Gå til innhold

BK: Reklamebilde for sukker


Anbefalte innlegg

Tok dette bildet i forbindelse med ei fotobok vi gjorde nå i vinter. Dette er det ene reklamefotoet mitt.

 

Dette tok jeg i mitt lille provisoriske hjemmestudio, det vil si A2-bakgrunn og blits bouncet i taket

på ganske god styrke. Holdte en skje med sukker til venstre for en tematisk effekt. Brukte liten

blenderåpning (f13) for at sukkerkorna skulle ha ganske definert form. Brukte den svarte

bakgrunnen fordi det fikk sukkerkorna og sekken til å skille seg mer ut. Justerte kontrast og

brightness i Lightroom i etterbehandling for å skape et litt overeksponert, reklameinspirert preg og

for å fremheve sukkerkorna enda mer. Beskjærte slik at firmanavnet havnet i det gylne snitt, og litt i topp for å få vekk litt rot der.

post-141153-1234119316_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et greit bilde. Litt vanskelig å se om det er snø, sukker eller flass - men det gjør ingenting. Rent estetisk er det i alle fall greit for meg. Jeg liker faktisk fargebruken, selv om den på sett og vis ikke er ditt verk. Men det å velge den pakken er jo ditt valg. Det er litt diffust, og skiller seg derfor litt på sidelinjen i forhold til hva jeg vil kalle et godt reklamebilde. Men som bilde så synes jeg det er greit. Hadde du valgt Carl I Hagen-sukkeret så hadde det ikke hatt samme tiltalende fargetema.

Lenke til kommentar
Det er et greit bilde. Litt vanskelig å se om det er snø, sukker eller flass - men det gjør ingenting. Rent estetisk er det i alle fall greit for meg. Jeg liker faktisk fargebruken, selv om den på sett og vis ikke er ditt verk. Men det å velge den pakken er jo ditt valg. Det er litt diffust, og skiller seg derfor litt på sidelinjen i forhold til hva jeg vil kalle et godt reklamebilde. Men som bilde så synes jeg det er greit. Hadde du valgt Carl I Hagen-sukkeret så hadde det ikke hatt samme tiltalende fargetema.

 

Vel, jeg prøvde så godt jeg kunne med det jeg hadde her på hybelen, hehe :)

 

 

Jeg lurer litt på hvordan det hadde vært med litt mer dybdeskarphet? slik at hele teksten hadde vært skarp.

Var litt redd for å blende ned enda mer, pga. den skumle diffraksjonsuskarpheten jeg hører så mye om. Men og fordi jeg er en gjerrigknark og vil helst spare på batteriene til blitsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...