Gå til innhold

Noen her som er +0,5 og kan hjelpe meg litt med briller


Krøllalfa99

Anbefalte innlegg

Hei

 

Tok en synstest i desember og fant ut at jeg er +0,5 langsynt på det ene øyet. Jeg har også litt skeive hornhinner, men innenfor normalen. Ble anbefalt lesebriller.

 

Men er egentlig +0,5 noe å skryte av? Er det i hele tatt noen vits for meg å skaffe meg lesebriller? Jeg sliter litt med at når jeg har studert lenge, så er det vanskelig å se ting på langt hold. Ellers merker jeg ikke de store problemene med å lese ellers, men kanskje det er bare fordi jeg ikke vet hvordan det burde være:P

 

Er det noen fler her som har +0,5 som kunne fortalt meg litt om sine erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke svare helt for deg ettersom jeg har -0,5 (og skeive hornhinner på begge øyer).

Personlig var det revelusjon da jeg fikk meg briller.

"Kødder du? Kan jeg lese ting så langt unna?"

Personlig bruker jeg briller alltid briller til vanlig, selv om det strengt tatt ikke er nødvendig. Men jeg det er mer praktisk og behagelig i hverdagslivet.

 

Når det gjelder +0,5 vil jeg tro at briller vil utgjøre en forskjell du vil merke godt.

Jeg vil ihvertfall anbefale deg lesebriller. Koster jo ikke så veldig mye.

Selv endte jeg opp med Peak-briller og glass til rundt 7000kr. Greit å ha noe fint når man bruker de hele tiden, men lesebriller behøver jo ikke være designmerke heller.

Men spurte du ikke optikern om dems mening?

Lenke til kommentar
Men spurte du ikke optikern om dems mening?

 

Jeg ble undersøkt av en kompis som straks er utdannet optiker, så det ble en del annet prat og litt lite brilleprat, pluss at jeg hadde litt dårlig tid. Kjøpte meg et par +1 briller på nille for å bare prøve, men det ble fiasko:P Så 0,5 utgjør vel en del ja:P

 

Men kan man bruke en lesebrille hele tiden? Ser lyst på å få meg briller, det øker jo allerede min høye nerdefaktor:P Men ser for meg at det blir stress å ta av og på for å lese osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...