Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen kræsjer når jeg ser filmer i mediaplayer


Anbefalte innlegg

Når jeg ser filmer i windows mediaplayer, og enkelte ganger når jeg streamer video på nettet, så skjer følgende: Først dukker det opp tilfeldige pixelmønster i forskjellige farger rundt musepekeren, så blir hele skjermen bare et rot av farger og lyden går i "stå" (feks "Hallo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo" etc). Så må jeg bare skru maskinen av og på igjen.

 

Dette skjer bare med mediaplayer, og noen ganger på utvalgte streamingsider....det kan virke som det bare kræsjer på streamingsider som bruker flash.

 

Det skjer aldri når jeg bruker pcen til andre ting som spilling, surfing, jobbing etc. Jeg kan og se quicktime-filmer uten problem.

 

Kan det være noe galt med skjermkortet? Jeg har et geforce gtx 260. Det er merkelig at det bare skjer med windows mediaplayer.

 

Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har den siste driveren installert, fjern den og prøv en eldre driver. Det er ikke alltid at nyere drivere er bedre enn gamle drivere.

 

Dessuten last ned codex her:

 

http://www.free-codecs.com/download/K_lite_codec_pack.htm

 

Windows Media player har ikke alle codex installert, kan være at det er problemet ditt.

 

Kan også vøre andre ting, kan du opplyse om hardware?

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Hvis du har den siste driveren installert, fjern den og prøv en eldre driver. Det er ikke alltid at nyere drivere er bedre enn gamle drivere.

 

Dessuten last ned codex her:

 

http://www.free-codecs.com/download/K_lite_codec_pack.htm

 

Windows Media player har ikke alle codex installert, kan være at det er problemet ditt.

 

Kan også vøre andre ting, kan du opplyse om hardware?

 

Høres ut som en codec - eller driverfeil ja.

 

Men du kan også prøve med tidligere versjoner av WMP for å se om det er noen endring. Evt. fresh install av den nye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...