Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Dualscreen, DVI-HDMI, 2nd screen = black


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp fått meg 2 stk av BenQ E2200HD. Jeg koblet de til med en DVI-HDMI kabel først, men ingenting skjedde. Jeg prøvde med VGA på hovedskjermen (har bare 1 DVI-VGA overgang) og DVI-HDMI kabel på andre skjerm. Jeg har nå liv i første skjerm, men den andre er enda svart.

 

Ellers har jeg prøvd å laste ned drivere via Windows Update, men enda ikke noe hell.

 

Jeg har trykket på "extend windows to this monitor" på innstillinger på skjerm men ser fortsatt ikke noe.

 

Hardware:

Intel Q6600 2.4GHz

MSI NVidia GeForce 8800 GT OC

4GB DDR2RAM

Corsair 550W PSU

200GB Maxtor HDD

500GD WD HDD

 

Hva bør jeg gjøre for å få skjermene mine til å kjøre på DVI-HDMI kablene? Og hvordan får jeg opp skjerm nummer 2???

 

På forhånd takk for alle innspill på hva jeg kan gjøre.

Endret av nadezico
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har trykket på "extend windows to this monitor" på innstillinger på skjerm men ser fortsatt ikke noe.

 

Det virker for meg som om du har høyreklikket, valgt properties og skjerminnstillinger derfra.. Gå heller inn på Nvidias kontrollpanel (grønt ikon nede ved klokken, eller via høyreklikk) og gjør det samme der. Der får du valg mellom å kjøre dual-view eller extend.

 

Og bare for å være helt sikker: Du har koblet begge ledningene til skjermkortet (8800gt), ikke koblet den ene til skjermkortet og den andre til "skjerm-utgangen" på hovedkortet?

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen alle sammen! Jeg fikk det til takket være dere. Og ikke vet jeg hvilkene av tingene jeg gjorde som fikk aktivert den andre skjermen.

 

Drivere finner du på www.nvidia.com

Åpne nVidia Control Panel og velg "set ut multiple displays" og finn knappen "Configured independently from each other (Dual View)"

 

Det skulle fikse biffen =)

 

Jeg har fått gjort det. Har i det minste nyeste driver på PC'en nå :)

 

Jeg har trykket på "extend windows to this monitor" på innstillinger på skjerm men ser fortsatt ikke noe.

 

Det virker for meg som om du har høyreklikket, valgt properties og skjerminnstillinger derfra.. Gå heller inn på Nvidias kontrollpanel (grønt ikon nede ved klokken, eller via høyreklikk) og gjør det samme der. Der får du valg mellom å kjøre dual-view eller extend.

 

Og bare for å være helt sikker: Du har koblet begge ledningene til skjermkortet (8800gt), ikke koblet den ene til skjermkortet og den andre til "skjerm-utgangen" på hovedkortet?

 

Skjermene står koblet til samme skjermkort :)

 

Det er mulig du kan veksle mellom forskjellig input på skjermen (OSD meny): VGA - DVI - HDMI - Auto.

 

Edit: er det ikke en egen knapp på skjermen for å velge input?

 

Jeg tror jeg forvekslet mellom disse også. Det gikk nå. Nå kan jeg i hvert fall koble til DVI-HDMI kabelen på hovedskjermen også :)

 

Takk for hjelpen alle sammen! Er første gang jeg har LCD skjerm. Er greit å spør dere som har mer erfaring enn meg. Er for så vidt første gang jeg bruker Intel + nVidia også. Så takk for hjelpen og veiledningen i nVidia menyene! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...