Gå til innhold

Bredbånd fra start.no - noe tess?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er jo det beste ADSL2+-tilbudet du kan få. Start.no er stabilt, men de sender ut routere som er totalt sperret for åpning av porter etc, så jeg anbefaler at du skaffer egen router.

 

Nå er jeg litt grønn på porter og slikt, kan du nevne et eksempel på hva slags praktisk betydning det vil ha? Kan det bli problemer med bruk av torrents og lignende fildeling?

Lenke til kommentar
Dette er jo det beste ADSL2+-tilbudet du kan få. Start.no er stabilt, men de sender ut routere som er totalt sperret for åpning av porter etc, så jeg anbefaler at du skaffer egen router.

Jeg har denne linjen og routeren til start.no, alt du trenger å gjøre for å få tilgang til å åpne porter osv er å sende en mail til kundeservice.

 

Er forsåvidt veldig fornøyd med linja, god hastighet og stabilitet plus rask kundeservice for en billig penge er jo ikke noe å klage over ;)

Lenke til kommentar
Dette er jo det beste ADSL2+-tilbudet du kan få. Start.no er stabilt, men de sender ut routere som er totalt sperret for åpning av porter etc, så jeg anbefaler at du skaffer egen router.

Hei,

 

Dette problemet er løst nå ved at du kan kontakte kundeservice på telefon 02375 og be om å få LAN-admin rettigheter på ruteren. Da vil du få satt opp porter etc. LAN-admin er nå default på alle nye rutere som sendes ut.

 

Mvh

Arnstein Larsen

Start Bredbånd

Endret av ArnsteinL
Lenke til kommentar

Det er jo supert! Beklager at jeg skrev dette, trodde dere hadde dette enda.

 

å er jeg litt grønn på porter og slikt, kan du nevne et eksempel på hva slags praktisk betydning det vil ha? Kan det bli problemer med bruk av torrents og lignende fildeling?

 

Ja, det kan ha betydning for hastigheten du vil få på BitTorrent/p2p. De fleste hjemmeroutere har vanligvis uPnP aktivert, slik at du slipper å åpne porter selv. (Den åpner de for deg så lenge du har oppe klienten). Du må aktivere uPnP i din klient om den støtter dette.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Dette er jo det beste ADSL2+-tilbudet du kan få. Start.no er stabilt, men de sender ut routere som er totalt sperret for åpning av porter etc, så jeg anbefaler at du skaffer egen router.

 

Ettersom start sine rutermodem ikke støtter bridgemodus så vil jeg ikke anse det som en god løsning å kjøpe på en ekstern router, men som mange nevner her er det forholdsvis enkelt å få tilgang til sitt eget rutermodem og gjøre ting selv.

Lenke til kommentar
Dette er jo det beste ADSL2+-tilbudet du kan få. Start.no er stabilt, men de sender ut routere som er totalt sperret for åpning av porter etc, så jeg anbefaler at du skaffer egen router.

 

Ettersom start sine rutermodem ikke støtter bridgemodus så vil jeg ikke anse det som en god løsning å kjøpe på en ekstern router, men som mange nevner her er det forholdsvis enkelt å få tilgang til sitt eget rutermodem og gjøre ting selv.

 

Død tråd, men du har et poeng :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...