Gå til innhold

Diskutér Palm Pre her!


Abba91

Anbefalte innlegg

Tror de fleste, om ikke alle har tyske telefoner som aldri har vært låste. Og siden jeg er en av dem, har jeg ikke svar på å få den opp å gå for deg, men PreCentral forumet har en lang og god tråd om RebelSIM du kan søke etter.

 

Det mest interessante er vel å få låst den opp ettersom folk har hatt problemer med RebelSIM etter oppgradering til WebOS 1.4. Om jeg ikke tar feil skal det holde å få kontakt med telefonen via (Novacom) driverne til Palm for så å låse den opp med tjenesten til Nextgen. Og nei, det er ikke noe bogus greier.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Noen som har peiling på om det kommer en ny palm telefon i løpet av året. Hva sier ryktene(c40?)? Jeg får snart feriepenger, og da står det mellom å reparere min 1. gen iphone eller å kjøpe en palm pre plus.

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg gikk på en real smell når jeg kjøpte laptop til jul. 2 uker senere ble serien nemlig oppdatert med 6 ganger kraftigere skjermkort og bedre prosessor, til samme pris(vaio z).

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på om det kommer en ny palm telefon i løpet av året. Hva sier ryktene(c40?)? Jeg får snart feriepenger, og da står det mellom å reparere min 1. gen iphone eller å kjøpe en palm pre plus.

Mange etterlyser en ny Palm-telefon og håper den er rett rundt hjørnet. I følge en fersk artikkel på Palm News Daily er det lite sannsynlig at Palm presenterer noen ny telefon før hypen rundt iPhone 4 og HTC Evo 4g har gitt seg og HP som tar over Palm 31. juli har fått en finger med i spillet. Hvis analysen er rett blir det ingen ny WebOS-enhet før tidligst august-september.

Lenke til kommentar

Du må ikke glemme at om det hadde vært noen ny Palm-telefon på gang snart, så snakker vi relativt lang tid før vi ser den i Europa — med det distribusjons-tempoet vi har sett til nå.

 

Det sagt, så må jeg si at jeg langt før ville hatt en Pre Plus foran en 1. gen. iP — den er jo så sliten at til og med 1. gen. Pre løper sirkler rundt den.

Lenke til kommentar

Du må ikke glemme at om det hadde vært noen ny Palm-telefon på gang snart, så snakker vi relativt lang tid før vi ser den i Europa — med det distribusjons-tempoet vi har sett til nå.

 

Dette er en av årsakene til at jeg faktisk ser ganske positivt på HPs oppkjøp. Palm har alltid vært USA-sentrert og aldri villet/klart å slå gjennom i Europa. Derfor en håpløst lang ventetid før produktene har kommet til våre markeder.

 

Med HP som en mye mer globalt rettet aktør, kan vi forvente at nyheter fra "HPalm" nå i større grad vil lanseres globalt/tidligere i Europa.

 

Håper også den meningsløse geografiske begrensningen på app store vil fjernes.

 

Hva tror dere? Er jeg for optimistisk? ;)

Lenke til kommentar

Vel, de har hatt stor suksess i Tyskland i alle fall — delvis p.g.a. abb.modellen til O2. Men at HP har penger til å markedsføre bedre og utvilsomt har et større og mer vidtrekkende (led bedre) distribusjonsnett er det ikke tvil om.

 

Tilgjengelighet er veldig viktig, under forutsetning av at folk vet produktet eksisterer. Forhåpentligvis slipper vi slike begrensende "exlusive"-avtaler med teleoperatørene også da, som gjorde at GSM-modellene lot vente på seg.

Lenke til kommentar

...

 

Det sagt, så må jeg si at jeg langt før ville hatt en Pre Plus foran en 1. gen. iP — den er jo så sliten at til og med 1. gen. Pre løper sirkler rundt den.

 

Er det så stor forskjell mellom 1. generasjon og 2. generasjon palm pre da? Dobbelt så mye ram, og litt mer solid skli mekanisme. Det er på grunn av bedre byggekvalitet jeg vil ha 2. gen. Ekstra ram har vel ingenting å si om man sørger for å ha mindre enn 10 programmer kjørende om gangen?

 

Har pre like god respons som en iphone? (tenker da alle generasjoner) Følger den fingeren like raskt som iphone? Tenker på skrolling, ikke åpning av programmer og slikt, men kun brukergrensesnitt. Har vært borti noe htc hero greier, prøvde å skrolle ned en liste med personer, som hver hadde sitt lille bilde, og det kan jeg tenke meg lå på rundt 20 fps, slikt vil jeg ikke ha det.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

Poenget mitt var ikke forskjellen på Pre og Plus varianten, men hvor treg den første iP er. Det sagt så har Pre en tendens til å lugge litt avhengig av hva som blir gjort. F.eks. å kjøre en "automatisk" oppdatering av installerte programmer samtidig som man ruller ned i den lange listen av moro man har installert (gratis), så lugger det. Leser PreWare inn alle feeds den har lastet ned, vil man tidvis kunne oppleve at musikkavspilling lider litt med små pauser. Dobbelt med minne hjelper betydelig på slike ting. Mer minne er generelt en fin ting for å unngå lugging forårsaket av applikasjoner som gjør tunge jobber.

 

Ang. responsen på fingeren, så er det en patch som setter ned grensa for når OS'et skal anse det for å bli dratt på skjermen, fra 25px til 10px — og det gjør opplevelsen av responsen bedre! Jeg kan ikke skjønne at Palm har satt verdien så høyt om ikke for å kunne trimme av noen piksler ved oppdateringer av OS'et slik at folk opplever "speed improvement" som de mer eller mindre alltid maser om at de har implementert.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hjelp, jeg har fått min Pre plus nå, men jeg klarer ikke sette opp en bruker hos palm. Noe som er obligatorisk. Når jeg prøver å sette phone settings til: Internet APN: internet, får jeg Unable to write settings. Hva gjør jeg?

 

Legger til: Sånn, lånte et netcom simkort av en venn. Noen som vet hvordan man setter opp for onecall 3g?

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...