Gå til innhold

Sony Ericsson C905 tråden


Anbefalte innlegg

Etter utallig søk finner jeg ikke noe generell tråd om C905. Fant en rykte tråd, men fint om vi kan ha en generell tråd med meninger, tips etc også?

 

Jeg har hatt min i et par dager nå. Det stod mellom denne og Samsung I.-8.

Jeg likte godt den sorte, på grunn av den gummibelagte baksiden (eller gummi a like lakk som det vel egentlig er) men da jeg så Cobber Gold falt jeg pladask for den. Liker telefonen veldig godt, og syns faktisk den er bedre enn både iPhone og N95 8 GB som jeg nettopp har hatt. Men det er jo klart ikke sammenlignbare telefoner sånn sett da.

 

Litt om telefonen for de som lurer:

 

Den nye C905 Cyber-shot™

“Take your best shot”

-Digitalkameraegenskaper

– utseende som et digitalkamera, 8,1 megapiksler og Xenon-blits

- Fremragende bildekvalitet

– ansiktsgjenkjennende autofokus, smartkontrast og bildestabilisator

- Fra barnets første skritt til solnedganger; lagre bildene på den medfølgende 2GB Memory Stick Micro™ (M2®)

- 2,4 tommers ripebeskyttet display i mineralglass

- Trådløs overføring fra telefonen til TV via Wi-Fi™ (DLNA) eller ledning via TV-Out Cable ITC 60

- Last opp bilder til personlig blogg eller skriv ut høyoppløselige bilder i opp til A3-format

- Mye mer enn en kameramobil

– GPS-egenskaper for geografimerking av bilder og navigasjonsstøtte

- Støtter følgende nettverk:

C905: GSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900 UMTS/HSDPA 2100.

 

 

 

Tekniske data: Sony Ericsson C905

 

Kommunikasjon

Nett: 3G, turbo-3G (HSDPA) og firebånds GSM

Internett:

WiFi (802.11b/g) muliggjør surfing i trådløse soner, med turbo 3G kan man surfe i hastigheter på opptil 3,6 mbps

Melding:

SMS, MMS, e-post

Skjerm

2,4 tommers skjerm med oppløsning på 240 x 320 piksler. Kan vise opptil 262 000 farger.

Minne

160 mb minne på telefonen

Minnet i C905 kan utvides med minnekort (Memory Stick Micro). Et minnekort på 2 GB følger med i salgspakken.

Tilkobling

Wi-Fi (trådløst nettverk), DLNA, Bluetooth v2.0, USB, og turbo-3G

Funksjoner

Kalender, kalkulator, notater, oppgaveliste, stoppeklokke, tidsur, vekkeklokke

Underholdning og nyttefunksjoner: Sony Ericsson C905

MP3-spiller

Walkman V3.0 - spiller mp3- og AAC(+)-filer

- Velg musikk etter stemning.

- Disc-2-phone-programvare for å rippe og overføre musikkfiler

- Bluetooth v2.0 muliggjør bruk av trådløst headset

- Funksjoner: SensMe, TrackID, PlayNow og Mega Bass

 

Kamera

Foto:

8,1 megapiksel kamera med Xenon-blits

Kameraet har funksjoner som ansiktsgjenkjenning, bildestabilisator, røde øyne reduksjon, 16x digital zoom, geotagging, PictBridge utskrift.

Som tidligere kameramobiler fra Sony Ericsson har også C905 bilde- og videoblogg. I tillegg har den Photo Feeds.

Video:

Kan ta opp, og streame video. Videostabilisator.

Videotelefoni:

Ja

GPS

Innebygd GPS (aGPS). Wayfinder (krever abonnement), geotagging og Google map for mobiltelefoner

Radio

RDS stereo FM-radio

TV

Kan streame TV-sendinger via turbo-3g (HSDPA)

Kan sende video/bilder trådløst til DLNA-kompatible enheter som TV'er

Spill

Noen spill følger med telefonen. Nye spill kan kjøpes fra Sony Ericsson eller tredjepartsleverandører.

