Gå til innhold

[Løst]Har jeg no "muffens" på PCen?


Anbefalte innlegg

Kan noen si meg om det er no trøbbel?

Fikk opplyst av Ventelo at denne PCen var/er problemet til hakkete tlf linje da den opptok nesten all kapasitet. Ventelo sa det var veldig mye opplastnings trafikk. De lurte på om jeg hadde mange program gående (ikke tilfelle) eller om jeg hadde virus. Har antivirus F- Secure, har aldri fått noen virus varsel.

 

Har mest spill på PCen, bruker Skype, msn, facebook og Itunes. Har ingen fildelingsprogram, har aldri lastet ned filmer eller musikk (pirat).

ComboFix.txt

mbam_log_2009_01_29__21_40_04_.txt

Endret av Oklahoma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, virket veldig mistenksomt den ene filen den hadde funnet, er et Trojant Virus som har til hensikt å laste opp alle dokumenter til en server som deler det på internett, så løpet er nok kjørt :(

 

Neida :D Den har ikke funnet noe virus, og det at linja tar all kapasiteten på grunn av virus er lite tvilsomt, fordi det har nesten ikke noe med linja å gjøre, og du vil ikke finne noe feil ved virusprogrammet. Det jeg ville gjort var å trykke ctrl - alt gr - del, samtidig, og trykke på oppgavebehandling hvis du har vista, xp går automatisk inn, også trykker du på prosseser under Fil Alternativer ocv, ved siden av programmer, og lukker alle prosseser brukernavnet dit står bak, bortsett fra explorer.exe, hvis du skal være uheldig å trykke på den bare trykker du på fil - ny oppgave og skriver explorer.exe. Når du har gjort dette har du stoppet alle akrive prosesser som foregår på pcen og all opplasting skal i teorien være umulig hvis det blir gjort med et programm... Etter dette kan du skjekke om det er skurr på linja hvis dette er tilfelle, eller ringe de folka du snakka med. Hvis det er bedre da må du nesten finne ut hva forskjellige ting er...

 

(Hvis du er redd for at ting forsvinner og slike ting når du avslutter prosseser så er ikke dette tilfelle, alt blir som normalt når du restarter pcen :)

Lenke til kommentar
du har rester av et Symantec program på dataen din (norton?) last ned dette programmet og kjør en skann ;)http://service1.symantec.com/support/tsgen...c=tranus_con_sl

 

Jepp, det fixa det.

 

Hmm, virket veldig mistenksomt den ene filen den hadde funnet, er et Trojant Virus som har til hensikt å laste opp alle dokumenter til en server som deler det på internett, så løpet er nok kjørt :(

 

Neida :D Den har ikke funnet noe virus, og det at linja tar all kapasiteten på grunn av virus er lite tvilsomt, fordi det har nesten ikke noe med linja å gjøre, og du vil ikke finne noe feil ved virusprogrammet. Det jeg ville gjort var å trykke ctrl - alt gr - del, samtidig, og trykke på oppgavebehandling hvis du har vista, xp går automatisk inn, også trykker du på prosseser under Fil Alternativer ocv, ved siden av programmer, og lukker alle prosseser brukernavnet dit står bak, bortsett fra explorer.exe, hvis du skal være uheldig å trykke på den bare trykker du på fil - ny oppgave og skriver explorer.exe. Når du har gjort dette har du stoppet alle akrive prosesser som foregår på pcen og all opplasting skal i teorien være umulig hvis det blir gjort med et programm... Etter dette kan du skjekke om det er skurr på linja hvis dette er tilfelle, eller ringe de folka du snakka med. Hvis det er bedre da må du nesten finne ut hva forskjellige ting er...

 

(Hvis du er redd for at ting forsvinner og slike ting når du avslutter prosseser så er ikke dette tilfelle, alt blir som normalt når du restarter pcen :)

Skal se på det i morgen, men takk så mye.

Lenke til kommentar
Å, :whistle: glemte å si at jeg fikk uTorrent her om dagen, anbefalt av en kompis, men har ikke brukt det enda. Er det et skadelig program? Er det noe vits i å ha det om en ikke har tenkt å laste ned noe?

 

uTorrent bruker du til nedlastning (veldig mye brukt for pirat virksomhet :)) det er ikke farlig hvis du ikke laster ned noe farlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...