Gå til innhold

Multicom med nye rutiner! 5 dagers "modningstid" på lagervarer før sending


Anbefalte innlegg

Har forsøkt meg på en håndfull bestillinger via multicom, men i de fleste tilfellene har jeg endt opp med å avbestille. Årsaken er enkel; slik jeg forstår det (etter en samtale med kundeservice) har de ikke eget lager for varer, men får tredjepartsleverandører til å sende fra sine lagre. Klart det blir kluss og treghet i systemet dersom man skal koordinere flere sendinger fra lagre rundt omkring.

 

Det er vel kun et par bestillinger som har gått rimelig kjapt; multicom compal hgl 30 laptop og et minnekort til speilrefleksen.

Det er nok ikke grunnen, AMentio opererer slik og der får man varene ganske fort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme saken med Amentio nå, bestilte fredag forrige uke, sendt på fredag denne uke. Alle varer var "på lager" i solid antall. De har dessuten blitt svindyre på porto. Kom opp i 290 kr i porto på siste bestilling (3-4 ting). Hadde det ikke vært for at de la ut Thermaltake Armor til under 1000-lappen (sannsynligvis en feilpunsj) så hadde jeg aldri giddet. Gikk 1 dag etter bestilling så var prisen oppe på 1700 igjen :)

Lenke til kommentar
Levering:

 

Multicom tilstreber å levere bestilte varer så fort som mulig. Normalt sendes bestilte varer innen ca 5 virkedager etter bestilling hvis alt er tilgjengelig.

 

Så hva er egentlig klagene her? 5 virkedager er 7 kalenderdager, altså en uke. De opplyser jo helt tydelig om dette i betingelsene sine. Hvis man ikke har tid til å vente den tiden en butikk opplyser om at det kommer til å ta blir det jo ganske idiotisk å bestille fra dem.

Lenke til kommentar
Levering:

 

Multicom tilstreber å levere bestilte varer så fort som mulig. Normalt sendes bestilte varer innen ca 5 virkedager etter bestilling hvis alt er tilgjengelig.

 

Så hva er egentlig klagene her? 5 virkedager er 7 kalenderdager, altså en uke. De opplyser jo helt tydelig om dette i betingelsene sine. Hvis man ikke har tid til å vente den tiden en butikk opplyser om at det kommer til å ta blir det jo ganske idiotisk å bestille fra dem.

 

 

hør hør

Lenke til kommentar

Har kun holdt meg til ps.no, netshop, komplett og mpx. Eneste jeg faktisk TØRR å bestille fra mtp reklamasjon.

 

PS: Rask levering, ikke alltid de svarer på mail(?), billig, rask reklamasjon.

Netshop: Rask levering, meget bra support, kjapp respons på mail, forholdsvis billig.

Komplett: Rask levering, ok svartid på mail, greie priser

MPX: fine priser, rask levering

 

EDIT: bestiller fra netshop så sant jeg kan. De har et meget bra tilbud, fantastisk ryddig nettside samt en del "nisjevarer". Komplett har muligens større utvalg i feks Skjermkort, men det får så være ;)

Endret av sufs_LND
Lenke til kommentar
Jeg ser ikke helet problemet med å sende dagene før, isteden for å vente ut tiden på trass. (spesielt når det står de har 1000 stk av varen).

 

Komplett.no for eksempel, mulig litt dyrere iblant, men har varen 2 dager etter bestilling, og det er pga avstanden min til sandefjord.

Som det har blitt påpekt har ikke Multicom varelager selv. Det er derfor ikke Multicom utsendingstiden står på. Og så lenge de faktisk opplyser om hvor lang tid det tar virker det bare idiotisk at man skal bestille der for så å klage på at det tar de allerede opplyste ca. 5 virkedagene før varene sendes.

 

Om man trenger varene raskt får man bestille fra noen som har andre betingelser.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt problemet.

 

De opplyser klart om dette i betingelsene.

Det kan jo være de har redusert bemanningen fra tidligere pga finanskrisen og ønsker å

drive mer forsvarlig. Når dere kjøper der fordi det er billigst så må man kanskje vente

en dag eller to ekstra?

 

Dersom redusert bemanning og (maks) 5 dagers "kø" er det som må til for å få levert billigst så syns jeg det er litt hyklerisk å klage på det.

 

De kunne nok ha forklart seg bedre til trådstarter, evt opplyst om det på nettsiden,

dersom det er noe slikt som er forklaringen.

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...