OlaPirat Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Hei. Har akkurat skaffet meg et Sony A300 med 16GB Elite Pro 133X fra Kingston. Har også skaffet Sony 16-105mm og 50mm F1,4 i tillegg til 18-70kit så er litt kresen. Problemet mitt er at Kingston brikka er drit-treig. Har testet lesehastighet til 4,2MB/sek med HD-Tach når kamera fungerer som kortleser. Ved seriefoto så kan jeg ikke ta fler bilder enn bufferen i kamera (ca 9 eller deromkring) før kamera blir drit treigt. Sony markedsfører denne med mulighet til å ta 3 bilder per sekund til batteriet er tomt eller minnebrikka er full. Denne brikka bør være rask nok, men er ikke i nærheten. Noen som har lignende erfaring med enten det kamera eller denne brikka? PS! HDTach sier også at denne brikka er 8,4GB og tester bare opp til dette, men under min datamaskin så er den på 16GB som den skal. Kan brikka rett og slett være for stor, isåfall er dette ganske dårlig av Sony og bør få en firmware fix.
Karabin Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 3 pr sek uendelig gjelder bare hvis du kun skyter i jpeg...
OlaPirat Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Skrevet 11. februar 2009 3 pr sek uendelig gjelder bare hvis du kun skyter i jpeg... Bruker jpeg
Inc Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 (endret) Jeg har to slike kort og synes de funker utmerket. Riktig nok ikke like bra som scandisk IV men holder i lassevis og jeg bruker kun raw. Endret 11. februar 2009 av Inc
Rubyred Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Skikkelig drittkort!!! Kjøpte et slik for å bruke det på mitt Nikon D700 for å kunne ha plass nok til å kunne ta både RAW, og jpeg"Fine" samtidig, men kortet er alt for treigt. Får error hele tiden. Mitt gamle Twinmos 133X, og et eldre 1Gb Kingston Elite 80X har ingen problemer, så problemet ligger i treigt kort. Tips til alle. STYR UNNA!!!
KVTL Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Kjøp deg Lexar eller Sandisk i stedet, har begge og ingen treghet her i gårde. Har forresten samme kamera også.
OlaPirat Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Skrevet 12. februar 2009 Jeg har begynt å tro at feilen er dårlig eller manglende støtte for 16GB kort. TechSpec for Kingston kortene sier 20MB/sek skrive og 25MB/sek lese så skal dette være raskt nok for seriefoto bruk. Flesteparten av bildene blir ca 4MB så ta litt med margin på begge sider og gang dette med 3 så kommer vi til ca 10-14MB/sek som kreves av kortet. Nøyaktig hvor mye som kreves vil variere med mengden detaljer i bildet siden vi bruker jpeg. ------------------------------------------------------------------------ Features/benefits Capacities* — 4GB, 8GB, 16GB, 32GB Dimensions — 1.43" x 1.68" x 0.13" (36.4mm x 42.8mm x 3.3mm) - CF Type 1 Speed** — 25MB/sec. read, 20MB/sec. write Operating Temperature — 0o to 60o C / 32o to 140o F Storage Temperature — -20o to 85o C / -4o to 185o F Standardized — complies with CompactFlash Association specification standards Easy — plug-and-play Guaranteed — lifetime warranty Economical — autosleep mode preserves system battery life Kingston CompactFlash Elite Pro - Part Numbers: CF/4GB-S2††, CF/8GB-S2††, CF/16GB-S2††, , CF/32GB-S2†† ------------------------------------------------------------------------ Så mitt spørsmål blir derfor om noen har prøvd andre 16GB kort i kameraet og om dette virker fint? Ser på Sony.no at de lister opp til 32GB som kompatible MemoryStick brikker ved bruk av CF til MS adapteren til Sony.
Wipeout Skrevet 12. februar 2009 Skrevet 12. februar 2009 Hvis det er Kingston som opererer med disse tallene så skal du ta de med en aldri så liten klype med salt. Det hender ofte at produsentens spesifikasjoner ikke helt stemmer overens med realiteten. Har du prøvd andre kort?
OlaPirat Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Skrevet 14. mars 2009 (endret) Nå har denne tråden ligget død en stund, men jeg har kjøpt meg et kort til. Kan bli litt sprø av dette. Kjøpte Sandisk Extreme III (nye utgaven med 200x og 30MB/sek) dette er raskt nok til speirefleksen. 3 bilder per sekund til jeg ikke gidder mer. I kameraet så tester det ca 9MB/sek overføring mot PC, men det er nok USB-porten i kameraet som begrenser dette her, og ikke hva kortet faktisk yter i kameraet. Det funker ihvertfall skikkelig, så kan jeg senere prøve å finne ut hva jeg trenger 3fps kontinuerlig til PS! Alle tester er kjørt på 2 maskiner med vidt forskjelling oppsett både på hardware og OS. PS2! I kortleseren min så tester både Elite Pro og Extreme III latterlig lave 2,8MB/sek så kortleseren er nok bare så dårlig. Endret 14. mars 2009 av olapirat
Equanox Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 har et sandisk III 200x 4gb kort og et kingston elite pro 133x 4gb kort og samme kamera som deg, kingstonen ligger bare litt etter denne i ytelse, med mindre du skal ta 3 bps uendelig ja, så for meg så er det dog USB som er problemet her, men aldri så ille at det ikke er godt for noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå