Gå til innhold

Onkyo TX-SR606 og xbox 360 + 5.1 lyd ?


Anbefalte innlegg

Marker om du vil lese:

Heisann og god kveld folkens :)

 

Jeg fikk i dag min nye hjemmekino receiver, en onkyo 606 som vant testen i lyd og bilde for kort tid siden.

Tidligere hadde jeg en yamaha rx-397 som jeg solgte litt før jul og har i mellomtiden hatt min far's harman kardon avr5, en 10 år gammel forsterker.

 

Jeg har i dag ett par Energy C500 som front-høytalere (bare rondom som center og bakhæytalere) som jeg da har fått testet på alle de 3 forsterkerene nå og må si jeg er overrasket :hmm: Bass er det første jeg legger merke til, på de to tidligere forsterkerene ristet rommet mitt når jeg spillte middels høyt og skrudde opp bassen. man kunne også se at det bevegde seg ca 7 cm fram og tilbake i det høytalerene puchet ut bass. nå om jeg setter bass på max og skrur opp noe veldig blir det ikke på langt nær så mye rist som det var tidligere.

Har da kjørt stereo på yamahaen og HarKar'dn mens 5.0 på onkyo'n.

 

Jeg sier ikke at jeg er skuffet over dette,(bor hjemme så hvor ofte kan jeg egentlig spille med mye bass ?) lurer bare på litt hvorfor dette er og hve jeg evt kan gjøre for og få mer "trykk/bass" har planer om og kjøpe en egen sub til de gangene det trengs og :p

 

Se posten min 2 hakk ned ;)

Endret av Pixl.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsterkeren din er bra den. Du må bare få stillt den inn skikkelig. Husk at nesten all musikk er spillt inn i stereo og funker dårlig i noe annet lydoppsett enn det. Så skift vekk fra 5.0 og over til 2.0. Sjekk også om forsterkeren er stillt inn på small eller large (høyttaler oppsett) og om den har crossover frequency så lavt som mulig. Ofte står den på 80-100Hz fra fabrikk.

Lenke til kommentar

Etter og ha koblet xboxen min dirrekte inn i reciveren via hdmi ble det mye bedre lyd. .

 

Men jeg får ikke til ordentlig 5.1/7.1 lyd. .

har satt xboxen til og gi ut 5.1 lyd men forsterkeren (da satt på dolby ett eller annet) apiller bare stereo. .

må sette den på "all channels" for at den i det hele tatt skal bruke side og bakhøytalerene. .

noen som har tips ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...