Gå til innhold

Valg av speditør. Styr unna posten.


Gjest Slettet+5413241

Anbefalte innlegg

Kundetilfredshet for Posten 2008

 

Totalt 85%

Postkontor 87%

Post i Butikk 82%

Bedriftsenter 88%

Kundesenter 82%

 

1-2 av 10 vill jeg si er alt formange misfornøyde kunder. de lever av å formidle tjenester. og de bør selvsakt gjøre mest mulig for å holde kundene sine fornøyde.

 

Ja, du kan jo se hvor lenge du blir in business hvis du har 100 negative feedback per 1000 transaksjoner på Ebay f.eks...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kundetilfredshet for Posten 2008

 

Totalt 85%

Postkontor 87%

Post i Butikk 82%

Bedriftsenter 88%

Kundesenter 82%

 

1-2 av 10 vill jeg si er alt formange misfornøyde kunder. de lever av å formidle tjenester. og de bør selvsakt gjøre mest mulig for å holde kundene sine fornøyde.

 

 

Ja, du kan jo se hvor lenge du blir in business hvis du har 100 negative feedback per 1000 transaksjoner på Ebay f.eks...

 

Dette er høye tall i en slik undersøkelse. Mener fortsatt trådstarter har startet et latterlig innlegg. Man bør bo der man bestiller pakke til....for å si det forsiktig.

Lenke til kommentar
Svigers bestilte noe og valgte Posten hjem på døra på kvelden. Etter et par dager fikk han beskjed at han måtte vente til mandag, siden Posten her i byen har begynt med å kun kjøre ut pakker på mandager. Så han måtte vente 6 dager til. Kunne ikke hente pakka heller.

De bor i en by og pakker blir kun kjørt ut på mandager? Begynner nesten å lure på om dine svigerforeldre bor i et U-land eller lignende for det der ga ingen mening.

 

Om du ikke skjønner det, kan jeg ta det en gang til. Posten i byen her, kjører kun ut pakker som er bestilt med Hjem-på-døra frakt hver mandag. Ja, jeg begynner faktisk å lure på om Norge er et U-land. De klarer jo såvidt å oppfylle konsesjonsvilkårene de er pålagt.

Lenke til kommentar
Fra min side koker det egentlig ned til at Posten oppfører seg stikk i strid med slagordet "Vi er opptatt av å levere". Posten oppfører seg som et aksjeselskap med monopol på pakker (og de har forståvidt det på mange typer) som har profitt som eneste mål. (...)

 

"stikk i strid med slagordet sitt"?

Det er jo motsatt. De følger slagordet sitt til punkt og prikke. De er opptatte av å levere tidlig, og levere uansett om det er random folk som sender dem mail hvor de ber dem om å la være.

 

Men er enig i mange foregående innlegg. Han burde definitivt sjekket ut dette først, fremfor å begynne å skulle rote med det etter at han sendte bestillingen.

Lenke til kommentar

Kan nevne noe annet jeg opplevde da jeg skulle hente pakker på posten, var at da jeg kom dit så hadde pakken min fra mpx og fra komplett kommet siden jeg hadde bestilt fra to nettsteder. Men det som irriterte meg var at hu damen bak disken fortalte meg at den pakken fra komplett sto det ikke noe adresse på, hvis de skulle sendt noe pakkeseddel til meg om at pakken hadde kommet. Så hun mente helt og holdent at det var jeg som ikke hadde skrevet inn adressenen, mens jeg forsikret hadde skrevet inn adresseb min på komplett.no - men det var nok ikke riktig i følge henne. Da gjorde jeg kansje noe jeg ikke skulle gjort når jeg tenker over det i ettertid. Gikk bak skranken logget inn på komplett.no og viste hu at det sto svart på hvit, så betalte jeg å gikk. Er nok veldig frekt men vær så snill!! "Kunden har alltid rett" er det noe som heter..

Lenke til kommentar
Kan nevne noe annet jeg opplevde da jeg skulle hente pakker på posten, var at da jeg kom dit så hadde pakken min fra mpx og fra komplett kommet siden jeg hadde bestilt fra to nettsteder. Men det som irriterte meg var at hu damen bak disken fortalte meg at den pakken fra komplett sto det ikke noe adresse på, hvis de skulle sendt noe pakkeseddel til meg om at pakken hadde kommet. Så hun mente helt og holdent at det var jeg som ikke hadde skrevet inn adressenen, mens jeg forsikret hadde skrevet inn adresseb min på komplett.no - men det var nok ikke riktig i følge henne. Da gjorde jeg kansje noe jeg ikke skulle gjort når jeg tenker over det i ettertid. Gikk bak skranken logget inn på komplett.no og viste hu at det sto svart på hvit, så betalte jeg å gikk. Er nok veldig frekt men vær så snill!! "Kunden har alltid rett" er det noe som heter..

