Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor kan jeg stole på noen igjen noensinne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mennesker har en stygg tendens til å være det du forventer dem å være.

 

Jeg tør også påstå at de fleste ikke er bevisste nok på egne tankeprosesser til å unngå å bli ledet av andre folks forventninger, så hvis du forventer at h*n du har foran deg skal være en kuk så vil vedkommende ha større sjanse for å faktisk være en kuk fordi "XYZ tror det jo likevel, så da kan jeg likså godt gjøre det".

 

For å legge stein til byrden har vi mennesker ganske lett for å generalisere og kun se ting som tjener til å forsterke verdensbildet vårt, så hvis man har et negativt verdensbilde der man ikke kan stole på noen så har man lettere for å kun se tillitsbruddene som oppstår og ignorere alt det gode de rundt en måtte gjøre. Dette ligger da gjerne og ruger lenger frem i bevisstheten enn "Dudley Dogood", og når noen gjør noe som oppfattes som et tillitsbrudd så hopper det fram og brøler "AHAAAAAH! Jeg VISSTE jeg ikke kunne stole på h*n! SE HER! BEVIS!!!" Dermed ender man i en morsom dødsspiral som det kan være veldig vanskelig å komme seg ut av.

 

Et lite spørsmål til trådstarter til slutt - du sier du har problemer med å stole på andre, men stoler du nok på deg selv? Er du hellig overbevist om at du er god nok i deg selv, eller er du avhengig av andres anerkjennelse for å føle deg bra?

Lenke til kommentar

Denne dama, er ei du ikkje har møtt personlig enda? bare snakket med over nett og dere skulle møtes i April? Kjedelige at det endte slik som det gjor nå, men i og med at dere ikkje har møtt hverandre enda så, ja. vet ikkje helt.

Har du prøvd og få henne til og fortelle hvorfor hun foandret mening så plutselig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...