Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Hjelp! Mus, tastatur, internett fungere ikke på pc`n


Anbefalte innlegg

hei!

 

har et lite problem med pc`n.

 

Når jeg starta pc`n imårrest fungere ikke musa, tastaturet, internette, lyden, mikrofonen det eneste som kommer er bilde til skjermen det tror jeg er pga at jeg har et egent skjermkort.

så jeg tror det er utgangan til hovedkortet som ikke fungere(der man kobler til usb osv). Alt fungerte kvelden før.

 

Tastaturet fungere uten noen problemer inne i bios men når jeg går ut av bios og man ser windows logoen slutter tastatur og laseren i musa å virke.

 

Jeg har restartet bios med å ta ut og inn batteriet, flytte jummperen mange ganger uten at det hjelper. Og alle kontaktene sitter godt.

 

Hovedkorte er Gigabyte GA-EP35-DS3l og jeg bruker vista 64 bit.

 

Det jeg sist prøvde å installere som jeg gjor kvelden før var et program som gjør til at jeg kunne bruk ps3 kontrollen til pc via usb kabel, veit ikke om det er den som har gjort usb utgangene døde.

 

hvis du veit va som er årsaken eller har noen tips til va jeg kan gjøre for å fikse det blir jeg veldig glad;)

Endret av fredrick4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja alt sitter godt, har prøved med en anna mus og tadd batteriet ut og inn igjen uten hel

tatt batteriet ut av hva da?

 

Kan du prøve å forklare litt bedre? Hvilken maskin? Hvilket OS? Har det skjedd noe i forkant av problemene?

beklager mente at jeg har tatt ut batteriet til biosen

hk er gigabyte GA-EP35-DS3l

bruker vista 64 bit

tastaturet fungere fint i bios men når windows begynner å loade så detter tastatur og mus ut

Lenke til kommentar

er det mulig å stille pc`n tilbake i tid? igår kveld fungerte pc`n fint, men jeg prøvde å installere et program som gjør at man kan bruk ps3 kontrollen til pc via usb inngangen, veit ikke om det har skyleden men, husker en nabo stilte pc`n tilbake i tid, så hvis det går ann så kan jeg bare stille den tilbake til igår:P

Lenke til kommentar
Fungerer bios og alt tilbehør?

Fungerer windows i det hele tatt?

Du kan gå tilbake i tid via systemgjenoppretting. Om windows funker dvs.

bios fungere og alt annet av utstyr er prøvd på en anna pc så det fungere 100%

det er ikke noe problem med windows, det er bare at mus og tastatur (+ alt annet som bruker usb ikke fungere/får ikke strøm, som for eks musa og tastature lyse ikke)

 

men når jeg starter pc`n og har mulighet til å boote pc for å komme inn i bios fungere tastaturet og musa lyse og så lenge jeg er inne i bios fungere alt, men hvis jeg venter

noen sekunder sånn at mulighete for å boote seg inn i bios har gått bort så virker ikke tastaturet lenger og lyset på musa er borte.

 

så jeg tror ikke jeg kommer meg inn i systemgjenoppretting uten mus og tastatur.

 

noen som veit hva jeg må gjøre?

Endret av fredrick4
Lenke til kommentar
Reinstallere windows, kan være smart å formatere samtidig. Har du noe viktig på pcen kan du jo koble til harddisken i en annen pc og plukke ut filene.

Nei! Det er det siste du prøver ;)

Ta og start i sikkerhets modus for å så tilbake stille

Lenke til kommentar
Reinstallere windows, kan være smart å formatere samtidig. Har du noe viktig på pcen kan du jo koble til harddisken i en annen pc og plukke ut filene.

Nei! Det er det siste du prøver ;)

Ta og start i sikkerhets modus for å så tilbake stille

men når alternativene for sikkerthets modus har kommet opp fungere ikke mus og tastatur

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...