Gå til innhold

Systemet går i sirup. Linux Mint


Anbefalte innlegg

Etter å ha lest så mye bra om Linux, har jeg nå installert Linux Mint, og jeg må si at opplevelsen til nå har vært mindre hyggelig. Rett etter installasjonen skulle jeg kjøre en oppdatering av systemet og alt gikk helt i lås. Det stoppet helt opp, kunne ikke røre musen, tastaturet, til og med klokken hadde stoppet.

 

Nå funker det stort sett greit, men med en gang maskinen må jobbe, bare litt, som for eksempel å åpne et par faner i nettleseren eller å kjøre et par applikasjoner samtidig, så stopper det helt opp. Bare å se på video hakker som bare faen. PC'en er jo rett og slett umulig å bruke.

 

Noen som vet hva som er galt?

Endret av alec1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du flashblock i nettlesern din eller?

Hva er flashblock?

 

 

Prosessor: AMD Turion 64 X2 Dual-Core Mobile Processor TL-52 (1.6-GHz, 2 x 512-KB L2 cache)

Graphics card: ATI Radeon Xpress 1150

Memory: 512 MB 667 MHz DDR2 SDRAM

Hard drives: 60 GB 5400 rpm SATA

Endret av alec1
Lenke til kommentar

Lagt inn grafikkort drivere?

 

Flashblock er akkurat det det høres ut som, blokker flash filmer/reklamer på nettet. Men har ingen effekt hvis du ikke har nettet oppe (f.eks. firefox)

 

Hva skjer hvis du, i en terminal, skriver top? Er det en prosess/program som bruker mye resurser når det henger?

 

Når den henger helt, fungerer Ctrl+Alt+backspace?

Lenke til kommentar
Graphics card: ATI Radeon Xpress 1150

 

Finner ikke driver til dette korte. Finner til x800 og x1300 på Mobility.

Finner x1250 på intigrert.

Finner X850 og x1300 på Radeon.

Du HAR feil driver. Det finnes ingen annen forklaring på det. Finn ut hvilken du bruker og prøv de andre.

 

Installerte du den Mint sa du skulle installere? Fordi da fikk du feil driver, det samme har hent med meg.

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar

del_diablo: Den propritære driveren til ATi heter frglx uavhengig av om det er til FireGL eller Radeon seriene hvis det er det du hinter til.

 

alec1: Først og fremst ville jeg forsøkt å deaktivere driveren du har aktivert i "Hardware Drivers". Dersom ikke det fungerer så kan du prøve nyeste versjon av ATi driverene fra deres nettside.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...