 

Fysiske mål og brukstider:

Sony Ericsson C905

Vekt 136 gram

Størrelse 104 x 19 x 18 (19,5) mm

Taletid (opptil) GSM: 9 t / 3G: 4 t

Standbytid (opptil) GSM: 380 t / 3G: 360 t

 

 

Finnes i fargene

- Sort (Night black)

- Sølv (Ice silver)

- Gull (Copper Gold)

- Rosa (Tender Rose)

post-66901-1233741281_thumb.jpg

post-66901-1233741302_thumb.jpg

post-66901-1233741314_thumb.jpg

post-66901-1233741330.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plutselig er det blitt umulig å finne bildene jeg tar, igjen på minnekortet. Har stilt inn telefonen på å lagre bilder direkte på minnekortet, men nåfinner jeg dem ike noen steder, hverken når jeg leter på mobilen eller på pc'en. Noen som har vært borti noe lignende eller har noen idè om hva problemet kan skyldes?

Lenke til kommentar
Men du kommer inn på minnekortet? Dersom du ikke finner de noe sted, hadde jeg prøvd en software update om du ikke alt har siste versjon.

Prøvde en software oppdatering, men det viste seg at jeg alt hadde den nyeste softwaren fra før! Hva gjør jeg da? :hmm: Noen forslag??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ja, det har den, men du kan ikke slå den på i menyen. Den enkleste veien til å skru på "lyskasteren" på c905 er Meny>Planlegger>Videoanrop>Valg>Kamera>Lys på. Jeg ble litt skuffet da jeg så dette, men en super telefon er det! :yes:

 

 

...eller:

 

1. deksel ned

2. velg video

3. trykk på lysknappen

 

Synes dette går rimelig fort. :roll:

Endret av kseim
Lenke til kommentar

Lastet ned den siste firmwaren i dag og fikk en del nye programmer. Fant igjen alt uten om det der sms/mms chatstyle greiene.. Noen som vet hva det er eller hva det gjør? Eventuelt hvor jeg finner det? :p

 

Kan forøvrig også nevne at jeg fikk telefonen i dag og er fornøyd så langt.. Oppgraderte fra en K850i, så den heeelt store overgangen ble det ikke. Største forandringen er jo selvfølgelig designet. Har hatt en slidetelefon før og det var herlig å endelig ha en til.

Lenke til kommentar
Lastet ned den siste firmwaren i dag og fikk en del nye programmer. Fant igjen alt uten om det der sms/mms chatstyle greiene.. Noen som vet hva det er eller hva det gjør? Eventuelt hvor jeg finner det? :p

 

 

Jeg finner heller ikke den... :ermm:

Lenke til kommentar

Noen som har noen erfaring med å finne igjen telefonen på nettverket. Prøver å finne telefonen på PCen, skriver "\\ombay mobil" kommer opp spm om bruker og pass, skriver det inn, så plutselig blir tlf'en svart, så etter litt kommer den igang igjen da har den mistett Gsm dekningen og deaktivert WLAN. Så etter litt kommer GSM'en tilbaken, men må slå på WLAN manuelt. Har prøvd nå tre ganger med samme resultatt. Og ja det samme skjer om jeg skriver IP adressen.

Har programmvare 1205-9079r1ba042081028. Er det den nyeste?

 

Men bortsett i fra det er dette en super telefon, hat den nå i to dager, kjempe fornøyd.

 

Og en ting til, går det ann å slå på tastelåsen når telefonen er lukket? Vet den går på automatisk etter litt.

Endret av ombay
Lenke til kommentar

Hei. Kanskje ikke det mest avanserte spørsmålet men... Kjøpte ny sony ericsson c905 mobil.. Skal bytte sim-kort, men jeg får ikke batteriet ut av telefonen! Dekselet gikk lett av, men batteriet sitter som støpt og jeg vil ikke bli for hardhendt med en ny telefon. Stod ingenting i bruksanvisningen.. noen som vet hva jeg gjør feil?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Lastet ned den siste firmwaren i dag og fikk en del nye programmer. Fant igjen alt uten om det der sms/mms chatstyle greiene.. Noen som vet hva det er eller hva det gjør? Eventuelt hvor jeg finner det? :p

 

 

Om du mener slike samtalebobler, samtalehistorikk på sms og mms... så gå ttil innboks, og så har du fått en ny fane. Velg den og da får du opp chat lignende samtale

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
du går på innstillinger og så går du på tilkobling og velger wi-fi og så velger du det tråløs nettet så den finner.

 

Det vet jeg... Jeg vil at den skal automatisk koble seg selv mot Wi-Fi isteden for å operatør...

Jeg har en E66 som vær gang den har behov for internett kobling så spør den at hvilket type kobling jeg vil bruke... Da kan jeg velge Wi-Fi eller operatør...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...