Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

norge og sjekking


Anbefalte innlegg

One night stands, klining på dansegulvet, blowjob på dassen og forhold som starter i fylla - Jeg er ganske lei av det. Men det virker som om fylla er eneste måten å få seg noe på, eller finne en kjæreste.. det virker "freaky" om vil slå av en prat med en søt jente på toget, eller bare gi et kompliment til hun som står bak deg i køen på rimi. Bor på et helt nytt sted og sliter med å komme i kontakt med noen.. gidder ikke fylla, gidder ikke begynne med aerobic for å treffe jenter heller.. for det virker som om vi nordmenn må ha alkohol i kroppen for å kunne åpne oss til fremmede...?

det er ikke tull. har de samme følelsene og tankene som deg. ser jeg en pen jente på gaten eller en sjelden gang på golfbanen og prøver en kontakt.ja,da får jeg bare et overrasket blikk tilbake av vedkommende. som falt ned fra månen,blir litt paff i uttrykket. mange jenter virker å være totalinnstilt på at når en fremmed gutt tar kontakt så er det nødt til å være pga at han ønsker seg et ligg. en liten løs prat i ny og ne er bare det jeg trenger normalt sett. alt må ikke knulles,selv om noen jenter har et slikt tankemønster når det gjelder gutter som sier "hei".

 

på utesteder,fester ol hvor alkohol stortsett er i sentrum av begivenheten så blir det plutselig mer akseptabelt, om ikke mer normalt å forsøke å ta kontakt med det motstatte kjønn. de fleste går med tankene låst på "kuk" eller "fitte" i helgene på utestedene. da kan du trygt slå av en prat uten at folk kikker rart på deg.

 

akkurat nå så virker det til at mer eller mindre fuktige kvelder på byen er der man møter jentene. så da blir det å sitte på shabby lokaler med en lokal dj som fører musikken.

 

off-topic:

 

finnes det noen nattklubber i norge som faktisk er gode? tenker da med fokus på de største byene i norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det inntrykket har jeg også. Jeg er en del ute, på konserter og lignende, men når man er avholds, skaper man tydeligvis en slags barriere ingen tør krysse. Selv grøftedrita mannfolk lar meg gå i fred på byen.

 

...kan selvsagt også være andre grunner til at de ikke tør eller vil snakke til meg :whistle:

 

 

Norge og alkohol, altså. Jøje meg...

 

Ja hvorfor i huleste er dere nordmenn sånn????

Dere er stort sett hyggelige og ærlige mennesker men samtidig så jæævlig kjipe at det grenser til galskap.

Jeg flyttet en gang til et nytt sted og bodde der i 1 år pga jobb men holdt på å bli gal.

Det var jo umulig å bli kjent med folk der.

Det var bare sånn overfladiske forhold stort sett.

 

Jeg har en del norske "venner", ser på dem egentlig mer som bekjente selv om jeg har kjent de hele livet og de har kjent meg, og vi har vært igjennom en del ting sammen.

Likevel den nærheten og åpenheten som venner skal ha mellom seg mangler hos dere, det er akkurat som om det ligger en vegg der av is.

En nordmann kan du kjenne hele livet uten å vite hvem personen bak "veggen"egentlig er.

 

Av ordentlige venner er det stort sett andre utlendinger jeg har som jeg ser på som ordentlige venner, som jeg på en måte vet kommer til å stille opp for meg både i gode og dårlige tider og som jeg kan fortelle når jeg har det jævlig og når jeg er happy.Sånne ting synes jeg er jævlig viktig i livet.

 

For meg virker det som om en viktig del av det å være menneske har rett og slett ikke eksisterer i dere nordmenn.

Det har sikkert dødt ut i dere i denne kulda isolasjonen og mørket.

 

Makan til generalisering altså. Hvis du ikke føler at du kjenner folk du har kjent hele livet ditt, så tror jeg heller at det er du som har alvorlige problemer enn at dette er et problem med alle nordmenn.

