Gå til innhold

Bråker WD harddisker mye eller er det overdrevet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Som jeg forklarte i denne tråden har jeg etter beste evne prøvd å få bukt med en høyfrekvent pipelyd/whine i kabinettet.

 

Alt har vært fånyttes, det er mine to Western Digital 120 GB 8mb cache disker som bråker. :(

 

Tenkte lenge på å sette 2 Raptor-disker i RAID og ha til OS disk, men jeg tror jeg skal holde meg langt unna WD fremover. Vurderer seriøst å bytte ut de to WD-diskene med Seagate Barracuda. Støyen er utrolig plagsom når en først er oppmerksom på den.

Lenke til kommentar
...har jeg etter beste evne prøvd å få bukt med en høyfrekvent pipelyd/whine i kabinettet.

 

Alt har vært fånyttes, det er mine to Western Digital 120 GB 8mb cache disker som bråker. :(

 

Tenkte lenge på å sette 2 Raptor-disker i RAID og ha til OS disk, men jeg tror jeg skal holde meg langt unna WD fremover. Vurderer seriøst å bytte ut de to WD-diskene med Seagate Barracuda. Støyen er utrolig plagsom når en først er oppmerksom på den.

 

Er 100% enig. Har selv kastet ut 2 stk WD 120 disker og erstattet med Seagate serie IV og V disker. Ble da kvitt den ulidelige høyfrekvente vine lyden. Er fornøyd nå.

 

Øystein

Lenke til kommentar
Som jeg forklarte i denne tråden har jeg etter beste evne prøvd å få bukt med en høyfrekvent pipelyd/whine i kabinettet.

 

Alt har vært fånyttes, det er mine to Western Digital 120 GB 8mb cache disker som bråker.  :(

 

hadde samme problemet med min WD-disk.. konstant, høyfrekvent piping. byttet til seagate, og vips.. stillhet.

 

og alle dere som sier at "wd er så stille at, hører nesten ingenting".. hvordan er resten av maskinen deres? kjører man en standard, umoddet psu og boxed vifte på cpu, samt vifte på skjermkortet, så vil dere ikke legge så mye merke til hd'en blandt all støyen.

 

personlig har jeg 2x 5v vifter i psu'en, samt 2x5v 120mm vifter på radiatoren i en ellers vannkjølt maskin. harddisken var det siste jeg byttet ut, og forskjellen var helt avsindig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...