Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trening funker ikke lengre


anaconda

Anbefalte innlegg

man kan også ta en titt på denne, the low-fat diet myth: http://www.mindbodyhealth.com/lowfatdietmyth.htm

 

mitt råd er å øke inntaket av animalsk fett, bytte ut de dårlige karbohydratene (kneip, loff, pasta, hvit ris, sukker) med gode karbohydrater (fullkorn, grønnsaker, bær, bønner), og spise mer økologisk, fersk mat. kjøper du mat i butikken, les på ingrediensene. dess ferre ingredienser, dess bedre. og hvis du ikke klarer å uttale ingrediensene, så er det mest sannsynlig ikke bra for deg.

 

som sagt, dette er mitt råd. som man ser så er det allerede en god del som er uenige med meg. gjør research og les deg opp på emnet på egenhånd. vær kritisk til alt, og ikke ta noe for god fisk (til og med ikke det jeg sier, nei) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mitt råd er å øke inntaket av animalsk fett, bytte ut de dårlige karbohydratene (kneip, loff, pasta, hvit ris, sukker) med gode karbohydrater (fullkorn, grønnsaker, bær, bønner), og spise mer økologisk, fersk mat.

 

Så dette er altså de magiske produktene som man kan spise så mye man vil av og fortsatt gå ned i vekt?

Lenke til kommentar
alternativ 1. = få i deg mindre energi enn du bruker(men du vet hvilke bivirkninger dette får håper jeg, ikke å anbefale)

 

alternativ 2. = Spis normalt, men tren såpass hardt at kroppen blir nødt til å bruke opp fettlageret.

 

Du motsier jo deg selv så det synger her. Alternativ 1 er altså "farlig", fordi man får i seg færre kalorier enn man forbrenner. Men alternativ 2 går jo for svarte ut på å trene hardere så man forbrenner flere kalorier. Altså akkurat samme utgangspunkt.

 

Og hvordan du mener det kan være farlig å telle kalorier er jeg veldig nysgjerrig på. Har du noen fakta som bygger opp den absurde påstanden din?

 

 

Da forbrenner du fett som er lagret energi i kroppen, som er lagret for senere bruk. Hvis du derimot ikke får i deg den energien du trenger i løpet flere uker fremover vil dette føre til helsemessige konsekvenser. Det kan nok virke motsigende for deg, men jeg skal prøve å forklare det for deg.

 

faktum er at alle har en omtrentlig formening om hvor mye de spiser hver dag for å være fult oppegående. Hvis du under trening forbrenner så mye energi at kroppen går tom og må gå over på reservelageret er dette bra for deg, hvis du, etter trening, spiser riktig mat og fyller på tanken igjen slik at du ikke merker noen forskjell i "oppegående_skala_for_normale_aktiviteter". Men hvis du derimot ikke fyller opp nok energi igjen etter trening, blir dette helsefarlig....

Lenke til kommentar

Treningen hjelper deg ikke så lenge at du spiser mye og usunt:p vi vet at fett forbrenner fett så siden du er så glad i mat burde du spise sunt og fett istedet for sukker, sukker legger man bare på seg av. Trening uten et stabilt kosthold gir ingen effekt!

 

Du kan også øke mengden trening og variere treningen mer. Variert trening gir større effekt. Du burde huske på å trene på morgenen istedet for ettermiddagen/kvelden, da forbrenner du mer. Du burde få deg en trenings-buddy ;) det hjelper virkelig med motivasjonen å ha noen å trene sammen med, særlig hvis du trener styrke og setter mål for deg selv. Å sette mål for treningen sin er utrolig viktig, da man sannsynligvis gjør alt man kan for å nå de målene.

 

Det er også viktig å huske på at etter stadig vekttap med trening, kan vekttapet etterhvert avta for en liten stund. Det er veldig vanlig at kroppen på et punkt, setter seg selv i "hvilemodus". Det kan ha noe med dette å gjøre, så du må bare fortsette å trene som du gjør og heller se om det avtar etterhvert.

 

Å husk; mat er kilo, trening er gram;)

Lenke til kommentar
Da forbrenner du fett som er lagret energi i kroppen, som er lagret for senere bruk. Hvis du derimot ikke får i deg den energien du trenger i løpet flere uker fremover vil dette føre til helsemessige konsekvenser. Det kan nok virke motsigende for deg, men jeg skal prøve å forklare det for deg.

 

faktum er at alle har en omtrentlig formening om hvor mye de spiser hver dag for å være fult oppegående. Hvis du under trening forbrenner så mye energi at kroppen går tom og må gå over på reservelageret er dette bra for deg, hvis du, etter trening, spiser riktig mat og fyller på tanken igjen slik at du ikke merker noen forskjell i "oppegående_skala_for_normale_aktiviteter". Men hvis du derimot ikke fyller opp nok energi igjen etter trening, blir dette helsefarlig....

 

Uansett hvordan du snur og vender på dette så ligger man jo i kaloriunderskudd. Noe som ikke er farlig eller får konsekvenser så lenge man følger anbefalte "oppskrifter". Ett underskudd på 3-500 kcal om dagen med en ukentlig spisedag er noe annet enn å redusere kaloriinntaket langt under BMR slik det nevnes i eksemplene her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...