 

Jeg tror det er mange ensomme ,triste, deprimerte og ulykkelige sjeler blant dere.

På utsiden later alle som om de er glad og fornøyd men inni seg tipper jeg at mange er svært ulykkelige.

Tusen jævla takk for denne oppklaringen, dr. Freud. Da slipper vi å lure på dette noe mer.

 

Og hva faen skal "en viktig del av det å være menneske har rett og slett ikke eksisterer i dere nordmenn" bety? Vi er da like mye mennesker som alle andre. Spar meg for slike rasistiske utsagn.

 

Jeg har både norske og utenlandske venner, og det er da for faen ikke bare de utenlandske vennene som stiller opp og er gode venner. Skjerp deg.

Lenke til kommentar
Det inntrykket har jeg også. Jeg er en del ute, på konserter og lignende, men når man er avholds, skaper man tydeligvis en slags barriere ingen tør krysse. Selv grøftedrita mannfolk lar meg gå i fred på byen.

 

...kan selvsagt også være andre grunner til at de ikke tør eller vil snakke til meg :whistle:

 

 

Norge og alkohol, altså. Jøje meg...

 

Ja hvorfor i huleste er dere nordmenn sånn????

Dere er stort sett hyggelige og ærlige mennesker men samtidig så jæævlig kjipe at det grenser til galskap.

Jeg flyttet en gang til et nytt sted og bodde der i 1 år pga jobb men holdt på å bli gal.

Det var jo umulig å bli kjent med folk der.

Det var bare sånn overfladiske forhold stort sett.

 

Jeg har en del norske "venner", ser på dem egentlig mer som bekjente selv om jeg har kjent de hele livet og de har kjent meg, og vi har vært igjennom en del ting sammen.

Likevel den nærheten og åpenheten som venner skal ha mellom seg mangler hos dere, det er akkurat som om det ligger en vegg der av is.

En nordmann kan du kjenne hele livet uten å vite hvem personen bak "veggen"egentlig er.

 

Av ordentlige venner er det stort sett andre utlendinger jeg har som jeg ser på som ordentlige venner, som jeg på en måte vet kommer til å stille opp for meg både i gode og dårlige tider og som jeg kan fortelle når jeg har det jævlig og når jeg er happy.Sånne ting synes jeg er jævlig viktig i livet.

 

For meg virker det som om en viktig del av det å være menneske har rett og slett ikke eksisterer i dere nordmenn.

Det har sikkert dødt ut i dere i denne kulda isolasjonen og mørket.

 

Makan til generalisering altså. Hvis du ikke føler at du kjenner folk du har kjent hele livet ditt, så tror jeg heller at det er du som har alvorlige problemer enn at dette er et problem med alle nordmenn.

 

Jeg tror det er mange ensomme ,triste, deprimerte og ulykkelige sjeler blant dere.

På utsiden later alle som om de er glad og fornøyd men inni seg tipper jeg at mange er svært ulykkelige.

Tusen jævla takk for denne oppklaringen, dr. Freud. Da slipper vi å lure på dette noe mer.

 

Og hva faen skal "en viktig del av det å være menneske har rett og slett ikke eksisterer i dere nordmenn" bety? Vi er da like mye mennesker som alle andre. Spar meg for slike rasistiske utsagn.

 

Jeg har både norske og utenlandske venner, og det er da for faen ikke bare de utenlandske vennene som stiller opp og er gode venner. Skjerp deg.

 

For det første så kan jeg ike huske å ha sagt "alle" noen gang.....jeg snakker om ting slik jeg ser de og mange av de jeg kjenner også føler at det er sånn.

Altså de erfaringene jeg har!!!

 

Du anklager meg for å være rasist.....he he.....du er søren meg latterlig...er hvit selv så jeg kan jo ikke akkurat være rasist mot samme rase, skjønte ikke helt den der??

Jeg har jo påpekt i inleggene mine at folk fra nadre nasjoner med samme rase kke er sånn som skandinavere, så rasisime kan det ikke være snakk om.