 

Troll. De bak skranken har ikke tilgang til andre nettsider en postalen. Kunne ikke ha nevnt hvor du gjorde dette?

Lenke til kommentar
Kan nevne noe annet jeg opplevde da jeg skulle hente pakker på posten, var at da jeg kom dit så hadde pakken min fra mpx og fra komplett kommet siden jeg hadde bestilt fra to nettsteder. Men det som irriterte meg var at hu damen bak disken fortalte meg at den pakken fra komplett sto det ikke noe adresse på, hvis de skulle sendt noe pakkeseddel til meg om at pakken hadde kommet. Så hun mente helt og holdent at det var jeg som ikke hadde skrevet inn adressenen, mens jeg forsikret hadde skrevet inn adresseb min på komplett.no - men det var nok ikke riktig i følge henne. Da gjorde jeg kansje noe jeg ikke skulle gjort når jeg tenker over det i ettertid. Gikk bak skranken logget inn på komplett.no og viste hu at det sto svart på hvit, så betalte jeg å gikk. Er nok veldig frekt men vær så snill!! "Kunden har alltid rett" er det noe som heter..

 

Troll. De bak skranken har ikke tilgang til andre nettsider en postalen. Kunne ikke ha nevnt hvor du gjorde dette?

 

Du skal absolutt vite hvor jeg bor er det så, ble litt skriving i surra der endel som foregikk rundt meg da jeg skrev dette. Jeg logget ikke inn på postsentralen nei. Hadde med meg Acer'n min sokm jeg surfa litt på i og med at jeg venta på en kamerat + at køen var ganske lang da jeg kom inn på posten. Sier ikke at jeg hoppa over skranken eller noe men logga inn på komplett.no mens vi sto å argumenterte så jeg gikk bak den lillle skranke tingen for å vise henne at jeg hadde regga adressa på komplett. Sånn ble dagen din bedre nå mreinha?

 

Hilsen Trollet.

Endret av Moozoren
Lenke til kommentar
.... Gikk bak skranken logget inn på komplett.no og viste hu at det sto svart på hvit....

 

Trenger for all del ikke å si hvor du bor, poenget med å spørre om det var så enkelt som;

Hvis de hadde hatt tilgang til nett, så hadde noe vært alvorlig galt (må ryddes opp i).

 

Vel du forklarte deg litt bedre andre gangen, så la gå du er ikke noe troll.

Syntes forøvrig att oppførselen hennes og til dels din var dårlig.

Ho har ingen grunn til og påstå att du ikke har fylt ut adresse. (komplett ville aldri ha sendt ellers). Det har nok bare skjedd en glipp fra komplett sin side. Ho burde også ha sagt ok, jeg tror på deg. Gun har vel egentlig ikke noe med om feilen er din, noe det virket som om ho absolutt ville frem til, eller om den er komplett sin. (kverulanter er noe herk!). Som du innrømte selv, burde du aldri ha gått så langt som og gå inn på komplett, men som sagt, du innrømte ovenfor deg selv att du ikke burde ha gjort det, så kudos til deg for det :thumbup:

Lenke til kommentar
Svigers bestilte noe og valgte Posten hjem på døra på kvelden. Etter et par dager fikk han beskjed at han måtte vente til mandag, siden Posten her i byen har begynt med å kun kjøre ut pakker på mandager. Så han måtte vente 6 dager til. Kunne ikke hente pakka heller.

De bor i en by og pakker blir kun kjørt ut på mandager? Begynner nesten å lure på om dine svigerforeldre bor i et U-land eller lignende for det der ga ingen mening.

 

Om du ikke skjønner det, kan jeg ta det en gang til. Posten i byen her, kjører kun ut pakker som er bestilt med Hjem-på-døra frakt hver mandag. Ja, jeg begynner faktisk å lure på om Norge er et U-land. De klarer jo såvidt å oppfylle konsesjonsvilkårene de er pålagt.

