Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kino med jente?


Gjest Guest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_gjest_*

Hei, traff ei jente på nettby for noen mnd siden, og idag traff jeg henne personlig!

Veldig søt og grei jente.. gikk rundt i byen og snakka om alt mulig..

Hun sa at hun hadde det greit de timene vi var sammen og det var jo hyggelig å høre..

Så spurte jeg om hun ville være med på kino imorgen, og da lurte jeg litt på om jeg skulle spandere billett på henne eller??

Er ikke så veldig god med dette skjønner dere ..

Noe annet jeg kan gjøre får å få mer kontakt?

 

Håper på svar her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke spander.

 

La henne kjøpe sin egen billett, sin egen mat og sitt eget godteri. Med mindre du har for vane å sponse bestekompisene dine hver gang dere er på kino/byen. Har hun ikke råd, finn på noe annet gøy dere kan gjøre sammen eller del godteriet ditt med henne

 

Jeg har dårlig erfaring med å spandere på folk. Blir dere sammen og du fortsetter å spandere blir det til slutt tatt for gitt og hun kan til og med bli sur de gangene du ikke vil betale for henne. Så det er best å sette klare rammer fra starten av, ja, hvis du ønsker et likestilt forhold så klart.

Lenke til kommentar

Enig med probin; spandér.

 

Camellia: bra kjipt å invitere noen med på kino for så å ikke spandere billetten. ~75,- har de fleste råd til å spandere på noen. Føler kanskje at å sammenligne et kinobesøk med bestekompisen med en kinodate blir litt søkt, med mindre du har for vane å rote med bestekompisen din på kino?

Endret av MSg
Lenke til kommentar
Enig med probin; spandér.

 

Camellia: bra kjipt å invitere noen med på kino for så å ikke spandere billetten. ~75,- har de fleste råd til å spandere på noen. Føler kanskje at å sammenligne et kinobesøk med bestekompisen med en kinodate blir litt søkt, med mindre du har for vane å rote med bestekompisen din på kino?

 

Jeg har ærlig talt ikke for vane å rote med jenter på første daten heller. Og av egen erfaring er det lettere å oppføre seg naturlig og selvsikkert om man bare greier å stenge ute det faktum at du faktisk er på en date med en person du har romantisk interesse for under selve daten.

 

Lykkerusen kan man spare til før- og etter daten imho. Nervøsitet kan ødelegge førsteinntrykket veldig, så bare se på henne som en venn til det er sikkert at daten er vellykket.

 

Og har man råd til å spandere 75 kroner på noen har de også råd til å betale det selv. Men dette kommer veldig an på alderen på personene. 75 kr. er en god del for en ungdomsskole-elev.

Lenke til kommentar
Jeg spanderte hvertfall pizza og kino på fredag. Ser ikke noe i veien med det?

Fordi du er en skikkelig fyr det! Hvordan gikk det btw? Garantert bedre enn hvis du ikke hadde spandert.

Hehe, jo takk. :)

Det gikk bra, og vi fikk litt tid til å prate før vi måtte ta buss hjem etter kinoen. Skal møtes igjen neste helg tror jeg :)

Lenke til kommentar
Spander den første gangen, men ikke spander på alt/alltid. Bare en del småting her og der.

Den støtter jeg.

 

Hehe, jo takk. :)

Det gikk bra, og vi fikk litt tid til å prate før vi måtte ta buss hjem etter kinoen. Skal møtes igjen neste helg tror jeg :)

Så bra =) Hvilken film så dere? Og så kommer jo det store spørsmålet om dette var en gutt eller jente? (ikke at det har noe å si, bare lurer ^^) Send Evt PM :b

Lenke til kommentar
Hehe, jo takk. :)

Det gikk bra, og vi fikk litt tid til å prate før vi måtte ta buss hjem etter kinoen. Skal møtes igjen neste helg tror jeg :)

Så bra =) Hvilken film så dere? Og så kommer jo det store spørsmålet om dette var en gutt eller jente? (ikke at det har noe å si, bare lurer ^^) Send Evt PM :b

Vi så Nord. Var ganske morsom, litt merkelig film, men slutten var dårlig. Jeg er gutt, hu er jente ;p

Lenke til kommentar

Helt greit å spandere kinobillettene. Litt kronglete å dele opp betalingen når du bestiller to billetter.

 

Men ikke gjør noe ut av det. Ikke fortell henne at du skal spandere på henne. Bare betal som at det var helt naturlig for deg. Hvis hun tilbyr deg penger for billetten så ta dem i mot, og bruk dem på snacks. Ellers betaler dere for deres egen snacks.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke spandert. Hører stadig vekk at norske kvinner er så selvstendige osv. så da er de minste de kan gjøre å betale sin egen kinobillett. Hadde likestillingen vært slik den var for tre generasjoner tilbake i tid ville jeg sagt at du skulle kjøpt kinobilletten til henne, men nå. Nei!

Lenke til kommentar

Selv om det faller i smak at man spanderer på jenta der og da, så vil det virke negativt i det lange løp. Både fordi hun kan bli vant med det, som sliter økonomisk på deg, og fordi det kan virke desperat av deg å betale for å holde på en jente. (Tenker nå mer på gjentatt spandering, ikke en enkel kinobilett)

 

Men jeg sier ikke at man ikke skal spandere noe som helst på jenter. Tipset mitt er heller det å ikke tenke over betalingen. Sender du ut signaler om at du går å grubler over betalingssituasjonen sender du ut signaler om at du enten er gjerrig eller "needy". Gjør det heller naturlig. Spør damen bak kassen om dere skal betale hver for dere, så:

1. svar "ja" som at det er det mest naturlige i verden.

2. svar "Jeg kan betalte for begge" uten å gjøre noe sak av det. (Altså ikke gi henne et glisende blik mens du spytter ut "I'l handle it")

 

Derimot ville jeg valgt å betale snacksen hver for seg, slik at du ikke fremstår som "han som betaler alt". (Det er ikke pengene dine hun skal gå etter.) Jeg kunne kommet med en kommentar som "Siden jeg betalte biletten din, da kan vel du kjøpe no snacks til meg?". Men det ville vel kræsjet med teorien min om å ikke lage en sak ut av at man spanderte på hun, så anbefaler det ikke.

 

Hvis det derimot er jenta som inviterer deg ut på kino, så ville jeg aldri spandert. Da hadde jeg heller ventet å sett om hun betalte for meg. Kanskje den kommentaren min passer bedre inn i situasjonen her?

 

EDIT: Jeg har truffet på flere slike jenter Gordion, og er enig i at det står respekt av det. F.eks. at jeg allerede har betalt å jenta står å presser penger på meg. Kan alltids svare noe ala "Du, jeg liker ikke å ha kontanter i lomma. Men hvis det betyr noe for deg så kan du jo betale for meg neste gang." (Så drar du på fancy restaurant neste gang å spiser opp lønnen hennes. :devil: )

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...