Gå til innhold

Ferbruarfest 2009 - sverrelerre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uke 1 - vann & sjø

 

Jeg dro ut i dag tidlig for å fotografere til februarfesten - men innså (til min forskrekkelse) på veien hjem at februar ikke starter før i morgen... Anse dette derfor som en oppvarming / tjuvstart:

 

 

Ingierstrand

 

post-50883-1233404788_thumb.jpg

 

Nikon D40 & 18-70mm:

2 sek - 27mm - f/14 - ISO 200 - polafilter

Lenke til kommentar

Hehe, jeg har også vært totalt overbevist i flere dager om at februar skulle starte igår, men du skal ha for at det var godt tjuvstartet! På mobilskjermen er den vite 'flekken' i bunnen nærme nok kanten til at den trekker blikket litt ut av bildet, men stemningen, fargene og motivet var skikkelig godt fanget!

Lenke til kommentar

Det første bildet var veldig fiffig, det andre bildet falt virkelig i smak. Den grønne, vakre og lettere syklige fargen minner meg om akvariet mitt, som jeg ikke har vasket på snart to år. (Noe som i og for seg er ganske greit, siden den eneste fisken jeg har nå, livnærer seg av algene, men alikevel.)

 

Ganske kul fargetone på begge bildene som man ikke ser hver dag, me like :)

Lenke til kommentar
Wow, dette var nydelig! Sylskarpt og perfekt eksponert. Og for en vanvittig fin gradient av grønntoner! Hjelper filteret litt til på fargemetningen her?

 

Veggmateriale!

 

Takker for det:-)

 

Ja, ingen tvil om at polafilteret hjelper til med å holde refleksjoner fra sjøen borte. Jeg tok noen bilder uten filteret, og fikk skarpere kontraster i havet og mørkere tegning av stålgjerdet.

Lenke til kommentar

Uke 2: Oslobeboere:

 

Denne uken tenkte jeg rett og slett skulle brukes til å ta bilder av folk jeg ser på gata i Oslo. Jeg håper imidlertid været bedres noe i løpet av uka, ellers blir det stusselig. Mørkt, overskyet og tungt snøvær har gjort de siste ukene trise fotomessig...

 

Søndag 8. februar

 

Hadde store ambisjoner i dag, men tungt snøvær og nær fullstendig stopp i kollektivtransporten hindret meg i å komme meg særlig langt fra dørstokken...

 

Kom meg kun til t-banestasjonen:

 

post-50883-1234123626_thumb.jpg

 

Tenkte å bruke LX3-en min denne uka, med min nye optiske søker:

 

post-50883-1234123711_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...