Gå til innhold

Amobil.no: Amobil tapt seg?


Har Amobil blitt dårligere?  

84 stemmer

  1. 1. Har Amobil blitt dårligere?

    • Ja
      56
    • Nei
      16
    • Like bra
      12


Anbefalte innlegg

Hmm...har fulgt amobil i en årrekke nå, fra den gode gamle tiden da amobil og dintelefon.no var heftige konkurrenter til den dag i dag og leser teleavisen, amobil og mobilen.no flere ganger for dagen og må si jeg er mektig skuffet.

 

Er veldig mye "agurknytt" på amobil for tiden, lite oppfølging av hva som skjer i det norske mobilmarkedet på operatørsiden, mangel på fyldighet i testene og annet, hva har skjedd med gode gamle amobil?

 

Er det bare jeg som mener at innholdet har tapt seg? Ett godt eksempel er hvor er dekningen av Idar Vollvik sitt nye ludo mobil? Skjer jo litt på den fronten som amobil ikke har dekket i det hele tatt...det samme gjelder ComCom som er på vei tilbake i det norske markedet...

 

MvH

Tenshi

Endret av Tenshi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, jeg er ikke helt enig :) Det kommer helt ann på hva som skjer i markedet, høsten har vært utrolig bra med tester og rykte-artikkeler omkring xperia, c905, touch pro, touch HD, Nokia 5800, Samsung Omnia og Samsung Innov8.. Mange gode tester har blitt gjort.. Så jeg er fornøyd..

 

Det har vært mye "nettmøter" med produsenter/tele-leverandører, retro-tester osv.

 

Siden nyttår har det nok vært litt tamt, men billige modeller blir det som regel lite oppstyr rundt..

 

Men jeg leser ikke så mye på andre nettsteder en amobil, angående mobil-nytt. Så det kan godt hende at det er en del nyheter som har skjedd som ikke amobil har tatt med.. F.eks salgsrapporten for fjerde kvartal 2008 så jeg kom litt sent. Så der har du nok helt rett..

Lenke til kommentar

Hei, helt riktig at det er bra oppfølging av det jeg kaller for "high-tek"-telefoner som da Xperia osv, men syns amobil var bedre på å ivareta både interessene til "normale mennesker" samt de med spesiell interesse for mobiler og dingser.

 

Er i disse tider er folk fortsatt svært opptatt av mobilmarkedet da vi de siste 2 årene spesielt har beveget oss mot en veldig spesiell tid.

 

Ludomobil som nevnt er ett veldig bra eksempel da de henter ideer internasjonalt for å føre en ny trend inn i markedet, og ComCom som har utviklet ett patentert mobilsystem som nå taes i bruk av bl.a. finlands største mobiloperatør og som har hvert testet ut av Teliasonera i nesten ett år og har stor sjans for å bli en ny standard på mobil for reklame som ikke er plagsom for forbrukeren, men som gjør at vi ser enda ett skritt nærmere NULL tellerskritt, slike ting syns jeg er viktig å følge med på like mye som rykter og spekulasjoner rundt mobiltelefoner fra SE, Palm, Motorola, Nokia og iPhone Nano f.eks.

 

Og når jeg skreiv agurknytt kan jeg f.eks henvise til "testen" av en telefonkiosk...men selvsagt, alle har meninger men sier bare at den mer "folkelige" amobil føler jeg forsvinner :)

Lenke til kommentar

Det ble veldig mye negativt fra min side her mot amobil nå, vil bare bemerke at jeg fortsatt liker å lese amobil men finner alt for få saker i forskjell til tidligere av interesse, men ett annet eksempel nå som jeg syns var enda værre var FORSIDEN på amobil, ved første øyekast er det 3 store reklamebannere som dominerer amobil..

 

Hvor en hovedartikkel sin naturlige plassering egentlig er, finner man nå en STOOOR netcom-plakat? Er dere en redaksjonell webside eller en affiliate liksom? :S

Lenke til kommentar

Når det gjelder designen, deriblant bannerplasseringene, er dette diskutert her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...amp;s=amobil.no

 

Retrotestene er noe vi bevisst kjører i forbindelse med helg, og de skrives ikke fordi vi ikke har noe bedre å skrive om. Vi bare mener dette passer seg som lett lesestoff over morrakaffen i helga.

 

Veldig nyttig med slike innspill :)

Lenke til kommentar
Når det gjelder designen, deriblant bannerplasseringene, er dette diskutert her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...amp;s=amobil.no

 

Retrotestene er noe vi bevisst kjører i forbindelse med helg, og de skrives ikke fordi vi ikke har noe bedre å skrive om. Vi bare mener dette passer seg som lett lesestoff over morrakaffen i helga.

 

Veldig nyttig med slike innspill :)

 

Retrotester er moro de for all del, som nevnt tidligere er jeg ikke ut etter å skade amobil eller å si at "amobil er dritt" liksom ;) Og må selvsagt beklage hvis kritikken min ikke er konstruktiv, men regner med poenget mitt sier sitt...er jo også bemerkelsesverdig når man ser på pollen i denne tråden at jeg er langt ifra alene om meningen min...

Lenke til kommentar

Vi setter pris på alle tilbakemeldinger og forslag til forbedringer! Jo flere som lufter sin mening, jo bedre. Om for eksempel de som svarer ja kan begrunne det, er det helt utmerket :)

 

Vi har satset mer på terminalstoff enn operatørstoff. Jeg bemerker meg spesielt at trådstarter mener det er mangel på fyldighet i testene. Å holde på det vi virkelig er kjent for - gode og fyldige tester - er noe vi har prioritert. Mobiltestene har blitt kortere, men jeg mener likevel alt nyttig informasjon er med i dagens mobiltester - på grunn av nedkorting har de blitt lettere å lese og tanken var bare at unødvendig utenomsnakk og ting man uansett kan lese i faktaboksen skulle forsvinne i nyere tester. Grundigheten vil vi beholde. Vi har definitivt ingen norske konkurrenter som kan måle seg på dette området.

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar

Spennende å se at jeg foreløpig tydeligvis ikke er alene om at amobil.no desverre har tapt seg litt, men støtter Cecium_e om å begrunne stemmen deres. Er sikker på at dette er noe amobil tar til betraktning og vil gjerne ha konstruitiv kritikk sånn at de alltid kan forbedre seg :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...