.

 

Men jeg synes ikke du skal blande deg oppi dette, men heller la kompisen din styre slik han vil selv.

Vet du synes det er vanskelig, men egentlig så har du ikke noe med det.

Hadde de hatt et åpent forhold, så hadde jeg visst hvem hun hadde hatt. Jeg kjenner henne ganske så godt. Vet hvor mange hun har hatt, navna på de, hun har hatt høytlesning fra dagboka, hun forteller meg for mange detaljer om sexlivet hennes. Nei, hadde hun hatt noen, så hadde jeg visst det. Jeg mener, hvis de hadde hatt et åpent forhold, altså. Så det kan vi utelukke.

 

Jeg vet bare ikke hva hun mener om utroskap. "Teit" om jeg skulle buse inn og si "typen din har vært utro, bare sjekk mobilen hans!", mens hun bare ler og sier: "Dette visste jeg jo, hva er det som feiler deg?". Veldig lite sannsynlig scenario, egentlig. Ser ikke det for meg. Hun sier jo "æsj!" hvis Fredrik har hatt seg med en som hun vet hvem er, spesielt ei venninne av henne. Men før hennes tid, selvsagt.

 

Egentlig så er jeg jo medskyldig. Jeg vet jo om det nå. Har jeg virkelig ingen ansvar?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...