Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen henger seg opp konstant

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Her om dagen begynte maskinen å tulle, først startet windows installer opp hver gang jeg åpnet msn messenger.

Fikk lastet ned nyeste verson av windows installer og oppdater den så var det problemet løst.

Så kom det feilmeldinger hele tiden på windows search agent. Fant jeg også nyeste versjonen og lastet den ned fra microsoft og installerte den.

Så etter en liten periode raset det på med feilmeldinger i hendelseslisten og maskin fryser i et par minutter.

I følge windows oppgavebehandling er det ingen programmer som kjører og optar resursene i perioden maskinen fryser.

Så kan maskinen brukes i omtrent ett minutt før den fryser på nytt et to til tre minutter.

Kan også nevne at i sikkermodus pålogget som administrator forekommer ikke dette problemet.

Har forsøkt å oppdatere xp med cd´n men ingen endring i problemet.

Er det noen som har en ide om hva feilmeldingen skyldes ?

Samtlige feilmeldinger har samme beskrivelse.

Kjører XP pro med sp3 innstallert.

Legger ved print screen av hendelseslisten med feilmeldingen.

post-36250-1234034301_thumb.jpg

Endret av Espen K
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du slengt i cden og trykker Fix windows? nesten som en nyinstall men du beholder dine filer (som du seff har backup av uansett)

Skrevet
Har du slengt i cden og trykker Fix windows? nesten som en nyinstall men du beholder dine filer (som du seff har backup av uansett)

Har forsøkt å oppdatere xp via cdn, men det er kanskje ikke det samme ?

Skrevet

Det er snakk om å boote på cden og trykke fix og ikke reinstall.

Du må ha backup av data , det er alltid 1% for at du må legge inn alt på nytt.

Skrevet (endret)
Det er snakk om å boote på cden og trykke fix og ikke reinstall.

Du må ha backup av data , det er alltid 1% for at du må legge inn alt på nytt.

Jeg har puttet in cdn og oppdatert xp, men da er tydeligvis ikke det det samme.

Tester først chkdisk /f og ser om det hjelper.

Endret av Espen K
Skrevet

Kan også nevne at når firefox er åpnet så fungere denne som normalt, den fryser ikke selv om resten av maskien gjør det.

Forsøkte msconfig komandoen under kjør i startmenyen men da kommer det opp som en ukjent kommando, fil eller programm ?

Det jeg synes er rart er at i sikkermodus fungerer alt som det skal, der er det ingen anntydning til frysing.

Litt rart, men da kan vel hardware feil utelukkes.

Har forsøkt å koble fra harddiskene uten om den som hr opperativsystemet og bytte minnebrikkene uten noen endring.

Kan jeg kjøre fix xp med min cd som kun har sp2 integrert når det er sp3 på maskinen ?

Tenkte å avinnstallere sp3 før jeg tok fix xp via cd´n.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...