 

 

Er det På døren - Tyngre/Prosjekt du mener ? Det er større pakker Ikea kjøkken, Hvitevarer, store TV'er osv. Da kjøres de ut med stor bil, og har ikke utkjøring hver dag alle steder.

 

Vanlig "På døren" /H2 som distr. kjører rundt med er et annet produkt.

 

Og konsesjonskrav kan vi vel ta i en annen tråd (jaja, mange som har meninger der også tenker jeg), vi snakker om Posten som speditør. Der er det fri konkurranse.

 

Nå har jo Posten Sverige og Danmark slått seg sammen. Posten SE eier Tollpost her i Norge. Mye som skjer..

Endret av mtw
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hvor lang tid bruker Posten egentlig på å levere "på døren, tyngre"?

 

Jeg bestilte en TV sist torsdag (41 kg). Den ble sendt fra Sandefjord fredag. Det eneste pakkesporingen viser er

 

15.06.09 09.36 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0001 OSLO

 

Den skal da normalt ankomme postterminalen i Breivika (Ålesund) tidlig tirsdag morgen (jeg har jobbet der selv en gang i tiden), og det er naturlig å tro at utkjøring skulle skje tirsdag/onsdag. Den har enda ikke ankommet meg (torsdag).

 

Frakten kostet meg 1397 kroner, og da forventer jeg faktisk at pakken ikke skal stå på et lager ett eller annet sted i flere dager! Det er nå engang slik at denne formen for frakt var eneste alternativ der jeg kjøpte tv-en.

Lenke til kommentar
Jeg snakket med noen i Posten sentralt i dag. I Ålesund er det kun kveldsutkjøring på tirsdager, og de visste ikke hvorfor pakken ikke kom nå på tirsdag. Jeg måtte bare vente til neste tirsdag. Fantastisk.

 

Det gjelder vel kun "stort gods", dvs slikt som de bruker "stor bil" med to mann til. Ellers så kjører svært få konkurrerende speditører ut daglig i mellomstore og små byer. Og så mange konkurrenter er det ikke i det norske markedet. Tollpost Globe (eid av Posten i Sverige) og DB Schenker (eid av Deutche Bahn) er vel omtrent de eneste på nasjonalt nivå.

 

Min erfaring med begge disse er så ymse. Sist jeg fikk pakke med Tollpost Globe kan jeg takke den lokale distributøren (selvstendig næringsdrivende) for at ikke pakka ble liggende i en eller to ekstra uker på distribusjonslager. Han plukka den ut av standardrutina fordi han viste hvem jeg var. Men kundeservicen er ellers begredelig hos begge etter min mening.

 

Hva Posten/Bring faktisk bør ha virkelig kritikk for er et ekstremt dårlig informasjonssystem og mangel på et system der du som kunde faktisk kan endre leveringspunkt. Du kan få levert pakker som har kommet til PIB eller postkontor hjem på døren. Da burde man kunne få forandret levering av hjem på døren til postkontor/PIB om det var nødvendig/ønskelig.

 

Sporingssystemet bør også kunne angi forventet leveringstidspunkt, korrigert for lokale forhold (f.eks utkjøring av store pakker bare visse dager).

Lenke til kommentar
I dag kom ENDELIG tv-en min etter 11 dagers frakt. Den kom med ferdig knust skjerm. TAKK, Posten.

 

Det skal vel bli et logistikkmareritt uten like før jeg endelig har ny tv på plass her.

 

Ikke nødvendigvis. Min 40'' Samsung bestilt hos Komplett onsdag 17 ca 17.00 ble levert på døra mi fredag 19 kl 17.05. Og det var faktisk med Posten.

Lenke til kommentar

Det stemmer, original emballasje. En pappkasse som er litt større enn apparatet alle veier, med isopor i hjørnene samt foran selve skjermen. Når man ser innpakningen åpnet foran seg forstår man at dette er skjøre saker. Hva med å putte slike luftposer inni, LG?

 

Kassen ser bra ut på utsiden, men mye av isoporen inni er knekt. Det ser mest ut som kassen kanskje har fått en kakk fra toppen, siden eller undersiden etter skaden å dømme. Det ser ikke ut som det er pga trykk mot skjerm-siden, siden det ytterste glasset er helt, mens panelet inni er knust.

 

Jeg får vel bare se hva butikken og Posten sier til dette, og håpe at ny tv er på plass så snart det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...