 

Sier ikke at nordmenn er dårlige mennesker, det er ikke meninga i det hele tatt...respekterer nordmenn jeg ...det er stort sett hyggelige, ærlige og hardtarbeidende mennesker.

Folk fra nadre land har veldig mye å lære av nordmenn også for all del!!

 

Det jeg undrer over er at det sosiale og medmenneskelige er så jævlig på bånn her i landet, og det er så sinnsykt viktig.

Det er jo det som gjør livet vakkert og meningsfullt.

 

Her i Norge er det nesten luksus å ha venner!!

 

Ingen hemmelighet at det er sånn i Norge, mange nordmenn som har reist til andre land og opplevd litt mer har sagt det samme!!

Har ikke tall på hvor mange mennesker jeg kjenner både fra jobb og andre sammenhenger som ofte er ensomme og har det ganske kjipt.

 

Jeg tok dette her opp bare for å spørre ut dere nordmenn hvorfor det er sånn, det er likosm interessant å høre andres meninger og erfaringer rundt dette!

 

Poenget er ikke å provosere, men ta opp en sak og få en diskusjon rundt det.

 

Likevel de eneste tilbakemeldingene jeg får,er krasse kommentarer fra irriterte fok.

Håper jeg kan bli spart for det...hvis du har en annen mening så er det greit, men ta også argumenter for dine meninger hvis du har tenkt å svare, og spar meg for fornærmeslser.

Endret av arsenal82
Lenke til kommentar
For det første så kan jeg ike huske å ha sagt "alle" noen gang.....jeg snakker om ting slik jeg ser de og mange av de jeg kjenner også føler at det er sånn.

 

Du har sagt det, jo. Ikke ved å bruke ordet "alle", men ved å skrive "dere nordmenn" og "en nordmann" betyr at det er snakk om generaliseringer, og ikke enkelttilfeller.

 

Ok, nok krangling fra min side, over til svaret:

 

Poenget er ikke å provosere, men ta opp en sak og få en diskusjon rundt det.

 

Jeg er enig, og føler det slik på meg selv. Det virker som om kulturen/oppdragelsen er annerledes her, og at mange av oss ikke får de ultrasosiale egenskapene med morsmelka.

 

Med de fleste jeg møter har jeg isblokka foran meg, og klarer ikke være komfortabel med dem. Det hjelper veldig om den ene parten er utadvendt, for om begge har barrieren oppe kan det fort bli vanskelig.

 

For å få til et dypt vennskap må isblokken brytes, og da kreves det gjerne innsats fra begge sider. Når den først er brutt gjennom, er jeg en skikkelig venn på alle måter, og kan utveksle følelser, erfaringer, hemmeligheter og alt som hører til.

 

Det jeg tror har skjedd med deg, er at du er så vant til at andre er lette å komme i kontakt med at det føles for rart for deg å hakke deg gjennom den siste biten.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Jeg har gjennom hele mitt lange liv kun hatt én venn jeg føler meg hundre prosent komfortabel med. Én venn jeg kan fortelle alt til, og som det ikke er pinlig å møte igjen etter mange måneders fravær. Ett menneske, altså. Og jeg har til og med gått på både Steinern og folkehøgskole.

 

Resten er overfladiske bekjentskaper og semi-seriøse vennskap.

Lenke til kommentar
One night stands, klining på dansegulvet, blowjob på dassen og forhold som starter i fylla - Jeg er ganske lei av det. Men det virker som om fylla er eneste måten å få seg noe på, eller finne en kjæreste.. det virker "freaky" om vil slå av en prat med en søt jente på toget, eller bare gi et kompliment til hun som står bak deg i køen på rimi. Bor på et helt nytt sted og sliter med å komme i kontakt med noen.. gidder ikke fylla, gidder ikke begynne med aerobic for å treffe jenter heller.. for det virker som om vi nordmenn må ha alkohol i kroppen for å kunne åpne oss til fremmede...?

