Gå til innhold

24" til foto og generelt bruk - Helst under 3000


Laffe

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg er nå på jakt etter en 24" skjerm med 1920x1200 i oppløsning som funker helt ok til bildebehandling og generelt bruk som film(hd), web og spill. Ja, jeg vet at sånne skjermer ikke holder helt mål til foto,, men dette er bare midlertidig til jeg får skaffet meg Eizo's sin 24" coloredge om 2mndr.. Har allerede en 20", men begynner å bli litt lei av å jobbe med 1680x1050-oppløsning. Må ha noe større.

 

Jeg har tittet litt på Benq og samsung's sine skjermer, men klarer ikke bbestemme meg helt hvilken skjerm jeg skal gå for.

 

 

Takk :)

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv nettopp bestilt HP LP2475W etter mye leting. Før jeg bestilte sto det mellom Dell 2409WFP, 2709W, NEC 24WMGX3 og HP'en. Valget falt på HP pga. lavere input lag enn Dell skjermene, billigere enn NEC og 2709, og NEC er ikke på lager noen sted + den er ganske dyr til å være en 24"..

 

En test av LP2475w finner du her. Du finner flere på google om du vil gjøre litt research ;)

Lenke til kommentar

Jeg gikk for HP LP2475W og er storfornøyd. Var opptatt av god bildekvalitet, og dette ble i høyeste grad innfridd. Veldig sterke og klare farger. Jeg har i tillegg en eldre 20" Viewsonic LCD som ser blass ut ved sammenligning.

 

Kan ikke se døde pixler eller lyslekkasje. Har såvidt prøvd den til spill, og opplever ikke at etterslep eller inputlag er noe problem.

 

Foten er veldig fleksibel, men skjermen går ikke så langt ned mot bordplate som jeg kunne ønsket når den er riktig vinklet.

 

Totalt sett en toppskjerm ift mitt behov.

Lenke til kommentar

Fikk skjermen for noen dager siden og er stor fornøyd!

 

Innsynsvinkelen er som forventet av et IPS-panel(meget god). Fargene er som sagt fine og klare, men trenger sikkert kalibrering for de som driver med fotoredigering ol. Har all slags innganger. fungerer glimrende med ps3 via hdmi i 1080p.

 

Fra det jeg har sett så har heller ikke jeg noen døde pixler eller lyslekkasje. Input-lag er neppe et problem mer for de aller fleste.

Har enda ikke funnet noe virkelig negativt med skjermen. Bare en ting som kanskje var litt plagsomt er bittelitt "juddering" i film-scener der det er lange, treige kameraføringer. La spesielt merke til det i et par scener i Wall-e, men i The Dark Knight la jeg ikke spesielt merke til noe.

 

Men jeg vil trygt anbefalle denne skjermen til all-around bruk, kanskje mer for bilderedigering og film enn gaming pga. inputlag, men som er knapt merkbar.

Lenke til kommentar
Hei, jeg har ikke fått lest eller sett så mye på HP, men vurderer å gå for den.. men Hva vil dere si om innsynsvinkelen osv? hvordan er fargene og slikt

Innsynsvinkelen på den skal være svært god, egentlig så god som det blir uten A/TW-Polarizer (da må du nesten dobble prisen)

 

Det skal være mulig å justere seg frem til veldig presise farger. Men vær obs på at denne er wide gamut, skal den gi korrekte må du få laget en såkalt ICC profil (evt. bruke medfølgende eller laste ned fra tftcentral.com om du ikke har kalibreringsverktøy) og bruke programvare som støtter det. Du får ikke korrekt sRGB eller REC.709 "ut av boksen" med denne. Det er ikke sikkert det gjør noe, om man ikke bryr seg om "korrekt" kan det se subjektivt bra ut likevel, blir litt som å høre på musikk med loudness på.

Lenke til kommentar
Takk for svar og tips ; ) Bestilte den igår, men jeg lurer på om jeg skal gå for en til.. men hvordan er Dell Ultrasharp 2408WFP iforhold til HP'n ?

HPen er IPS-panel (S-IPS?), Dellen er VA (vertical alignment).

Så vidt meg bekjent skal IPS være bedre, uten at jeg har sammenlignet. Finnes sikkert masse sammenligninger hvis man googler litt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...