Gå til innhold

Innstalere software til mobilt bredbånd fra netcom uten cd


Anbefalte innlegg

Jeg har mobilt bredbånd i fra netcom og har mistet cden til det. Skal bruke det på en annen pc, så jeg må innstalere sofwtaren på den. Er det noen som vet om det er mulig å gjøre det uten cden?

 

Har prøvd å laste ned herfra: https://netcom.no/kundeservice/abonnement-o...ltbredband.html

Men når jeg prøver å innstalere det står det bare at modemet ikke er koblet til pcen, men det blinker grønt i modemet så det får jo strøm fra usben. Altså må det jo være koblet skikkelig til. Noen som kan hjelpe meg noe mer med dette?

Endret av Havardv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har mobilt bredbånd i fra netcom og har mistet cden til det. Skal bruke det på en annen pc, så jeg må innstalere sofwtaren på den. Er det noen som vet om det er mulig å gjøre det uten cden?

 

Har prøvd å laste ned herfra: https://netcom.no/kundeservice/abonnement-o...ltbredband.html

Men når jeg prøver å innstalere det står det bare at modemet ikke er koblet til pcen, men det blinker grønt i modemet så det får jo strøm fra usben. Altså må det jo være koblet skikkelig til. Noen som kan hjelpe meg noe mer med dette?

 

 

Hvilken av de to kablene som fulgte med bruker du? Hvilket OS er det på pcen? Og, som personen over meg har spurt om, hvilket modem er det? :)

Lenke til kommentar
Hvilket modem er det du har? Huawei E220? For med mindre du skal installere det på en Mac skal du ikke trenge å laste ned noe programvare, men bare bruke det som ligger på selve modemet.

Det er Huawei E220 ja.

 

Bruker Windows Vista. Har bare en kabel, den samme som jeg brukte på den forrige pcen det ble brukt på (den kjørte xp hvis det har noe å si), så jeg regner med at det er den riktige.

 

Nå prøvde jeg den i en pc som bruker XP. Der kom den rett inn i innstaleringen med en gang.

 

Hvordan får jeg innstalert programvaren som ligger på modemet da?

Ser at den ligger som cd-stasjon i Min Datamaskin, men når jeg åpner den får jeg en feilmelding der det står ''G:/ er ikke tilgjengelig. Diskstrukturen er skadet og kan ikke leses''.

Endret av Havardv
Lenke til kommentar

Prøvde å innstalere det, men når den søker etter modemet når jeg starter det står det bare at det ikke finner det.

 

Prøvde også å gjøre som du hadde skrevet i den tråden du linket til, skru av alle oppstartprogrammer, men det fungerte heller ikke. Prøvde det som sagt på en maskin som kjørte xp, og da startet innstalasjonen av seg selv med en gang jeg plugget i modemet. Kan det ha noe å gjøre med at jeg kjører vista?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...