 

 

Når man blir eldre og begynner å studere, osv, så virker det som at man må feste for i det hele tatt å få noen venner, så det å skaffe seg en kjæreste er derfor enda vanskeligere. Utesteder hadde vært fine arenaer hvis ikke alle måtte drikke seg så fulle. Jeg syns det er hyggelig å gå ut og drikke litt og snakke med andre, men utover kvelden så blir nesten alle fulle og bare raver rundt. Det er tragisk.

 

Selv har jeg prøvd å tenke i nye baner, for det er bare seg deg selv som setter begrensninger over hvilke måter du kan bli kjent med nye folk. Det som ofte funker for meg er å bare ringe på hos noen og spørre om de kan hjelpe meg med noe. Noen blir veldig overrasket, men jeg har blitt kjent med hyggelige folk på denne måten :) Jeg har selvfølgelig kikka meg de ut på forhånd. Hvis du er på den lokale butikken og det kommer noen forbi så kan du f.eks. spørre de om de har smakt den nye grandiosaen og om den er å anbefale. Det er faktisk bedre å henge på kiwi enn å være på et utested hvor ingen husker deg dagen etter fordi de var så fulle.

Lenke til kommentar
For det første så kan jeg ike huske å ha sagt "alle" noen gang.....jeg snakker om ting slik jeg ser de og mange av de jeg kjenner også føler at det er sånn.

Altså de erfaringene jeg har!!!

Hva du husker og ikke husker er for min del likegyldig. Som en annen påpekte så skrev du "dere nordmenn", og det refererer utvilsomt til alle.

 

Du anklager meg for å være rasist.....he he.....du er søren meg latterlig...er hvit selv så jeg kan jo ikke akkurat være rasist mot samme rase, skjønte ikke helt den der??

Jeg har jo påpekt i inleggene mine at folk fra nadre nasjoner med samme rase kke er sånn som skandinavere, så rasisime kan det ikke være snakk om.

Siden du ikke skjønte det jeg skrev, så skal jeg være så snill og medmenneskelig mot deg og forklare det. Forøvrig artig at du kaller meg latterlig på grunnlag av at du ikke forstår hva rasisme er. I følge ung.no er rasisme "ideen om at raser eller etniske grupper har ulike egenskape", så når du generaliserer alle nordmenn utelukkende fordi vi er nordmenn, så er jo det rasisme i aller høyeste grad.

 

Sier ikke at nordmenn er dårlige mennesker, det er ikke meninga i det hele tatt...respekterer nordmenn jeg ...det er stort sett hyggelige, ærlige og hardtarbeidende mennesker.

Folk fra nadre land har veldig mye å lære av nordmenn også for all del!!

 

Det jeg undrer over er at det sosiale og medmenneskelige er så jævlig på bånn her i landet, og det er så sinnsykt viktig.

Det er jo det som gjør livet vakkert og meningsfullt.

 

Her i Norge er det nesten luksus å ha venner!!

...

 

Ingen hemmelighet at det er sånn i Norge, mange nordmenn som har reist til andre land og opplevd litt mer har sagt det samme!!

Åja, okey, det er en allmenn oppfatning at i Norge så suger det sosiale og medmenneskelige? Greit at du oppklarte det. :)

 

Har ikke tall på hvor mange mennesker jeg kjenner både fra jobb og andre sammenhenger som ofte er ensomme og har det ganske kjipt.

Igjen så tror jeg ikke at dine venner og bekjentskaper et representativt for hele Norge.

 

Jeg tok dette her opp bare for å spørre ut dere nordmenn hvorfor det er sånn, det er likosm interessant å høre andres meninger og erfaringer rundt dette!

 

Poenget er ikke å provosere, men ta opp en sak og få en diskusjon rundt det.

 

Likevel de eneste tilbakemeldingene jeg får,er krasse kommentarer fra irriterte fok.

Håper jeg kan bli spart for det...hvis du har en annen mening så er det greit, men ta også argumenter for dine meninger hvis du har tenkt å svare, og spar meg for fornærmeslser.

 

Ikke noe i veien med å spørre om meninger og erfaringer, men når du har så bastante meninger og nærmest legger frem som fakta, så er det vanskelig å ikke bli provosert for ikke å snakke om å ha en interessant samtale rundt det.

Lenke til kommentar

Jeg vipper litt imellom to sider her.

 

Jeg tror nordmenn slik Arsenal forklarer dem, er mer de "eldre".

 

Ungdommen idag vil jeg si er mer sosial etc, ikke så kald som forrige generasjoner, siden utlendinger har fresha opp litt i miljøene. Blant utlendinger generelt er alt veldig laid back.

 

Selv har jeg foreldre som er fra Bosnia, og begge sier at vennskap i Norge og i tidligere Jugoslavia er to totalt forskjellige ting. Etter sånn jeg har forstått det, så er mange nordmenn sånn at man må bryte en ytre bariere, før man kommer inn til den "ekte" personen. Sånn er det visst ikke overalt.

 

However, alt slikt varierer fra person til person, men jeg har hørt mange utlendinger klage over at nordmenn er "kalde". Selv tenker jeg ikke så mye over det, men må påstå at jeg ikke kjenner noen av folka i blokka mi - hvis det er et poeng jeg kan komme med.

Endret av jente_12
Lenke til kommentar
Du anklager meg for å være rasist.....he he.....du er søren meg latterlig...er hvit selv så jeg kan jo ikke akkurat være rasist mot samme rase, skjønte ikke helt den der??

Jeg har jo påpekt i inleggene mine at folk fra nadre nasjoner med samme rase kke er sånn som skandinavere, så rasisime kan det ikke være snakk om.

Siden du ikke skjønte det jeg skrev, så skal jeg være så snill og medmenneskelig mot deg og forklare det. Forøvrig artig at du kaller meg latterlig på grunnlag av at du ikke forstår hva rasisme er. I følge ung.no er rasisme "ideen om at raser eller etniske grupper har ulike egenskape", så når du generaliserer alle nordmenn utelukkende fordi vi er nordmenn, så er jo det rasisme i aller høyeste grad.

Latterlig beskrivelse av rasisme. Er det liksom rasisme nå hvis man sir at folk fra nord og øst afrika og karibia har de beste genene for å bli gode til å springe 100 meter? Eller at kinesere og japanere generelt har bedre syn enn Europeere? Eller at folk fra Afrika er mørkere i huden enn folk fra Norge? Eller at det er flere blonde blant nordmenn vs thaier? Forkjellige etniske grupper har forskjellig egenskaper, å si noe annet blir bare feil.

Lenke til kommentar
Du anklager meg for å være rasist.....he he.....du er søren meg latterlig...er hvit selv så jeg kan jo ikke akkurat være rasist mot samme rase, skjønte ikke helt den der??

Jeg har jo påpekt i inleggene mine at folk fra nadre nasjoner med samme rase kke er sånn som skandinavere, så rasisime kan det ikke være snakk om.

Siden du ikke skjønte det jeg skrev, så skal jeg være så snill og medmenneskelig mot deg og forklare det. Forøvrig artig at du kaller meg latterlig på grunnlag av at du ikke forstår hva rasisme er. I følge ung.no er rasisme "ideen om at raser eller etniske grupper har ulike egenskape", så når du generaliserer alle nordmenn utelukkende fordi vi er nordmenn, så er jo det rasisme i aller høyeste grad.

Latterlig beskrivelse av rasisme. Er det liksom rasisme nå hvis man sir at folk fra nord og øst afrika og karibia har de beste genene for å bli gode til å springe 100 meter? Eller at kinesere og japanere generelt har bedre syn enn Europeere? Eller at folk fra Afrika er mørkere i huden enn folk fra Norge? Eller at det er flere blonde blant nordmenn vs thaier? Forkjellige etniske grupper har forskjellig egenskaper, å si noe annet blir bare feil.

 

helt enig med deg KUn10kr!!!!!

Forøvrig så må jeg rette deg i at folk fra øst afrika er gode på 100m...de er de verste på 100m...de er gode på lange distanser da de innehar mest av type I muskelfibrer, men det blir seff en helt annen diskusjon:-)

 

for å komme tilbake til poenget,

 

så din oppfatning blir rett og slett at nordmenn generelt er genetisk asosiale eller i hvert fall mindre sosiale enn andre nasjoner.

Kan forsåvidt være enig i det, men er meget usikker på hvor mye av dette er rent genetisk og hvor mye er kulturelt, kan godt hende at mye er kulturelt og tillært.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke at nordmenn blir dratt under en kam. Har du bodd et sted i Norge, så har du ikke bodd i hele landet. Jeg personlig bor i Bergensområdet, og jeg kommer stadig i kontakt med nye personer. Gjerne ikke dype, "ordentlige" vennskap, men det har jeg ikke noe særlig interesse av, jeg har masse barndomsvenner som jeg fremdeles henger masse med, og som er "ordentlige" venner.

 

Jeg har stiftet masse bekjentskap gjennom fotball, korps, jobb, data de par siste årene, og det er ikke noe problem. Ihvertfall ikke for min del. Ja, jeg har også truffet en del folk på fylla som har endt opp med å bli gode venner, jeg traff sågar kjæresten min på en skikkelig hard fylla.

 

Så å si at alle nordmenn er overfladiske eller noe sånnt er bare tull.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at nordmenn kan holde seg litt for seg selv, f.eks. at man ikke prater til personen som sitter ved siden av deg på bussen.

 

Men selv om du ser at det ikke er vanlig her i landet, så hjelper det ikke noe med at du følger denne trenden. Om du selv velger å ta kontakt, så skal jeg love deg at de fleste vil svare.

 

Noen vil igjen være tilbaketrukket og ikke føle for å ha en samtale på trikken, sånn er det bare. Det hender vel også at du av og til er litt stresset eller sliten, og derfor helst vil sitte for deg selv? Jeg opplever ivertfall slike bussturer noen ganger.

 

Når du skriver at folk på vorspiel bare sitter i sine med egne venner og ikke vil bli kjent med andre, så er jeg ganske så uenig. Greit at jeg har opplevd noen slags "klikker" på fester, men de har alltid vært inkluderende hvis du setter deg sammen med dem.

 

Oppsumert er jeg enig i at nordmenn kan være tilbaketrukket i visse omgivelser, men når miljøet er et avslappet fristed (f.eks fest, sport o.l.) åpner man seg.

 

Forresten kan du være rasist mot nordmenn selv om du er hvit. Man kan være rasist mot nordmenn selv om man selv er en nordmann.

 

EDIT: For å svare trådstarter så er det sant at Norge har en drikkekultur. Mange får guts fra alkohol, og derfor bruker det som et hjelpemiddel i sjekkemarkedet. Men det trenger ikke du! Så kom deg ut å prat med jenter. De blir positivt overrasket hvis du sjekker dem opp i et annet miljø enn det dem er vandt med.

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar
Latterlig beskrivelse av rasisme. Er det liksom rasisme nå hvis man sir at folk fra nord og øst afrika og karibia har de beste genene for å bli gode til å springe 100 meter? Eller at kinesere og japanere generelt har bedre syn enn Europeere? Eller at folk fra Afrika er mørkere i huden enn folk fra Norge? Eller at det er flere blonde blant nordmenn vs thaier? Forkjellige etniske grupper har forskjellig egenskaper, å si noe annet blir bare feil.
Spar meg a. Selvfølgelig er det ikke rasistisk å si at afrikanere er bedre utrustet for sprint. Det som er rasistisk blir å trekke konklusjoner som f.eks. at nordmenn er mer verdt eller mer intelligente enn afrikanere.

 

så din oppfatning blir rett og slett at nordmenn generelt er genetisk asosiale eller i hvert fall mindre sosiale enn andre nasjoner. Kan forsåvidt være enig i det, men er meget usikker på hvor mye av dette er rent genetisk og hvor mye er kulturelt, kan godt hende at mye er kulturelt og tillært.

Jeg vet ikke hvem den der var til, men tror du seriøst at nordmenn er genetisk utstyrt med mindre sosiale evener? Dette må være noe av det latterligste jeg har lest på lenge.

Lenke til kommentar

Det ligger i kulturen, nordmenn generelt har ett rykte av å være "kalde" og det gjør at mange som ikke er opprinnelig fra Norge sliter med å komme inn i en god sosial gjeng. Det er alltid feil å dra alle under en kam, jeg har truffet en del mennesker som er stikk motsatt men man må bare innse at når jeg er i en heis med andre mennesker så er det alltid stille eller så er det noen som sier noe som virker stivt og lite hensiktsmessig bortsett fra det med å ende den pinlige stillheten.

 

Men alkohol ser ut som en god løsning for dette, det er der nordmannen kan virkelig løsne opp og snakke rett ut fra leveren. Jeg synes bare at det er litt kjipt å måtte drikke for å være "fri", jeg liker å drikke for å ha det gøy med folk jeg liker, ikke for å like dem.

Lenke til kommentar

Hva slags fester er det dere går på der ingen blir kjent med nye mennesker? Selvfølgelig, hvis man står midt på dansegulvet i 4 timer på byen kan man ikke forvente å danne noen varige vennskap med noen nye, og det samme gjelder hvis du setter deg i en sofa og ser surt utover folkemengden, men om man er litt sosial og setter seg ned med noen nye mennesker er det jo null problem å bli kompis med dem! Nå er ikke jeg utlending, så hvis man har veldig store komplekser på det å ikke føle seg hjemme her kan jeg forstå at det kanskje ikke er så enkelt, men hvis man kommer over sine egne problemer er det ikke et menneske som faktisk vil gi deg et "hvorfor tar du kontakt med meg"-blikk. Bortsett fra kanskje den fineste i hele klubben/puben

Lenke til kommentar

Jeg liker dårlig Arsenals generalisering av nordmenn. Han får det til å høres ut som etniske nordmenn har deres håpløse sosiale regler innvevd i genene. De integrerte utlendingene har akkurat samme holdning til sosialt liv.

 

Du anklager meg for å være rasist.....he he.....du er søren meg latterlig...er hvit selv så jeg kan jo ikke akkurat være rasist mot samme rase, skjønte ikke helt den der??

Jeg har jo påpekt i inleggene mine at folk fra nadre nasjoner med samme rase kke er sånn som skandinavere, så rasisime kan det ikke være snakk om.

Siden du ikke skjønte det jeg skrev, så skal jeg være så snill og medmenneskelig mot deg og forklare det. Forøvrig artig at du kaller meg latterlig på grunnlag av at du ikke forstår hva rasisme er. I følge ung.no er rasisme "ideen om at raser eller etniske grupper har ulike egenskape", så når du generaliserer alle nordmenn utelukkende fordi vi er nordmenn, så er jo det rasisme i aller høyeste grad.

Latterlig beskrivelse av rasisme. Er det liksom rasisme nå hvis man sir at folk fra nord og øst afrika og karibia har de beste genene for å bli gode til å springe 100 meter? Eller at kinesere og japanere generelt har bedre syn enn Europeere? Eller at folk fra Afrika er mørkere i huden enn folk fra Norge? Eller at det er flere blonde blant nordmenn vs thaier? Forkjellige etniske grupper har forskjellig egenskaper, å si noe annet blir bare feil.

Ifølge definisjonen er du en rasist, du deler opp folk i raser. Barn lærer i dag på skolen at alle er like, bare forskjellig hudfarge kanskje. Men de av oss som ikke er komplette idioter ser jo selvfølgelig at dette ikke er tilfelle. Det som er viktig er at alle skal ha like muligheter og at ingen skal diskrimineres på bakgrunn av deres rase, selv om de statistisk sett kanskje er dummere eller dårlige i å løpe. Det er alltid unntak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...